تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۱۰۸۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو هیات علمی دانشگاه چمران اهواز:
ظرفیت بالای خوزستان در تولید انرژی برق آبی و خورشیدی
قابلیت بیشتر حفاظت انرژی های نو نسبت به فسیلی، پایداری و نداشتن آثار مخرب زیست محیطی از جمله مزایای انرژی های نو است و به سلامت و امنیت جامعه کمک می کند
عضو هیات علمی دانشکده علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به استعداد بالای کشور در تولید انرژی های پاک و نو گفت: خوزستان توانایی و ظرفیت بالایی در تولید انرژی های خورشیدی و برق آبی دارد.

ظرفیت بالای خوزستان در تولید انرژی برق آبی و خورشیدی

مهدی قمشی روز سه شنبه در حاشیه نشست کمیته علمی همایش مدیریت تامین پایدار و امنیت انرژی با رویکرد پدافند غیر عامل در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان اظهار کرد: این استان می تواند بهره وری بیشتری از انرژی خورشیدی داشته باشد و در آبراهه های منتهی به رودخانه های خوزستان در بالادست، توانایی تولید انرژی برق آبی، بیش از دو برابر مقدار فعلی است.

وی افزود: باید با برنامه ریزی های کافی از این استعداد و ظرفیت برای حفظ سلامت مردم استفاده کنیم.

قمشی ادامه داد: گام برداشتن در راستای تولید انرژی های نو و پاک گام و افزایش تولید این نوع انرژی، ما را به سمت پدافند غیر عامل و امنیت و سلامتی جامعه هدایت می کند.

این عضو کمیته علمی همایش تصریح کرد: قابلیت بیشتر حفاظت انرژی های نو نسبت به فسیلی، پایداری و نداشتن آثار مخرب زیست محیطی از جمله مزایای انرژی های نو است و به سلامت و امنیت جامعه کمک می کند.

وی اظهار کرد: درصد تولید انرژی های پاک از جمله نیروگاههای برق آبی، بادی و خورشیدی در کشور کم و زیر 10 درصد است در حالی که در بیشتر کشورهای اروپایی بیش از 30 درصد می باشد.

قمشی خاطرنشان کرد: نگرش دولت یازدهم نسبت به مسائل زیست محیطی متحول شده و مسئولان به این مسائل کاملا جدی توجه می کنند.

این عضو هیات علمی دانشکده علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز درخصوص همایش ملی مدیریت تامین پایدار و امنیت انرژی با رویکرد پدافند غیر عامل گفت: این همایش دوم و سوم دی ماه در شهرک نفت اهواز برگزار می شود و پیش بینی شده تا 700 نفر در آن حضور یابند.

وی گفت: 246 خلاصه مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال و 186 مورد به اصل مقاله تبدیل شد و با دو روز داوری، 32 مقاله به صورت شفاهی و 45 مورد به صورت پوستر انتخاب شدند.

قمشی افزود: این مقاله ها در محورهای آب و محیط زیست، اقتصاد و سیاست، برق و انرژی های نو، نفت و پتروشیمی و گاز و ایمنی و زیرساخت ها ارائه می شود و برگزاری سه کارگاه آموزشی نیز از برنامه های جنبی این همایش است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار