تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۱۰۷۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسئول امور پژوهشی دانشکده علوم پزشکی بهبهان خبرداد:
رتبه هفدهم علوم پزشکی بهبهان میان دانشگاه‌های هم‌تیپ
در اولین ارزشیابی موفق به کسب رتبه هفدهم در میان دانشگاه‌های هم‌تیپ و رتبه 49 در میان کل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شدیم
مسئول امور پژوهشی دانشکده علوم پزشکی بهبهان با اشاره به این‌که فعالیت‌های پژوهشی این دانشکده از امسال مورد ارزشیابی وزارتخانه قرار گرفت، گفت: در اولین ارزشیابی موفق به کسب رتبه هفدهم در میان دانشگاه‌های هم‌تیپ و رتبه 49 در میان کل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شدیم.

وحید زارع‌زاده با بیان این‌که عمده حمایت پژوهشی دانشکده در حوزه تولید مقالات است، اظهارکرد: امسال یک عضو هیأت علمی، یک کارمند و یک دانشجو نیز به‌عنوان پژوهشگر برتر معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی با اشاره به نوپابودن دانشکده، گفت: در حال حاضر این مجموعه در قالب یک دانشکده پیراپزشکی فعالت می‌کند و فضای فیزیکی محدودی در اختیار دارد به همن دلیل آزمایشگاه‌های پژوهشی خاص در دانشکده وجود ندارد و فعالیت‌های پژوهشی در دیگر دانشگاه‌ها با همکاری اساتید و اعضای هیأت علمی انجام می‌شود با این وجود مستقل‌شدن دانشگاه در سال‌های اخیر باعث جذب اعتبارات پژوهشی از وزارت بهداشت و درمان شد که این امر در ارتقای سطح فعالیت‌ها بسیار مفید واقع بوده است.

مسئول امور پژوهشی دانشکده علوم پزشکی بهبهان تصریح کرد: فعالیت‌های پژوهشی دانشکده از امسال مورد ارزشیابی وزارتخانه قرار گرفت که در اولین ارزشیابی موفق به کسب هزار امتیاز و رتبه هفدهم در میان دانشگاه‌های هم‌تیپ و رتبه 49 در میان کل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شدیم.

زارع‌زاده تعداد اعضای هیأت علمی این دانشکده را 18 نفر عنوان کرد و گفت: البته این تعداد بسیار کم است و قابل مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها نیست؛ همین موضوع سبب شد تا نتوانیم رتبه مناسب‌تری در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کسب کنیم.

وی پرداخت مشوقه و هزینه‌های شرکت در همایش‌ها را از جمله سیاست‌های تشویقی این دانشکده در حوزه پژوهش برشمرد و با اشاره به برنامه‌های دانشکده در هفته پژوهش افزود: برگزار مراسم هفته پژوهش با حضور رییس و معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده، نمایش دستاوردها و فعالیت‌های اعضای هیأت علمی در قالب پوستر و برپایی نمایشگاه کتاب از برنامه‌ها هفته پژوهش است.

مسئول امور پژوهشی دانشکده علوم پزشکی بهبهان با بیان این‌که سال گذشته مقاله ISI نداشتیم و تعداد کل مقالات اعضای هیأت‌علمی 19 عنوان مقاله بود، گفت: امسال نیز تاکنون 10 مقاله ارائه شده که از ان تعداد پنج مقاله ISI است؛ البته مقالات ISI هنوز ثبت نشده‌اند و فرآیند ارزشیابی در سال آینده انجام می‌شود.

زارع‌زاده از اعلام آمادگی این دانشکده برای همکاری‌های دوجانبه با دیگر دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی در پروپوزال‌های تحقیقاتی خبرداد و اظهارکرد: برگزاری 10 کارگاه آموزشی برای دانشجوان و اعضای هیأت علمی یکی دیگر از برنامه‌های پژوهشی دانشکده در سال جاری است؛ امسال این بخش فعال‌تر و تاکنون 2 کارگاه برگزار شده است، دیگر کارگاه‌ها نیز تا پایان سال برگزار می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار