تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۱۰۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باهنر: نظر جبهه پایداری ساده‌ انگاری است
روزنامه ایران حركت سمبليكي را انجام داد كه در طول تاريخ ايران دو بار اتفاق افتاده بود و اين بود كه صفحه اول روزنامه را سفيد بيرون داد و اين اقدام كه روزنامه رسمي ارگان دولت در اقدامي اعتراضي چنين اقدامي را انجام بدهد قابل بحث است و اتصال جريان انحراف به فتنه را روشن مي‌كند / پايداري اعلام كردند كه به طور مستقل ليست نخواهند داد و نظر شفاف آن‌ها اين بوده است كه اگر اصلاح‌طلبان بيايند متحد مي‌شوند و اگر نيايند رقابت مي‌كنند كه به نظر ما ساده‌انگاري است
محمدرضا باهنر، دبيركل جامعه اسلامي مهندسيندبيركل جامعه اسلامي مهندسين گفت: دشمنان دنبال اين هستند كه انتخابات را برنده شوند و در غير اين صورت اوضاع را به هم بريزند.

به گزارش ايسنا محمدرضا باهنر در نشستي خبري افزود: به شكر خدا جبهه متحد اصولگرايي با چتر بزرگي كه دارد مورد استقبال خوبي در سراسر كشور قرار گرفته و اميدواريم انتخابات پرشورو هيجاني داشته باشيم و مجلس نهم بهتر از مجالس گذشته تاسيس شود.

وي با اشاره به اين‌كه «جبهه متحد اصولگرايي در طول ده روز گذشته دو اجلاس بزرگ داشته و كارهاي اجرايي خود براي انتخابات را كليد زده است» اظهار كرد: اجلاس تهران در مدرسه شهيد مطهري با حضور هشت تا ده هزار نفر برگزار شد و سياست‌هاي راهبردي جبهه متحد مورد بحث قرار گرفت.

وي افزود: اجلاس دوم جبهه متحد اصولگرايي با دعوت از فعالان سياسي زير چتر جبهه متحد از سراسر كشور با حضور حدود هزار و 700 نفر برگزار شد و عموم حاضران از نمايندگان شهرستان‌ها و استان‌ها بودند كه از حدود 400 شهرستان اعضاي جبهه متحد شركت كردند و در اين جلسه مباحث تشكيلاتي مطرح شد.

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به اين‌كه «در جبهه متحد از هفته آينده ستادهاي استاني را تاسيس خواهيم كرد» گفت: از هفته آينده مسوولان اين ستادها مشخص خواهند شد و در آينده همايش‌هايي در سطح استان‌ها برگزار خواهيم كرد.

وي در مورد تركيب جبهه متحد اصولگرايي توضيح داد: در دوره انتخابات مجلس هشتم گروهي متشكل از 6+5 داشتيم و اين بار 8+7 كه اين گروه هم از نظر عدد ارتقاء يافته و هم به نظر ما مجموعه‌اي جامع‌تر از دور گذشته است؛ چراكه در اين دوره شاهد حضور اعضاي جامعتين و جامعه مدرسين، آيت‌الله مهدوي‌كني و يزدي هستيم تا چتر وحدت اصولگرايي را بلندتر كنيم.

وي با اشاره به اين‌كه «طبيعي است كه با جمع شدن افراد در جبهه متحد اصولگرايي تبديل به يك حزب نخواهيم شد» تصريح كرد: طبيعي است كه اختلاف‌نظرها وجود داشته باشد، اما براي كار جمعي و جبهه‌اي وجود اختلاف‌نظرها طبيعي به حساب مي‌آيند و بايد از مواضع تنازل كرد تا بتوانيم همكاري كنيم.

باهنر با اشاره به اين‌كه «وحدت در جبهه متحد اصولگرايي وحدت فلسفي نيست بلكه يك همكاري در بخش‌هايي كه اتحاد وجود دارد خواهد بود» افزود: پس اگر وارد جزييات شويم ممكن است هر ضلع به ديگري نقدهايي داشته باشد، اما مجموعه آدم‌هاي جبهه متحد اصولگرايي بايد بتواند روي امور مشترك با يكديگر كار كنند.

وي با بيان اين‌كه «چتر ايجاد شده براي وحدت اصولگرايان در جبهه متحد خوب و وسيع است» تصريح كرد: وحدت صد در صدي هيچ وقت اتفاق نمي‌افتد، اما ما تلاش مي‌كنيم وحدت را به حداكثر رسانيم و در اين راستا بارها جبهه متحد اعلام كرده درها براي مذاكره با هر جريان باز است.

وي با اشاره به اين‌كه «در مورد تعريف اصولگرايي اختلاف‌نظرهايي وجود داشت» گفت: كار اساسي جامعتين تعريف منشور اصولگرايي و بايد و نبايدهاي اصولگرايي بود و اگر كسي در اين مجموعه به بايد و نبايدها اعتقاد داشته باشد در دايره اصولگرايي خواهد بود، البته غلظت آن ممكن است زياد و كم شود اما اين مساله‌اي براي عدم همكاري نخواهد بود.

به گزارش ايسنا دبيركل جامعه مهندسين در جواب به سوالي درباره تشكيل جبهه پايداري و تاثير آن بر وحدت اصولگرايان، گفت: از روز اول بعد از اتفاقي كه اوايل سال 90 افتاد، طبيعي بود يكسري از اطرافيان دولت ريزش كنند و در اين راستا گروه‌هايي شكل گرفتند كه جبهه پايداري تاسيس شد و به نظر من اين كار خيلي خوبي بود و الان هم همين نظر را دارم چون باعث شد تا نيروهاي جوان حزب‌اللهي نگه داشته شوند.

وي با بيان اين‌كه «در انتخابات آينده دو جريان داخلي رقيب خواهيم داشت كه فتنه و انحراف خواهند بود» توضيح داد: معتقديم همه ما بايد مواضع‌مان را در مقابل جريان انحراف و فتنه روشن كنيم؛ چراكه اين دو رقيب و يا حريف اصلي هستند و در حال تلاش براي توطئه عليه انقلاب مي‌باشند.

وي افزود: علي‌رغم وجود اختلاف نظرها از همه دوستان دعوت مي‌كنيم تا در جلسات جبهه متحد اصولگرايي شركت كنند و حرف‌ها و نقدهاي‌شان به صورت رسانه‌اي تبادل نشود بلكه رو در رو مطرح شوند.

باهنر همچنين در جواب سوالي در مورد تصويب طرح اخراج سفير انگليس در مجلس توضيح داد: مساله رابطه دشمني ما با انگليس و انگليس با ما تاريخچه طولاني دارد و به صد سال قبل بر مي‌گردد.

وي با اشاره به اين‌كه «انگليس از انواع حيله‌ها در طول دوران طولاني عليه ايران استفاده كرده است» گفت: ‌امروز ادبيات قدرت عوض شده است و اقدامات ظالمانه‌ انگليس عليه ايران هيچگاه از ذهن و حافظه تاريخي ملت ايران پاك نخواهد شد؛ بنابراين بايد بدانند كه صبر ملت ايران حدي دارد و اين اقدام مجلس كاملا قانوني بوده است.

وي افزود: مجلس از دولت خواسته است سطح روابط با انگليس را كاهش دهد و سفير انگليس را اخراج كنند و دولت به قانون لازم‌الاجرا عمل خواهد كرد و بايد توجه داشته باشيم كه توطئه‌هاي انگليس براي اولين بار و آخرين بار نخواهد بود و اگر قرار بود ملت ما بترسد تا به حال بارها عقب نشيني كرده بود.

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در ادامه با اشاره به بهار اسلامي در منطقه و شكل‌گيري جريان وال استريت در غرب و آمريكا گفت: امروز مردم دنيا عليه حكام زورگو به پا خاسته‌اند و در مقابل انگليس اين جواب طبيعي و ديپلماتيك معمولي ما بود و البته ما جواب‌هاي ديگر هم در چنته داريم و اگر ضرورت داشته باشد از آن‌ها استفاده مي‌كنيم.

وي در جواب سوالي درباره برخي تحليل‌ها مبني بر اين‌كه جريان سومي نزديك به دولت در حال شكل‌گيري است و تاثير آن بر وحدت حداكثري اصولگرايان توضيح داد: جبهه متحد اصولگرايي موضع خصمانه يا رقابتي با دولت ندارد و ما معتقديم دولت مجموعه‌ بزرگي است كه خدمات زيادي انجام داده است البته به برخي از اعضاي آن نقدهايي وارد است. دولت به ماهو دولت، در انتخابات مجلس نمي‌تواند كار حزبي كند؛ چراكه اين امري مذموم است و البته دولت نيز اين كار را نخواهد كرد و بخش‌هاي نظارتي، مردمي و قانوني در اين راستا وجود خواهد داشت تا دولت به عنوان حزب در انتخابات ورود نداشته باشد.

وي ادامه داد: در رابطه با انتخابات گروه‌هايي تشكيل مي‌شوند و ممكن است با دولت يكي باشند، با آن زاويه داشته باشند و يا حتي مقابل آن باشند و به طور كل ارزيابي ما از اتحاد اصولگرايان در چارچوب مواضع‌شان در رابطه با دولت شكل نمي‌گيرد و ما اصولگرا را كساني مي‌دانيم كه به منشور اصولگرايي پايبند باشند و بايد و نبايدهاي اصولگرايي را قبول داشته باشند. پس ممكن است مواضع متفاوت حتي در رابطه با دولت و رييس‌جمهور داشته باشيم كه مساله مهمي نيست و مساله مهم براي ما جريان فتنه و انحراف است كه بايد موضع‌مان را در رابطه با اين‌ها روشن كنيم.

باهنر همچنين در جواب سوال ديگري مبني بر اين‌كه با توجه به اقدامات كشور فرانسه عليه ايران، آيا ممكن است موضوعي كه در رابطه با كاهش رابطه با انگليس در مجلس تصويب شد به كشور فرانسه تعميم پيدا كند، تصريح كرد: در طرح ديروز مجلس از وزارت امور خارجه خواستيم مطالعه‌هاي ميداني در مورد مواضع كشورهاي مختلف در مورد ايران داشته باشند.

وي با بيان اين‌كه «بعيد مي‌دانيم فعلا كسي بتواند گوي سبقت را از انگليس طماع بربايد» گفت: به وزارت امور خارجه توصيه كرديم اگر كشورهايي مشابه انگليس وجود داشتند كه مواضع‌شان در رابطه با خصومت‌شان عليه ملت ايران به انگليس نزديك بود به ما معرفي كنند و مجلس براي بررسي آن آمادگي دارد.

وي در جواب سوالي مبني بر اين‌كه آيا فعاليت‌هاي انتخاباتي اصولگرايان بر مبناي قبيله‌گرايي نيست؟ توضيح داد: در واقع شكل‌گيري جبهه متحد اصولگرايي پاسخي به قبيله‌گرايي است؛ چراكه با وجود احزاب و گروه‌هاي مختلف كه هر كدام مواضع‌ و نيروهاي خود را دارند، اما براي منابع ملي همكاري مي‌كنند و به دنبال منافع فردي و قبيله‌اي نيستند، مي‌توان گفت اين حركت‌ها پاسخي در برابر قبيله‌گرايي است.

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين همچنين در جواب اين سوال كه آيا درست است كه اصولگرايان قبل از برگزاري انتخابات رقباي خود را فتنه‌گر و انحرافي مي‌دانند، گفت: ما يكسري رقباي انتخاباتي داريم و يك سري افرادي كه مواضع‌شان خلاف نظام است و هنجارشكن به حساب مي‌آيد.

وي توضيح داد: به عنوان گروهي از فعالان سياسي، كاري به وظايف حكومتي نداريم؛ چراكه حكومت خود مي‌داند با توطئه‌گران و فتنه‌گران چطور برخورد كند، اما برخي مي‌خواهند اين مساله را خلط كنند در حالي كه كساني كه اصلاح‌طلب هستند را فتنه‌گر نمي‌دانيم بلكه مشكل آن‌ها اين است كه تعريفي شفاف از اصلاح‌طلبي ارائه نكرده‌اند.

وي تاكيد كرد: آن‌ها كه تحت عنوان اصلاح‌طلبي مي‌خواهند فعال باشند بايد مواضع‌شان را شفاف بگويند و مواضع خود نسبت به هنجارشكن‌ها و فتنه‌گران را مشخص كنند؛ چراكه تعداد زيادي هستند كه مواضع نظام و قانون اساسي را قبول دارند، اما موضع من باهنر را قبول ندارند كه ما با آن‌ها رقابت خواهيم كرد و اين رقابت بايد طراوت و شادابي و حضور مردم در انتخابات خواهد بود اما اگر كسي اصول انقلاب را قبول نداشته باشد قضيه فرق مي‌كند.

باهنر افزود: توصيه ما به دوستان اصلاح‌طلب اين است كه موضع خود را نسبت به جريان فتنه سال 88 روشن كنند و براي اصلاح‌طلبي تعريفي شفاف ارائه كنند كه اين اشكال به ما همواره بود، اما ما ظرف دو سال گذشته اصولگرايي را تعريف كرديم.

وي با بيان اين‌كه «مجموعه نيروهاي فعال سياسي دو گروه هستند» توضيح داد: يكي آن‌ها كه قانون اساسي را قبول ندارند كه رقيب حزبي ما نيستند و رقيب نظام‌اند و خود نظام با آن‌ها برخورد خواهد كرد و دوم آن‌ها كه مواضع انقلاب را قبول دارند و با ما اختلاف نظر دارند كه با آن‌ها رقابت خواهيم كرد.

