تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۹۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز نام نویسی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان / 4 روحانی برجسته خوزستانی ثبت نام کردند
خوزنیوز: از صبح امروز و به مدت یک هفته ثبت نام از کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور آغاز شد. 

آغاز نام نویسی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان /  4 روحانی برجسته خوزستانی ثبت نام کردند

در خوزستان تا کنون حضرات آیات شفیعی، کعبی، حسن زاده و فرحانی؛ 4 روحانی و عالم برجسته استان برای ثبت نام به محل فرمانداری اهواز حاضر شدند و نام نویسی کردند. لازم به ذکر است در این دوره با افزایش یک نفری نسبت به دوره قبل 7 نفر از خوزستان با رای مردم به مجلس خبرگان رهبری راه خواهند یافت.

آیت اله سید ابولحسن حسن زاده:
آنچه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است حضور حداکثری مردم است

صبح امروز آیت اله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه ی موقت اهواز درستاد انتخابات پنجمین دوره ی مجلس  خبرگان رهبری در فرمانداری اهواز حاضر شد و در حضور فرماندار اهواز رسما ثبت نام و کاندیداتوری خود را در این انتخابات اعلام کرد. 
به گزارش خبرنگار خوزنیوز، وی در مورد حضور جریانات سیاسی در انتخابات  اخیر گفت: آنچه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است حضور حداکثری مردم است. این حضور حداکثری وقتی اتفاق می افتد که فضای برای همه ی جریانات سیاسی که به قانون احترام می گذارند مهیا شود. ما استقبال می کنیم هر شخصیتی که شرایط کاندیداتوری را داشته باشد خود را در معرض آرای مردم بگذارد تا  ان شااله یک انتخابات سالم و خوب را با حضور حد اکثری مردم داشته باشیم . نمایندگانی که برای مجلس خبرگان و نیز مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند نیز باید تلاش کنند تا آنچه را که در راستای مصالح نظام جمهوری اسلامی و مردم است تامین را کنند.

آغاز نام نویسی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان /  4 روحانی برجسته خوزستانی ثبت نام کردند

آیت آلله حسن زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: قهرا ما بعد سیاسی را نمی توانیم از مجلس شورای خبرگان بگیریم. اما اینکه جریانات سیاسی بر مجلس خبرگان حاکم شود از دیدگاه ما مردود است . انتخابات  خبرگان یک انتخابات بسیار مهم است که کاملا سیاسی است و این مساله مشکلی را به وجود نمی آورد اما اگر سیاست زدگی بر مجلس خبرگان و انتخابات آن  حاکم شود بسیارمضر است. مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود فرموده اند که مجلس شورای خبرگان مایه ی آرامش جامعه باشد و همه می باید به این مساله توجه کنیم.  شرایط سیاسی کشور در آستانه انتخابات بسیار مطلوب است  و همه باید کمک کنند تا این فضای سالم باقی بماند.
وی در مورد زمزمه های اخیر مبنی بر نظارت بر رهبری گفت: نظارت بر رهبری معنایی ندارد اما تشخیص استمرار صفات ولی فقیه در رهبر بر عهده مجلس خبرگان است واین امر به معنای نظارت و ولایت بر ولی فقیه نیست. 
 امام جمعه موقت اهواز در مورد هدفش از نام نویسی در انتخابات خبرگان گفت:  شرکت من در فعالیت های اجتماعی مساله جدیدی نیست و از اول در انقلاب و در این فعالیت ها حضور داشته ام. شرکت در انتخابات نیز یک فعالیت اجتماعی است و ما نیز گوشت و پوست و خونمان با نظام جمهوری  اسلامی مانوس شده است .

