تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۱۰۸۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر آبادان تاکید کرد:
فرماندار آبادان توجیه شود
انتظار داریم تا فرماندار در خصوص پارک خلیج فارس توجیه شوند، ساحل سازی هزینه‌بر است و با 6 یا 7 میلیارد تومان نمی‌شود ساحل پنج یا شش کیلومتری را ساخت

عضو شورای اسلامی شهر آبادان بر ضرورت همراهی شورا و شهرداری در جهت جلب رضایتمندی مردم تاکید کرد.

حمید حنظل عیدانی امروز با اشاره به اینکه در فضای فعلی مردم در حال ارزیابی ما هستند، اظهار کرد: ما واسطه میان شهرداری و مردم در انتقال مشکلاتشان هستیم و انتظار می‌رود تا شهردار به واسطه زیر مجموعه در این جهت گام بردارد.

وی افزود: چنانچه شهردار بخواهد کاری را به انجام برساند، اما مجموعه‌اش او را به خوبی همراهی نکنند به طور قطع بسیاری از کارها ابتر باقی می‌ماند.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: لازم است تا شهردار و شورای شهر در یک جهت حرکت کنند که برآیند آن خدمات‌رسانی به مردم و جلب رضایت آنها باشد تا شهردار و شورا از زیر بار فشاری که در واقع سال‌های سال به مردم تحمیل شده خارج شوند.

حنظل عیدانی اضافه کرد: در شرایط فعلی با توجه به اینکه تمام کشورمان در حالتی از رکود به سر می‌برد و بسته‌های تزریقی نیز ضعیف و غیر کارساز بودند و در بحث تحریک تقاضا به طور عملی هیچ اتفاق خاصی نیفتاد، لذا همانگونه که در سطح کل کشور مباحث بودجه‌ای و مشکلات مالی وجود دارد این مشکلات به شیوه‌ای به شهرهای و مناطق مختلف تزریق می شود و به طور قطع اگر درآمدهای حاصل از مشارکت بخش خصوصی به ویژه شهرداری‌ها  که متکی به درآمد بخش خصوصی هستند، قادر نیستند در فضای کنونی به تعهدات خود عمل کنند.

*دیگران پشتمان را خالی کردند/ منطقه آزاد هم دستمان را نگرفت!

وی یادآور شد: ما هرگاه روی توان دیگران حساب باز کردیم پشتمان خالی ماند، لذا به نظر می‌آید برای اینکه از برنامه‌هایمان عقب نمانیم باید تلاش بیشتری کنیم تا درآمدهای پیش بینی شده محقق شود.

این عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت: امسال ما روی توان سازمان منطقه آزاد اروند حساب باز کرده بودیم (مثال60 تا 70 میلیارد تومان) که تاکنون آن طور که باید و شاید اتفاقی نیفتاده و آن مبلغی که از سوی منطقه آزاد پرداخت می‌شود در حقیقت تعهدی‌ست خارج از بودجه، زیرا در بحث بودجه منابع سازمان‌های تابعه شهرداری را لحاظ نکرده‌ایم و این در حالی‌ست که تمایل سازمان منطقه آزاد اروند بر انعقاد تفاهمنامه با سازمان‌هاست.

حنظل عیدانی افزود: بنابراین باید بر روی توان خودمان حساب کنیم، اصلاح بودجه‌ای که شهردار به شورا ارائه کرد در واقع همان توان شهرداری‌ست، پس باید به دنبال یافتن راهکارهای دیگر و یا افزایش تلاش هایمان باشیم.

*خلاء معاونت برنامه‌ریزی در شهرداری

وی اضافه کرد: خلاء معاونت برنامه‌ریزی در سیستم شهرداری کاملا مشهود است ،چرا که در این شرایط مدیریت نقدینگی برای ما بسیار مهم است و باید به شیوه‌ای درآمدهای پایدارمان را مدیریت کنیم.

حنظل عیدانی با تاکید بر لزوم فراهم سازی زمینه مشارکت‌های بخش خصوصی تصریح کرد: باید بکوشیم تا ضمن جلب اعتماد بخش خصوصی و قرار گرفتن آنها در کنار شهرداری، کارهای بزرگ و شاخصی را به انجام برسانیم، به طور قطع اگر ما با همین توان بخواهیم کاری را انجام دهیم به هیچ‌وجه نمی‌توانیم حتی حداقل خدمات را به مردم برسانیم.

عضو کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به سخنان شهردار آبادان مبنی بر نیاز یک‌هزار میلیارد تومانی برای رسیدن به نقطه صفر در سطح شهر یادآور شد: در زمان حاضر برای پروژه‌ها از این میزان اعتبار مورد نیاز، حدود 10 درصدش را به طور سالانه قادر به تامین هستیم پس اگر بخواهیم به نقطه صفر برسیم باید 10 سال دیگر زمان صرف شود.

وی با اشاره به فرسودگی شهر آبادان ناشی از بروز جنگ تحمیلی وبازسازی ناتمام و نامناسب شهری پس از اتمام جنگ گفت: فرسودگی و استهلاک ناشی از حرکت رو به جلو ما را دچار مشکل می‌کند و به جرأت می‌توان گفت که در زمان حاضر با یک وضعیت بحرانی در حال اداره شهر هستیم که جای تقدیر نیز دارد.

*کارکنان شهرداری کارایی‌شان را بیشتر کنند

حنظل عیدانی افزود: کارکنان شهرداری آبادان موظف هستند تا در بودجه‌ای که مردم آن را تامین می‌کنند کارایی‌شان را بیشتر کنند، شاید نتوانیم بسیاری از کارها را به پیمانکار بسپاریم، اما در کارهای امانی می‌توانیم از توان نیروهای شهرداری استفاده کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان ادامه داد: همانگونه شهردار متعهد به پرداخت حقوق ماهانه کارکنانش است و انتظار پرداخت اضافه کارشان را نیز از وی دارند، جا دارد که شهردار نیز از کارکنانش انتظار بیشتری داشته باشد.

وی افزود: کارکنان باید توانشان را بالا ببرند و کارهای بیشتری را به انجام برسانند چرا که عمده خواسته‌های ما نیز در این زمینه است.

حنظل عیدانی تصریح کرد: انتظار می‌رود تا حداقل خدمات شهری برای مردم تامین شود چنانچه این مبحث را با جدیت و تاکید بیشتری به انجام برسانیم برای ما کفایت می‌کند، در زمینه خدمات شهری بحث نظافت، نخاله برداری و نگهداری فضای سبز بسیار ضروری است، اغلب درخواست‌های مردمی نیز از این جنس است.

*سیستم آب و فاضلاب مشکلات ما را دو چندان کرده است

عضو کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه برخی چیزها مانند سیستم آب و فاضلاب مشکلات ما را دو چندان می‌کنند، یادآور شد: برخی‌ها بر این باورند که شورا و شهرداری در خواب زمستانی هستند و کاری را در زمینه خدمات شهری و عمرانی به انجام نمی‌رسانند، اصلا چنین نیست و کارها در حال انجام است.

وی گفت: به منظور آگاهی بخشی به مردم از روند انجام فعالیت‌ها و ایجاد امید و انگیزه در میان آنان باید در این خصوص اطلاع رسانی دقیقی صورت گیرد ضمن آنکه باید کمک کنیم تا آن آقایانی که موظف به انجام تعهداتشان هستند به پای کار بیایند.

عضو کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعهد منطقه آزاد اروند در ساخت 25 پارک در نقاط مختلف شهری آبادان افزود: چنانچه منطقه آزاد این کار را انجام می‌داد تحول خوبی در شهر ایجاد می‌شد، شورای شهر و شهرداری تعهدشان را در انجام مطالعات و طراحی احداث این پارک‌ها به انجام رسانده و اینک منطقه آزاد باید به میان بیاید و با تزریق منابع مالی مناسب ضمن عمل به تعهداتش در جهت بهبود چهره ظاهری شهر و کمک به فضای سبز کمک کند.

حنظل عیدانی اضافه کرد: اینها جزو پروژه‌های سال گذشته منطقه آزاد بود که تاکنون حتی یکی از آنها عملیاتی نشده است.

*فرماندار در مورد پارک خلیج فارس توجیه شود

این عضو شورای اسلامی شهر آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه پارک خلیج فارس اظهار کرد: انتظار داریم تا فرماندار در خصوص پارک خلیج فارس توجیه شوند، ساحل سازی هزینه‌بر است و با 6 یا 7 میلیارد تومان نمی‌شود ساحل پنج یا شش کیلومتری را ساخت، تنها شمع کوبی آن 50 تا 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: اقدامات شهرداری در این مبحث مجزا بوده و ادامه داشته و دارد.

عضو کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه مردم باید بتوانند اقدامات عملی و فعالیت‌های عمرانی را ببینند، یادآور شد: کنتور شورا در حال انداختن است، در سرازیری دوره چهارم شورا قرار داریم و مردم به طور قطع کارهای ما را رصد می‌کنند.

حنظل عیدانی با اشاره به انتظارات مردمی گفت: از شهردار انتظار داریم تا سیستم شهرداری را تقویت کند، حتی اگر نیروهای ضعیفی در پیکره شهرداری هستند که توانایی انجام کار را ندارند ما این اجازه را می‌دهیم که نیروهای توانمند به پیکره شهرداری تزریق کند حتی اگر این نیروها در آبادان نباشند.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان در پایان گفت: نیروهای توانمند و کاربلد باید وارد کار شوند تا پاسخگوی انتظارات مردم باشند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار