تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۱۰۸۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر بهداشت خبر داد:
ساخت 3 بیمارستان جدید در منطقه آزاد اروند
سه بیمارستان جدید با مجموع 500 تخت بیمارستانی در این منطقه احداث می‌شود که برای این منظور برنامه‌ریزی‌های لازم، منابع مالی مورد نیاز و طراحی‌ها انجام شده و در آینده شاهد افتتاح سه بیمارستان جدید در این خطه از کشورمان خواهیم بود

معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ساخت سه بیمارستان جدید با ظرفیت 500 تخت بیمارستانی در این منطقه خبر داد.

محمد حاجی آقاجانی روز چهارشنبه در جریان بازدید از بیمارستان‌های موجود در منطقه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این خطه مهم و شریف از مملکتمان امکانات بهداشتی و درمانی برای رسیدگی به امور سلامتی مردم پس از آغاز طرح تحول نظام سلامت شکل مناسب‌تری پیدا کرده است.

وی افزود: زیر ساخت‌های متعددی برای این حوزه (دانشکده علوم پزشکی آبادان) در نظر گرفته شده، اما آنچه واقعا مشهود است بزرگواری مردمی‌ست که به رغم مشکلات و کمبودهایی که ما در این منطقه از کشورمان و در عرصه ارائه خدمات سلامت، بهداشت و درمان داریم صبوری می کنند و قدرشناس هستند.

معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: البته کمبودها تنها مختص این منطقه نیست، در عرصه خدمات سلامت، بهداشتی و درمانی به لحاظ زیرساخت‌ها، کمبودها و مشکلاتی در اکثر نقاط کشور از جمله اینجا وجود دارد اما تلاش‌هایی که دولت از اردیبهشت ماه سال گذشته در قالب طرح تحول نظام سلامت آغاز کرد مقبول مردم بزرگوار و قدرشناس ما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این منطقه برنامه  توسعه زیرساختهای درمانی به طور گسترده در حال طراحی است، تصریح کرد: سه بیمارستان جدید با مجموع 500 تخت بیمارستانی در این منطقه احداث می‌شود که برای این منظور برنامه‌ریزی‌های لازم، منابع مالی مورد نیاز و طراحی‌ها انجام شده و در آینده شاهد افتتاح سه بیمارستان جدید در این خطه از کشورمان خواهیم بود.

معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کنار این بیمارستان‌ها پروژه‌های متعدد دیگری نیز در حوزه درمان این منطقه در حال اجراست که از جمله آن می‌توان به ساخت سه کلینک تخصصی و فوق تخصصی، چهار زایشگاه، بخش سرطان، مجموعه قلب و عروق و بخش‌های ویژه آی. سی. یو و ان.آی. سی. یو و سه بخش جدید اورژانس و دیگر پروژه‌ها اعم از پایگاه‌های بهداشتی، آزمایشگاه‌ها و سایر موارد اشاره کرد.

* زیرساخت‌های بهداشت و درمان در منطقه ارتقا می‌یابد/ افزودن 38 پزشک به مجموعه پزشکان دانشکده

آقاجانی با بیان اینکه با انجام این پروژه‌های جدید، زیرساخت‌های بهداشت و درمان در منطقه ارتقا می‌یابد، افزود: به طور نمونه، امسال در دو ماهه اخیر 38 پزشک متخصص برای ارائه خدمات درمانی به مردم منطقه به مجموعه پزشکان این دانشکده افزوده شده که بسیار استثنایی و در خور توجه است.

وی بیان کرد: همچنین تجهیزات متعدد تشخیصی و درمانی اعم از دستگاه‌های رادیولوژی دیجیتال، دستگاه‌های آندوسکوپی، میکروسکوپ‌های جراحی، دستگاه‌های بسیار متعدد تشخیصی درمانی تخصصی و فوق تخصصی به مجموعه بیمارستان‌های منطقه از سال گذشته تا امروز افزوده شده است.

معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: مژده ای نیز به مردم منطقه بدهم که بخش سی.تی.اسکن و ام.آر.آی را برای ارائه خدمات به مردم قهرمان منطقه در این دانشگاه راه اندازی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از این امکانات در اختیار مردم قرار دارد، 38 متخصص اعزامی در این منطقه کارشان را آغاز کرده و در حال ارائه خدمات هستند، ضمن آنکه برخی از کلینیک‌های اشاره شده نیز فعالند و به مردم خدمات ارائه می دهند.

معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌های فوق الذکر در حال بهره برداری‌ست، گفت: برخی از پروژه‌های اشاره شده عمرانی در حوزه درمان اعم از  بیمارستانها، کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی، زایشگاه‌ها، بخش‌های اورژانس و سرطان ظرف یک سال آینده و برخی دیگر تا دو یا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا بتواند بخشی از نیازهای منطقه را تامین کند.

آقاجانی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از تجهیزات و امکانات اختصاص یافته و اکنون نیز در حال کار هستند، افزود: دستگاه‌های سی.تی.اسکن و ام.آر.آی پیشرفته سرمایه‌گذاری بزرگی است که امیدواریم تا سال آینده در این شهرستان به بهره‌برداری برسد.

وی با تایید تنها یک مورد فوتی ناشی از ابتلا به آنفلوآنزا در آبادان تصریح کرد: مورد دیگری تاکنون گزارش نشده، خوشبختانه این بیماری در سایر استان‌ها رو به کاهش است که البته مراقبت‌های لازم همچنان در حال شکل گیری است، اما این موضوع اتفاق جدید، استثنایی و عجیبی نیست، در سال‌های گذشته در این فصل (آذر و دی ماه امسال) شیوع بیماری آنفولانزا در کشور بوده و میزان مرگ و میر امسال با سال گذشته چندان تفاوتی ندارد، این بیماری به طور محسوسی رو به کاهش است.

* ادغام سازمان‌های بیمه‌گر پایه

آقاجانی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص موضوع ادغام سازمان‌های بیمه‌گر پایه تصریح کرد: در قالب برنامه پنجم توسعه موضوع ادغام سازمان‌های بیمه گر پایه مطرح شد، اما هنوز شرایط اجرای آن فراهم نشده که البته این اقدام می‌تواند کمک جدی در مباحث تجمیع منابع، افزایش بهره وری منابع و صرفه جویی باشد.

معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمان حاضر همپوشانی‌هایی موجود در سطح سازمان‌های بیمه گر پایه سبب افزایش هزینه‌ها شده است، چهار سازمان بیمه‌گر پایه و چهار سری اداره کل و ادارات شهرستانی داریم که این به معنای تحمیل هزینه‌های فراوان به نظام بیمه‌ای کشورمان است.

به گفته وی، چهار نوع بسته بیمه پایه، چهار نوع خدمت و تفاوت‌های قابل ملاحظه در شکل و پوشش خدمات، مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است، یک بیمه پایه قدرتمند می‌تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.

معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بخش ان. آی. سی. یو نوزادان در این منطقه افزود: این بخش توسط همکاران ما در دست راه‌اندازی است ضمن اینکه ما نیز به لحاظ تجهیزاتی امکانات مورد نیاز را تامین و در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

آقاجانی همچنین با اشاره به قول مساعد در خصوص تحویل دستگاه سی. تی.اسکن شادگان اظهار کرد: درخواست آن از سوی دانشکده علوم پزشکی به وزارتخانه ارسال شده بود که موافقت اصولی برای راه اندازی آن به انجام رسیده است.

محمد حاجی آقاجانی معاون درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بازدید از بیمارستان‌های موجود در سطح منطقه در جریان چگونگی روند اجرای طرح تحول سلامت نیز قرار می‌گیرد.

بازدید از چند پروژه عمرانی در حوزه درمان از جمله آغاز پروژه تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی اروند کنار، آغاز تعمیرات اساسی بال شمالی بیمارستان طالقانی و روند اجرایی طرح توسعه اورژانس بیمارستان ولیعصر خرمشهر از جمله برنامه‌های سفر وی به منطقه آزاد اروند بود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار