تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۱۰۹۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:
کمیته توسعه صادرات از خوزستان به روسیه تشکیل شد
رئیس اتاق بازرگانی اهواز از تشکیل کمیته توسعه صادرات از خوزستان به کشور روسیه با محوریت این اتاق خبر داد
رئیس اتاق بازرگانی اهواز از تشکیل کمیته توسعه صادرات از خوزستان به کشور روسیه با محوریت این اتاق خبر داد.

شهلا عموری امروز اظهار کرد: کمیته توسعه صادرات از خوزستان به کشور روسیه با محوریت اتاق بازرگانی اهواز تشکیل شد.

کمیته توسعه صادرات از خوزستان به روسیه تشکیل شد

وی، عمده ماموریت‌های این کمیته را بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای توسعه صادرات از خوزستان به کشور روسیه ذکر کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه صادرات به کشور روسیه رونق اقتصادی، تجاری و ایجاد اشتغال در استان خوزستان را به همراه دارد، گفت: تعامل با روسیه و توسعه روابط اقتصادی و تجاری به خصوص در حوزه کشاورزی و مواد غذایی حائز اهمیت است، لذا این کمیته با هدف حضور مستمر، شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در 25 شهریورماه امسال هیئتی مرکب از تجار، بازرگانان و تولید کنندگان استان به روسیه اعزام شده که در این سفر ضمن بازدید از نمایشگاه مواد غذایی مسکو با تجار روسی و همچنین سفیر کشورمان در روسیه  مذاکراتی برای رونق صادرات از خوزستان انجام شد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: روسیه یکی از کشورهایی‌ست که بخش زیادی از خرمای تولیدی استان به آن کشور صادر می‌شود و از این نظر یکی از مشتریان سنتی خرمای خوزستان به شمار می‌رود.

عموری همچنین عنوان کرد: بخش زیادی از مواد غذایی روسیه به دلیل سرمای زیاد از کشور ترکیه وارد می‌شود که با توجه به اینکه تنش‌های اخیر بین آن دو کشور عمده واردات به آن کشور را متوقف کرده، استان خوزستان در این زمینه می‌تواند نقش ارزنده‌ای در توسعه صادرات به کشور روسیه داشته باشد.

وی از اعضای کمیته توسعه صادرات به روسیه خواست که ماموریت محوله را با جدیت پیگیری کنند و آخرین تحولات این حوزه را رصد تا با کمک مسئولان دولتی و بخش خصوصی این استان گام‌های اساسی و ماندگار برداشته شود.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: "حسینی امین" به‌عنوان مسئول و "کوت‌زاده"، "علوی"، "درخشنده" و "بیات" اعضای کمیته هماهنگی توسعه صادرات به کشور روسیه را تشکیل می‌دهند.

عموری در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات این کمیته مقرر شد دست‌اندرکاران صادرات به روسیه نسبت به تشکیل یک شرکت مادر تخصصی اقدام و موضوعات مربوط به صادرات به کشور روسیه از طریق این شرکت پیگیری شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار