تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان: شهردارم نه کاندیدای مجلس
کاندیدا شدن خود را از هیچ شهری از شهرهای خوزستان تائید نمی‌کنم پس از آن واقعه تلخ که برایم رخ داد به عنوان شهردار آبادان بر سر کار خود برگشتم و طبق آن برنامه‌ای که در روز انتخابم به عنوان شهردار در شورا ارائه کردم و انتخاب بنده به عنوان شهردار توسط شورائیان، در حال انجام مسئولیتم در قبال مردم آبادان هستم

شهردار آبادان مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند را در اجرای پروژه‌های شهری مثبت و قابل تقدیر ارزیابی کرد.

محمودرضا شیرازی امروز با قدردانی از حسن اعتماد هیئت مدیره این سازمان به توانمندی شهرداری در اجرای پروژه‌ها اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند رویکردی ارزشمند، منطقی و همراه با تعامل و همدلی با شهرداری آبادان دارد.

وی با اشاره به تقدیر مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره از شهرداری آبادان در خصوص اجرای پروژه‌های تعیین شده مشارکتی در سال گذشته همچون تقویت ناوگان اتوبوسرانی و چند پروژه ی دیگر که توسط سازمان‌های وابسته به شهرداری در حال انجام است، گفت: این مسئله سبب جلب اعتماد بیشتر مسئولان منطقه آزاد اروند به شهرداری آبادان شد تا پروژه‌هایی را برای ما پایدار کنند.

شهردار آبادان افزود: به طور مثال سازمان منطقه آزاد اروند 10.5میلیارد تومان با سازمان عمران شهری برای زیرسازی و آسفالت محلات هدف موافقتنامه مبادله کرده ضمن آنکه با سازمان پارک‌ها و فضای سبز برای توسعه فضای سبز فرودگاه در فاز دوم نیز 22میلیارد تومان و برای احداث فضای سبز سایت اداری شهرک صنعتی خرمشهر نیز 3 میلیارد تومان موافقت نامه امضاء شده است.

شیرازی اضافه کرد: همچنین برای احداث سوله کارخانه تولید کود کمپوست نیز 2 میلیارد و 700 میلیون تومان تفاهمنامه میان سازمان مدیریت پسماند شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند تفاهمنامه مبادله شده است.

*در انتظار تامین اعتبار منطقه آزاد اروند برای اجرای عملیات پارک‌ها هستیم

وی با بیان اینکه در حوزه فضای سبز شهری آبادان نیز پیشتر طراحی 96 هکتار در قالب احداث 25پارک در نقاط مختلف شهری و با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان تفاهمنامه میان شهرداری و منطقه آزاد اروند منعقد شده است، تصریح کرد: شهرداری در خصوص طراحی پارک‌ها به تعهدش عمل کرده و مقرر شد تا منطقه آزاد اروند در گام نخست برای تعدادی از این پارک‌ها اعتباری را تامین کند تا شهرداری بتواند عملیات اجرایی آنها را آغاز کند.

شهردار آبادان گفت: هدف از اجرای 96 هکتار پارک با مشارکت منطقه آزاد اروند رساندن سرانه فعلی 16 مترمربعی فضای سبز شهری در گام نخست به 21 متر مربع و با احداث حداقل 100 هکتار دیگر و پس از اجرای این پارک‌ها به عدد سرانه 24 متر مربع است زیرا در طرح تفضیلی شهر آبادان سرانه فضای سبز 24 متر مربع پیش بینی شده است.

شیرازی افزود: در زمان حاضر پنج پارک از تعداد کل 25 پارک مورد تفاهم با منطقه آزاد آماده اجراست که حداقل 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که منطقه آزاد اروند قول داده تا در جلسات آتی هیئت مدیره آن را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: برای سایر پروژه‌ها نیز منطقه آزاد اروند در خصوص تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز اعلام آمادگی کرده که این رویکرد مثبت و همکاری ارزشمند جای تقدیر و تشکر دارد.

شهردار آبادان یادآور شد: به رغم رکود اقتصادی حاکم بر کشور، خوشبختانه شهرداری آبادان در اجرای پروژه‌ها از محل اعتبارات جاری این شهرداری و پروژه‌های مشارکتی با منطقه آزاد اروند فعال است و افق خوش‌بینانه‌ای را برای شهر و شهرداری آبادان پیش بینی می‌کنیم.

*شایعات دنباله‌دار/ شهردارم و کاندیدای مجلس نیستم 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شایعاتی پیرامون بحث کاندیداتوری‌اش گفت: این موضوع اصلا صحت ندارد، کاندیدا شدن خود را از هیچ شهری از شهرهای خوزستان تائید نمی‌کنم پس از آن واقعه تلخ که برایم رخ داد به عنوان شهردار آبادان بر سر کار خود برگشتم و طبق آن برنامه‌ای که در روز انتخابم به عنوان شهردار در شورا ارائه کردم و انتخاب بنده به عنوان شهردار توسط شورائیان، در حال انجام مسئولیتم در قبال مردم آبادان هستم.

شیرازی ابراز امیدواری کرد تا در انتخابات پیش رو مردم افراد اجرایی و دلسوز نسبت به شهرستان آبادان را به مجلس شورای اسلامی بفرستند تا بتوانند به شهرداری کمک کنند نه اینکه چوب لای چرخ شهرداری بگذارند.

پس از مسئله‌ای که به دلیل عدم همراهی و برخورد منطقی اعضای شورای اسلامی شهر با موضوع کاندیداتوری شهردار آبادان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی رخ داد شایعاتی همچنان بر سر زبان‌ها جاری‌ست که از جمله آن می‌توان به تصمیم شهردار آبادان برای کاندیداتوری از سایر شهرهای استان خوزستان همچون دزفول و شوشتر اشاره کرد، در این رابطه موضوع را از شهردار آبادان جویا شدیم که وی نیز آن را تکذیب کرد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار