تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۱۰۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر اول کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:
دستهای‌ قدرتمند فاسد سزاوار سخت‌ ترین‌ مجازات‌ است
در کشوری مثل چین مفسدان اقتصادی را اعدام می کنند. ‌کسی که در سمت دولتی فساد می کند، سزاوار سخت ترین مجازات است/ ‌قدرت باید در یک چارچوب نظارتی قرار بگیرد تا هرکجابا مفاسدشل برخوردشد، بعدها دچار مشکل نشویم لذا قوه قضاییه باید با هرکسی و در جایگاهی که زمینه را به وجود آورده و در فساد مشارکت داشته بدون هیچگونه اغماضی برخوردکند
دبیر اول کمیسیون اصل نودم مجلس با بیان اینکه باید نظارت دقیقی بر کسانی که در قدرت هستند،صورت گیرد، گفت: گزارش قوه قضاییه در مورد نتیجه پرونده فساد مالی هر چه باشد باید به طور کامل اجرا شود.

غلامرضا اسداللهی ‌نظارت ضعیف بر قدرت و کسانی که در قدرت قرار دارند را علت اصلی رخ دادن فساد مالی اخیر آن هم در سطح مسئولان اجرایی کشور دانست.

نماینده مردم تربیت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر کجا که فسادی به وجود می‌آید به این معنی است که ضابطه و قانونی زیر پا گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه طبع قدرت برای همه فساد آور است ،تاکید کرد: قدرت باید در یک چارچوب نظارتی قرار بگیرد تا هرکجا با مفاسد شل برخورد شد ، بعدها دچار مشکل نشویم لذا قوه قضاییه باید با هرکسی و در جایگاهی که  زمینه فساد را به وجود آورده و در فساد مشارکت و معاونت داشته بدون هیچگونه اغماضی برخورد کند.

دبیر اول کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه در کشوری مثل چین مفسدان اقتصادی را اعدام می کنند گفت: ‌کسی که در سمت دولتی فساد می کند ،سزاوار سخت ترین مجازات است.

اسداللهی با بیان اینکه این امتحان خوبی برای قوه قضاییه و دیگر مسئولان کشور است، گفت: ‌دستگاه قضا باید در این پرونده بدون اغماض برخورد کرده و در کنار آن سایر مسئولان کشور نیز زمینه برخود با متهمین این فساد را فراهم کنند و مراقب باشند تا با سیاسی کردن این پرونده فضا را به حدی سنگین نکنند که قوه قضاییه جرات نکند به سمت برخی افراد که در جایگاه قدرت هستند برود.

وی گفت: خواسته مردم این است که قوه قضاییه منصفانه و قاطعانه و با عدالت با مجرمان این پرونده برخورد کند زیرا اگر نظارت سفت و محکم باشد، فساد مالی صورت نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: گزاش قوه قضاییه در مورد نتیجه این پرونده هر چه باشد باید به طور کامل به آن عمل شود زیرا طبق قانون باید به دستگاه نظارتی ابزار برخورد دهیم و به گزارش‌های آنها عمل کنیم و اگر قرار نیست دست سیستم‌های نظارتی را باز بگذاریم پس بهتر است قانون را عوض کنیم.
:
:
:
آخرین اخبار