تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۱۰۷۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اطلاعیه مركز بهداشت خوزستان در خصوص آنفلوآنزا
شستن مرتب دستها، پوشاندن بینی و دهان در هنگام سرفه، پرهیز از دست دادن و رو بوسی و حفظ فاصله مناسب با دیگران نقش مهمی در پیشگیری از انتقال بیماری آنفلوآنزا به دیگران دارد
خوزنیوز: مرکز بهداشت استان خوزستان در اطلاعیه ای در خصوص آنفلوآنزا، توضیحات و توصیه هایی ارائه داد.

به گزارش خوزنیوز؛ در این اطلاعیه آمده است:

-میزان ابتلا به آنفلوآنزا در استان در سال جاری نسبت به سالهای قبل افزایش نداشته است.

 -تاکنون هیچ موردی از مرگ و میر به علت ابتلا به آنفلوآنزا در استان گزارش نشده است.

 -توصیه می شود گروه های پرخطر مانند کودکان، سالمندان، زنان باردار، افراد مبتلا به بیماریهای مزمن ریوی، قلبی، بیماریهای متابولیک، سرطان و نقص ایمنی در آغاز فصل سرما به منظور پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا اقدام به تهیه واکسن آنفلوآنزا از داروخانه ها نمایند.

 -توصیه می شود افراد در صورت بروز علائم و نشانه های آنفلوآنزا مانند تب، سرفه، درد عضلانی ابتدا به پزشک مراجعه و سپس تا حد امکان از حضور در اماکن عمومی خوداری نمایند.

-شستن مرتب دستها، پوشاندن بینی و دهان در هنگام سرفه، پرهیز از دست دادن و رو بوسی و حفظ فاصله مناسب با دیگران نقش مهمی در پیشگیری از انتقال بیماری آنفلوآنزا به دیگران دارد.

-مرکز بهداشت استان خوزستان از مردم شریف استان تقاضا دارد نکات بهداشتی را در خصوص پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا رعایت نموده و ضمن کسب اطلاعات و اخبار صحیح از منابع رسمی و معتبر؛ از ارسال شایعات و اخبار نادرست که موجب تشویش اذهان عمومی می گردد، پرهیز نمایند.
:
:
:
آخرین اخبار