تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۱۱۰۹۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه اندازی کارخانه قند شوش مرحله نوسازی را طی می‌کند
راه اندازی مجدد این کارخانه موجب تولید و رونق اشتغال و به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد در شمال استان خوزستان خواهد شد
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با بیان اینکه کارخانه قند شمال خوزستان در شهرستان شوش مرحله نوسازی برای راه اندازی مجدد را طی می کند گفت: انتظار می رود این کارخانه طبق برنامه زمان بندی شده مجددا راه اندازی شود.

کارخانه قند شمال خوزستان در کیلومتر هفت جاده شوش، دزفول بزرگترین کارخانه قند چغندری در خاورمیانه است که بعد از واگذاری به بخش خصوصی از سال 1382 تاکنون تعطیل شده است.

سید رضا نوروززاده عصر چهار شنبه در بازدید میدانی از این کارخانه از تجهیز و پشتیبانی کامل تیم بازسازی کارخانه قند در شوش خبر داد و ابراز امیدواری نمود: با تامین اعتبار لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی احیای این کارخانه طبق برنامه پیش رود.

وی گفت: در گام نخست بخش تصفیه شکر کارخانه قند بارسازی می شود تا خط تصفیه شکر آن هرچه سریعتر وارد مدار تولید شود.

نوروززاده با بیان اینکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاکنون چند کارخانه از جمله کارخانه قند یاسوج را بازسازی و وارد مدار تولید کرده است افزود: امیدواریم کارخانه قند شوش نیز هر چه سریعتر مرحله بازسازی و نوسازی را طی کرده و به بهره برداری برسد.

فرماندار شهرستان شوش نیز در این دیدار گفت: دولت با توجه به اهمیت بازسازی کارخانه قند شوش اهتمام ویژه ای را در این خصوص داشته و اعتبار لازم را پیش بینی کرده است.

رضا نجاتی با بیان اینکه این شرکت بعد از چند سال تعطیلی با کمک مسوولان استان خوزستان و شهرستان وارد مدار تولید خواهد شد گفت: مردم چشم به راه راه اندازی مجدداین کارخانه هستند و باید براساس برنامه زمانبندی شده این کار صورت گیرد.

نجاتی با بیان اینکه کارخانه قند شوش با رفع موانع ، نوسازی و بازسازی خط تولید در آینده وارد چرخه تولید خواهد شد گفت: راه اندازی مجدد این کارخانه موجب تولید و رونق اشتغال و به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد در شمال استان خوزستان خواهد شد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز بر جذب نیروی بومی و جوانان بیکار این منطقه در کارخانه قند شوش تاکید کرد و گفت: مردم شهرستان شوش انتظار دارند کارخانه قند به گونه ای مدیریت شود که از تمام ظرفیت های این شهرستان در این راستا استفاده شود.

سید راضی نوری گفت: راه اندازی مجدد کارخانه قند اقدامی انقلابی و ملی در راستای رونق تولید و اشتغال در منطقه شمال خوزستان می باشد.

رییس سازمان صنعت ،معدن و تجارت خوزستان نیز گفت:با برنامه ریزی انجام شده و دستور ویژه وزیر صنعت ، معدن و تجارت برای راه اندازی مجدد این کارخانه ، شاهد تحول بزرگی در بخش اشتغال و کشاورزی در منطقه خواهیم بود.

نورالله حسن زاده افزود: با توجه به اجرای طرح مقام معظم رهبری مبنی بر احیای 550 هزار هکتار از اراضی استان های خوزستان و ایلام و با توجه به افزایش قابل توجه سطح زیر کشت در استان خوزستان علاوه بر دو کارخانه قند شوش و اهواز احداث دو کارخانه 10 هزار تنی قند نیز در این منطقه پیش بینی شده است.

در بازدید رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از کارخانه قند شوش ، دادستان عمومی و انقلاب شوش و رییس دادگستری این شهرستان نیز حضور داشتند.

کارخانه قند شوش در سال 1354 تاسیس و در سال 1363 به بهره برداری رسید.
این کارخانه پس از تعطیلی در سال 1382 و با اعلام ورشکستگی در اختیار اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه قرار گرفت.

تعطیلی کارخانه قند شمال خوزستان علاوه بر بیکاری کارگران این شرکت و تشدید بیکاری در منطقه موجب توقف کشت محصول چغندر قند در شمال خوزستان شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار