تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۱۰۹۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول:
زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان ‌شوش فرسوده است
شهرستان شوش، معادل نیروی پرسنلی فعال در حوزه بهداشت و درمان خود، به نیروی انسانی نیاز دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: شهرستان شوش، معادل نیروی پرسنلی فعال در حوزه بهداشت و درمان خود، به نیروی انسانی نیاز دارد.

نشست مطبوعاتی ریاست دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اصحاب رسانه روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که مشکلات بهداشت و درمان شهرستان شوش به‌عنوان محور اصلی این نشست بود.

یوسف پریدار در آغاز این نشست به معضلات و مشکلاتِ کمبود نیروی انسانی در اغلب بیمارستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: شاخصی به‌عنوان، «نیروی انسانی تخصصی و پشتیبانی» وجود دارد که با توجه به وضعیتی که بر کشور حاکم است و سیاست‌هایی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبنی بر کوچک کردن بدنه دولت دنبال می‌کند، کمبودهایی در حوزه بهداشت و درمان در ارتباط با «نیروهای انسانی متخصص و پشتیبانی» از قبل وجود داشته و به تدریج این کمبودها بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه وجود نیروهای قدیمی در حوزه بهداشت و درمان در آینده این حوزه را تهدید می‌کند، ادامه داد: لازم و ضروری است که از لحاظ تعداد و کیفیت، نیروی جوان جایگزین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به معضل بزرگ بودن بدنه دولت گفت: 48 درصد بیماران در شوش بلاتصدی هستند یعنی هر فرد پرسنلی حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان، باید جای دو نفر کار کند.

وی با بیان اینکه شوش معادل تشکیلات فعال خود، نیرو نیاز دارد، افزود: تا زمانی که نتوانیم معضل نیروی انسانی را در شوش برطرف کنیم نمی‌توانیم شرایط مناسبی را در این شهرستان متصور باشیم و اگر مجوز برای این مسئله داده نشود، این مشکلات حل نخواهد شد.

پریدار خاطرنشان کرد: این مسئله نباید نافی زحمات پزشکانی باشد که در شوش طی سال‌های گذشته تاکنون خدمات ارائه می‌دهند آن هم در منطقه محروم و عقب افتاده که پزشک همانند سایرین باید با شرایط سخت کار کند.

این مقام مسئول ادامه داد: ‌در حد بضاعت ‌سعی می‌کنیم نیروهای متخصص‌ را در مناطق دورتر و کمتر توسعه یافته‌ اعزام کنیم‌.

*فرسوده بودن زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان

پریدار در بخش دیگری از سخنان خود به فرسوده بودن زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در شوش اشاره کرد و گفت: بیمارستان نظام مافی شوش از لحاظ فیزیکی یک بیمارستان فرسوده است و اصلا نمی‌توان آن را بیمارستان نامید، اما‌ یک ساعت هم نمی‌توانیم سیستم درمان را تعطیل کنیم چرا که بیمار زمان نمی‌شناسد و این مربوط به معضلات کلی است که در سطح ملی وجود دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که بیمارستان 164 تختخوابی چه زمانی تکمیل خواهد شد؟ گفت: با توجه به منابعی که دولت در اختیار دارد بیمارستان‌هایی که از یک تا 79 درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا 25 سال دیگر نیز تکمیل نخواهند شد.

پریدار ادامه داد: با توجه به وضعیتی که کشور از درآمد نفتی دارد پروژه‌هایی که زیر 79 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند امسال و سال آینده هیچگونه منبعی به آنها تخصیص داده نخواهد شد.

این در حالی‌ است که وزیر بهداشت‌ به دلیل شرایط و معضلات بهداشت و درمان شوش، این پروژه را در جدول تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تعریف کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی دزفول در سال 92 با قبول تعهداتی به شهرستان شوش و گتوند، توانست از دانشکده به دانشگاه ارتقا پیدا کند.

هر دانشکده علوم پزشکی برای تبدیل شدن به دانشگاه باید دارای چند ویژگی‌ باشد که یکی از این شاخص‌ها، تحت پوشش قرار دادن بیش از یک شهرستان است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شوش
:
:
:
آخرین اخبار