آغاز نام نویسی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان /  4 روحانی برجسته خوزستانی ثبت نام کردند

آیت الله حسن زاده در مورد ائتلاف های احتمالی گفت: ائتلاف از سوی نامزدها تا کنون برای من روشن نشده است. از طرف نامزدهای انتخاباتی هنوز ائتلافی اعلام نشده است.اما بسیاری از کسانی که برخی از نامزدها علاقه مند هستند به صورت خودجوش ائتلاف هایی را تشکیل داده اند .
وی در پاسخ به خبرنگار خوزنیوز گفت: خوزستان از توسعه ی ناهمگون و نامتوازن رنج می برد که همه باید تلاش کنیم تا به یک توسعه ی همه جانبه و متوازن و پایدار برسیم. ما نیز همه تلاش خود را بسته ایم تا موانع توسعه  متوازن در خوزستان را از سر راه برداریم و با گوشزد کردن مشکلات  به مسئولان اجرایی همواره این دغدغه را داشته و داریم.  
امام جمعه موقت اهواز در پایان در مورد قومیتی شدن انتخابات و نقش قومیت ها در انتخابات گفت:  هر چند که مجلس خبرگان جایگاه متفاوتی دارد اما همه  منتخبان در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی باید دقت کنند که  خدای ناکرده منافع کوتاه مدت فردی را بر مصالح کلی ترجیح ندهند . امیدواریم که هیچ یک از کاندیداها و طرفداران آنها با در نظر گرفتن آنچه که در مصلحت استان خوزستان وجود دارد،منافع کوتاه مدت خود را بر منافع استان ترجیح ندهند.

آیت الله سید علی شفیعی:
مردم در پای صندوق های رای علاقه خود را به رهبری آشکار می کنند

 آیت الله سید علی شفیعی  یکی دیگر از علمای خوزستانی بود که صبح امروز درستاد انتخابات پنجمین دوره ی مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری اهواز حاضر شد و در حضور فرماندار اهواز رسما ثبت نام و کاندیداتوری خود را در این انتخابات اعلام کرد.

به گزارش خوزنیوز آیت الله شفیعی در توضیح وظایف خبرگان رهبری گفـت : در رابطه با مجلس خبرگان رهبری همه آحاد ملت اطلاع کافی را دارند و با هوشیاری و بصیرت و اطلاع کافی از مسایل انقلاب مسایل را پیگیری می کنند. همانگونه پیداست مجلس خبرگان مسوولیت بررسی معرفی تمام شخصیت های موجود در کشور که شرایط رهبری را بر عهده دارد هیچ گاه مملکت از وجود رهبر خالی نماند. کمیسیون تحقیق که شامل 15 عضو است و از مهمترین کمسیون های مجلس خبرگان است . در این کمیسیون تحقیق یک کمیته سه نفره به صورت فوق محرمانه کسانی را که در مظان رهبری هستند مشخص و نگهداری می کنند که مهتریت کار مجلس خبرگان را انجام می دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در باره نقش نظارتی خبرگان بر جایگاه رهبری گفت: گاهی در فرمایشات رهبری نکاتی مبهم و یا نیاز به توضیح دارد که ما این نکته ها را جمع آوری می کنیم و با تماس با ایشان توضیحات لازم را از ایشان دریافت می کنیم. این امر خود به خود یک نوع نظارت کمیسیون تحقیق را بر اعمال و گفتار رهبری ایجاد می کند .

وی در مورد زمزمه های شورایی شدن رهبری گفت: قانون اساسی بازنگری شده شورایی شدن رهبری را به دلایل شرعی رد کرده است و بنابراین رهبری باید در یک نفر متمرکز شود. این مساله در زمان امام خمینی (ره) نیز رد شده بود و در نتیجه ضرورتی برای باز شدن مجدد موضوع نیست.

آیت الله شفیعی در مورد جایگاه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی گفت: در چهارچوب های معین شده در قانون مردم در انتخابات شرکت می کنند و وظیفه ما نیز تشویق مردم به شرکت هر چه بیشتر است. شخصیت ، اهمیت و تقویت نظام با شرکت مردم در پای صندوق های رای متجلی می شود و علاقه خود را به رهبری نظام آشکار کنند.

وی در پایان گفت: ما در مسایل کلی کشور دخالت نمی کنیم اما در مورد مسایل و مشکلات جاریه استان را به مسوولان مربوطه اطلاع و پیگیری ها و راهنمایی های لازم را انجام می دهیم . مسایل مهم کشاورزی و کمبود آب در روستاها و در برخی مناطق مسایل جاده کشی،آسفالت سازی گازکشی از مسایل مهمی است که ما دست اندر کار پیگیری آنها هستیم .