وي در جواب سوالي مبني بر اين‌كه نظر شما در مورد اقليت مجلس و رفتار آن‌ها در مقابله با جريان فتنه چيست؟ گفت: از مواضع نمايندگان اقليت مجلس هشتم درمورد جريان فتنه راضي هستيم و ما در مجلس اصلاح‌طلب و فتنه‌گر نداريم، البته دوستان اصلاح‌طلبي هستند كه عليه ما كار مي‌كنند و مواضع متفاوت با ما دارند اما فتنه‌گر به حساب نمي‌آيند و از اين قبيل آدم‌ها در مجلس آينده نيز مي‌توانند فعال باشند.

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين همچنين در جواب اين سوال كه برخي از اصولگرايان نزديك به جبهه پايداري مي‌گويند اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات شركت كنند به جبهه متحد اصولگرايي خواهيم پيوست و اگر اصلاح‌طلبان شركت نكنند با آن‌ها رقابت خواهيم كرد، گفت: برخي بر اين تصور هستند كه اصلاح‌طلبي تمام شده و آن‌ها انتخابات را تحريم خواهند كرد و شركت نمي‌كنند؛ بنابراين ما بين اصولگراها رقابت مي‌كنيم و به نظر من اين تصور ساده‌انگارانه است و تكليف روشن است، چون برخي ممكن است از اصلاح‌طلبان با مواضع شفاف بيايند و برخي چرا‌غ‌خاموش و موتور روشن و از مهره‌هاي سفيد استفاده كنند، پس ساده‌انگاري است كه فكر كنيم اصلاح‌طلبي تمام شده است.

وي ادامه داد: اين‌كه برخي فكر مي‌كنند رقيب مشتركي وجود ندارد و بايد با هم رقابت كنيم، تدبيري مخاطره‌آميز است و منشاء ساده‌انگاري دارد كه ما به آن اعتقاد نداريم؛ چراكه مطرح شدن نقدهاي ما عليه همديگر باعث سوءاستفاده اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران مي‌شود و هميشه جدايي به ضرر ما و به نفع رقيب مشترك بوده است پس توصيه ما به دوستان همكاري است.

وي در جواب اين سوال كه آيا اصلاح‌طلبان به اسم اصلاح‌طلبي در انتخابات آينده حضور خواهند داشت؟ توضيح داد: به نظر من مي‌توانند با اسم اصلاح‌طلبي در انتخابات شركت كنند البته به شرطي كه مواضع‌شان نسبت به فتنه‌گران را روشن كنند و تعريفي از اصلاح‌طلبي ارائه كنند. البته طبق خبرهايي كه به ما رسيده است اصلاح‌طلبان تحت عنوان اصلاح‌طلبي نخواهند آمد و چراغ خاموش و موتور روشن ادامه مي‌دهند.

باهنر با اشاره به اين‌كه «در راس توطئه‌گران خارجي، آمريكا و غيره سياست‌هايي را عليه انتخابات آينده ايران مدنظر دارند» توضيح داد: قصد اين توطئه‌گران اين است كه تبليغ كنند انتخابات آينده كم‌رنگ و كم نفس است تا مردم را سرد كنند و از طرف ديگر اگر مردم با هيجان آمدند و حضور پرشوري داشتند زمينه‌هايي را فراهم كنند تا بگويند در انتخابات تقلب شده است و اوضاع را به هم بريزند و متاسفانه جريان فتنه و انحراف هم دقيقا به اين دو موضع رسيده است.

وي به موضوع روزنامه ايران اشاره كرد و گفت: اين روزنامه حركت سمبليكي را انجام داد كه در طول تاريخ ايران دو بار اتفاق افتاده بود و اين بود كه صفحه اول روزنامه را سفيد بيرون داد و اين اقدام كه روزنامه رسمي ارگان دولت در اقدامي اعتراضي چنين اقدامي را انجام بدهد قابل بحث است و اتصال جريان انحراف به فتنه را روشن مي‌كند.

وي در پايان در رابطه با اتحاد جبهه پايداري با جبهه متحد اصولگرايي گفت: پايداري اعلام كردند كه به طور مستقل ليست نخواهند داد و نظر شفاف آن‌ها اين بوده است كه اگر اصلاح‌طلبان بيايند متحد مي‌شوند و اگر نيايند رقابت مي‌كنند كه به نظر ما ساده‌انگاري است و اختلاف‌نظرها نبايد باعث شود در رسانه‌ها يكديگر را نقد كنيم چون رقيب از اين اوضاع بهره مي‌گيرد و بايد بگوييم كه توصيه ما اين است كه بيايند و همكاري كنيم و صندلي آن‌ها خالي است و جاي‌شان رزرو شده است.
:
:
:
آخرین اخبار