تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۱۰۷۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان خبر داد:
ارايه تسهيلات با سود 3 درصد به تعاوني‌هاي روستايي
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان از تشكيل تعاوني هاي توسعه روستايي براي روستاهاي بالاي 25 خانوار، خبر داد
خوزنیوز: مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان از تشكيل تعاوني هاي توسعه روستايي براي روستاهاي بالاي 25 خانوار، خبر داد و خاطر نشان كرد: تسهيلات با سود 3 درصد در اختيار روستاييان قرار مي گيرد.

ارايه تسهيلات با سود 3 درصد به تعاوني‌هاي روستايي

به گزارش خوزنیوز؛ هوشمند صفائي در مراسم افتتاح اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي دهدز با تبريك حلول ماه ربيع الاول اظهاركرد: افتتاح اين اداره را در ماه ربيع الاول به فال نيك مي گيريم و اميدواريم منشاء خدمات رساني و گره گشايي مشكل هاي مردم اين بخش باشد.

وي گفت: اصل وجود و كار ما در نظام جمهوري اسلامي خدمات رساني به مردم است و اگر مسوليتي به ما واگذار مي شود، هدف خدمت رساني به مردم مان است.

صفائي خاطرنشان كرد: با نگاهي به نظام اجتماعي كشور متوجه مي شويم مناطق شهري روستايي و عشايري بخش مهمي از نظام مقدس جمهوري اسلامي را تشكيل مي دهند. به طوري كه اين بخش ها از مواهب طبيعي و انساني برخوردارند كه نقش تاثير گذاري در كشور دارند.

وي بيان كرد: اگر بحث توسعه در كشور دنبال شود بايد به طور متوازن باشند و همه مناطق شهري، روستايي و عشايري به طور يكسان از آن بهره مند شوند.

مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان تصريح كرد: اگر به آرمان هاي امام راحل(ره) و رهنمود هاي مقام معظم رهبري توجه كنيم به دو مورد تاكيد فراوان شده است. يكي رسيدن جامعه به عدالت اجتماعي و اقتصادي و ديگري توزيع عادلانه ثروت بين آحاد مردم جامعه است.

صفائي با تاكيد بر توجه به آرمان هاي امام راحل و رهنمودهاي مقام معظم رهبري گفت: در اين شرايط وظيفه ما رساندن خدمات به مردم در دورترين نقاط جامعه است تا آرمان ها و رهنمودهاي اين بزرگواران را محقق كنيم.

وي با تاكيد بر شناسايي فرصت هاي اقتصادي مناطق محروم توسط مسوولان آن ها گفت: با معرفي اين فرصت ها مي توان مردم را در فعاليت هاي اقتصادي مشاركت داد و مناطق محروم را با ايجاد اشتغال و درآمد زايي در مسير توسعه و پيشرفت قرار دهيم.

وي افزود: پس از انقلاب براي توسعه كشور با موانعي از جمله 8 سال جنگ تحميلي و در چند سال اخير تحريم هاي ظالمانه رو به رو بوديم. خوش بختانه در دولت تدبير و اميد، دولت به پيشرفت هاي زيادي دست يافته و در مسير توسعه قرار گرفته است.

مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان تصريح كرد: براساس گفته هاي رييس جمهوري مبني بر تعامل سازنده با جهان براي تامين نيازمندي ها و توسعه كشور، ما در خوزستان بايد از اين شرايط و فرصت هاي فراهم شده نهايت استفاده را ببريم.

صفايي ادامه داد: امروز خوزستان بعد از برجام براساس آمار در مسير توسعه قرار گرفته است. به طوري كه شركت هاي معتبر خارجي براي سرمايه گزاري در استان ما اعلام آمادگي كرده اند. نمونه بارز اين اتفاق خوب حضور عده ي زيادي سرمايه گذار است. سال گذشته 6 هزار نفر اتباع خارجي در خوزستان داشتيم اما امروز اين عدد به دو برابر رسيده است.

وي اظهاركرد: بالا بودن آمار حضور اتباع خارجي در استان نشان مي دهد كه سرمايه گذاران به دليل امنيت سرمايه گذاري و كار در كشور ما حضور يافته اند. اين امنيت مرهون مرهون خون شهدا و تمام نيروهاي امنيتي، نظامي و انتظامي كشورمان است. در سايه همين امنيت است كه خيلي از كشور هاي خارجي تقاضاي سرمايه گذاري در كشور ما را دارند.

مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان بيان كرد:خوزستان با 200 كيلومتر مرز مشترك با خليج فارس و خيلي قابليت هاي ديگر دومين استان از نظر توليد ملي با احتساب نفت و چهارمين استان بدون احتساب نفت در كشور است.

صفايي افزود: با توجه به برنامه هاي توسعه اي تدوين شده ساختارهاي مديريتي حاكم در خوزستان، نويد مي دهم كه در پسا تحريم و تحولات اقتصادي كنوني، استان ما رو به پيشرفت و توسعه بيشتر حركت خواهد كرد.

وي خاطرنشان كرد: اكنون بايد به مناطق كمتر توسعه يافته و محروم بيشتر توجه كنيم. مناطقي كه به رغم ظرفيت هاي اقتصادي فراوان، عقب مانده اند. نمونه اين مناطق ايذه و دهدز است كه ظرفيت هاي اقتصادي زيادي دارند اما هرگز به شرايط توسعه اي ايده آل نرسيده اند.

مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان تصريح كرد: امكانات و ثروت ها بايد طوري در مناطق مختلف استان توزيع شود كه همه مناطق محروم ما پيشرفت كنند. دهدز يكي از مناطق پر ظرفيت خوزستان است كه قابليت رسيدن به توسعه را دارد. شرايط جوي خوب و اراضي مستعد دو ساختار مهم توسعه اي هستند كه در اين شهرستان به خوبي ديده مي شود.

صفائي بيان كرد:جاذبه هاي گردشگري كه در دهدز  ديده مي شود مي تواند به توسعه اين بخش كمك زيادي كند. چنين فرصت هاي توسعه اي بايد از سوي مسوولان بخش و شهرستان به ما معرفي شوند تا براي فعال كردن آن ها اقدام كنيم.

وي خاطرنشان كرد: يكي از اهداف راه اندازي اداره تعاون،كار و رفاه اجتماعي در دهدز اين است كه اين اداره قدمي در توسعه منطقه بردارد.

مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان با اشاره به فعاليت هاي وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي پس از ادغام اظهاركرد: در حوزه تعاون براي رسيدن به آرمان هاي عدالت خواهانه امام راحل،تعاون در قانون اساسي لحاظ شد و اين بخش به عنوان يكي از پايه هاي اقتصادي كشور معرفي شد.

صفائي بيان كرد: براي مشاركت مردم در فعاليت هاي اقتصادي تعاون امروز در تمام كشور ها حتي كشورهاي پيشرفته مورد استفاده قرار مي گيرد.يكي از برنامه هاي دولت يازدهم نيز براي رسيدن به توسعه پايدار توجه به مناطق روستايي است كه توسعه تعاوني هاي روستايي و اعطاي تسهيلات با سود كم به اين تعاوني ها،از جمله اهداف دولت تدبير و اميد است.

وي تصريح كرد: با ايجاد شركت هاي توسعه تعاوني هاي روستايي مردم را با اعطاي تسهيلات ارزان قيمت در اقتصاد مشاركت مي دهيم.

مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان از مسوولان دهدز خواست تا ظرفيت هاي اقتصادي منطقه خود را شناسايي و اعلام كنند تا فعاليت هاي اقتصادي در اين بخش را با مشاركت مردم آن آغاز كنيم.

صفائي افزود: ما آمادگي داريم تا براي روستاهاي بالاي 25 خانوار تعاوني هاي توسعه روستايي با مشاركت روستاييان تشكيل و تسهيلات با سود 3 درصد را در اختيار آن ها قرار دهيم.

وي خاطرنشان كرد: به طور كلي ما از طرح هايي كه براي مناطق روستايي اشتغال و درآمد داشته باشد حمايت مي كنيم.

مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان درباره هاي كسب و كارهاي كوچك و لزوم احياي مشاغل سنتي گفت: مشاغلي مانند قالي بافي و قاليچه بختياري با نقش و نگارهاي زيبايي كه دارد زماني توسط زنان مناطق ايذه و دهدز توليد مي شد و از شهرت جهاني برخوردار بود. اين مشاغل را كه فرهنگ يك منطقه است و از طريق آن درآمد زايي مي شود نبايد به فراموشي بسپاريم.

صفائي ادامه داد: براي احياي اين مشاغل تسهيلاتي در قالب مشاغل خانگي به متقاضيان مي دهيم كه به درآمدزايي خانواده ها و توسعه منطقه كمك زيادي مي كند.

وي با بيان اين كه همه جوانان را با كار آفريني آشنا كنيم اظهار كرد: آموزش هاي مهارتي لازم است و ما با اعطاي تسهيلات آمادگي حمايت از كار آفرينان راداريم. درخصوص آموزش هاي مهارتي فني و حرفه اي اگر مسوولان منطقه نوع مهارت مورد نياز را به ما اعلام كنند گروهي را براي آموزش اعزام خواهيم كرد.

مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان افزود: اقتصاد شهرهاي مان را بايد درون زا كنيم و براساس قابليت ها و ظرفيت هاي هر منطقه اقتصاد آن فعال شود.

صفائي با اشاره به فعاليت هاي اداره كل در سه بخش تعاون،كار و رفاه اجتماعي گفت: در بخش اشتغال يكي از اهداف و تلاش هاي ما تثبيت اشتغال در همه مناطق است. در بخش رفاه اجتماعي كه مقوله اي بسيار گسترده است براي رفاه بيشتر مردم خدمات رساني انجام مي شود. مردم ما حق دارند زندگي خوب و شايسته اي داشته باشند و وظيفه دولت است كه رفاه را تامين كند.

وي ادامه داد: نخستين اقدام دولت يازدهم براي خدمات رساني به مردم بيمه سلامت بود كه با اجراي آن هزينه هاي درمان به طور قابل توجهي كاهش يافت. يكي ديگر از اقدامات رفاهي دولت بيمه روستايي، عشاير و كشاورزان است كه به نتايج خيلي خوبي رسيده است.

مديركل تعاون،كار و رفاه اجتماعي خوزستان يادآور شد: با توجه به تاكيد استاندار مبني بر برگزاري مستمركارگروه اشتغال شهرستاني،لازم است تمام فرمانداران براي تشكيل اين كارگروه اقدام و نشست هاي آن را به طور مستمر برگزار كنند.
:
:
:
آخرین اخبار