آیت الله عباس کعبی:

هیچ کس در برابر قانون استثنا نیست

صبح امروز آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درستاد انتخابات پنجمین دوره ی مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری اهواز حاضر شد و در حضور فرماندار اهواز رسما ثبت نام و کاندیداتوری خود را در این انتخابات اعلام کرد.

آغاز نام نویسی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان /  4 روحانی برجسته خوزستانی ثبت نام کردند

به گزارش خبرنگار خوزنیوز آیت الله عباس کعبی درباره انتخابات پیش رو گفت: کشور ما کشور انتخابات است و همواره اتنخابات تعیین کننده جریانات درونی کشور است. مبانی قدرت در نظام جمهوری اسلامی الهی است و ساختار قدرت مردمی . انتخابات فصل تعیین قدرت و گزینش کارگزان ارشد نظام توسط مردم است. به زودی دو انتخابات مهم و حساس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت . از یک سو مجلس شورای اسلامی در قانون گذاری و در نظارت علی بر قدرت تاثیر درجه یک دارد و از سوی دیگر مجلس خبرگان رهبری که مجلس ولایت فقیه است. ولی فقیه از دیدگاه اسلامی، انقلابی و ملی در راس نظام است و در نتیجه مشخص است که اهمیت مجلس خبرگان از سطح تاثیر گذاری بسیار بالایی برخوردار است.

وی مورد وظایف مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان به مانند قوای سه گاه نیست. این مجلس نه وظیفه ی اجرایی دارد و نه وظیفه ی سیاست گذاری. وظیفه ذاتی مجلس خبرگان کارشناسی برتر مذهبی، دینی و سیاسی در تعیین و صیانت از رهبری است . همچنین این مجلس باید به مسایل داخلی و ملی اشراف عالیه داشته باشد تا بتواند به مدیریت کلان ارزشی نظام اسلامی کمک کند .

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درباره کاندیداتوری حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: طبعا هر کسی که در خودش شرایط اولیه را می بیند حق قانونی و شرعی وملی شرکت در انتخابات را دارد. همچنین مشارکت در انتخابات برای افراد واجد شرایط یک مسوولیت سیاسی، اخلاقی، اجتماعی و دینی نیز محسوب می شود. کسانی که در طراز بالایی جایگاه اجتماعی هستند می توانند برای حفظ و تداوم نظام و پیوند و میان نظام و ملت احساس مسوولیت کنند و در عرصه وارد شوند . سید حسن خمینی نیز در کنار بقیه نامزدها هم این حق و احساس تکلیف را دارد. ما نیز از حضور همه شخصیت های ارزنده دارای جایگاه به ویژه بیت امام که بیت ولایت فقیه است استقبال می کنیم . اما نکته ای که باید مهم و قابل توجه این است که فرآیند قانونی انتخابات نیز باید طی شود و هیچ کس در برابر قانون استثنا نیست وایشان نیز با علم به این موارد وارد میدان شده اند. صلاحیت کسانی که برای اولین بار نامزد می شوند باید از طریق فقهای شورای نگهبان تایید شود که در مورد همه این فرآیند دقیق،قانونی و شرعی می بایست طی شود.

آغاز نام نویسی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان /  4 روحانی برجسته خوزستانی ثبت نام کردند

وی در پایان گفت: مردم باید ملاک را برانتخاب فرد اصلح بگذارند. انتخابات یک مساله قومیتی نیست بلکه یک امر الهی و ملی است. قومیت های مختلف به عنوان شهروندان نظام جمهوری اسلامی هستند و این رنگین کمان قومیت ها است که قدرت جمهوری اسلامی را ساخته، حفظ کرده و پیش برده است . لذا با برادری و انسجام وهمدلی حماسه 7 اسفند امسال را می سازند و در انتخابات شرکت می کنند.

:
:
:
آخرین اخبار