تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۱۱۰۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور خانواده‌های معظم شهدا؛
رونمایی از کتاب خاطرات شهید تقوی‌فر برگزار شد
کتاب ابومریم که شامل خاطرات و زندگی شهید سید حمید تقوی‌فر است با حضور جمعی از مردم و خانواده‌های معظم شهدا در اهواز رونمایی شد
کتاب ابومریم که شامل خاطرات و زندگی شهید سید حمید تقوی‌فر است با حضور جمعی از مردم و خانواده‌های معظم شهدا در اهواز رونمایی شد.

رونمایی از کتاب خاطرات شهید تقوی‌فر برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب ابومریم که شامل خاطرات و زندگی شهید سید حمید تقوی‌فر، از شهدای مدافع حرم خوزستان است با حضور جمعی از مردم و خانواده‌های معظم شهدا در اهواز برگزار شد.

در این آیین که در مسجد صاحب الزمان (ع) اهواز  واقع در خیابان شهید کرمی خراط برگزار شد، خانواده شهید سید حمید تقوی‌فر از شهدای مدافع حرم خوزستان حضور داشتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان و برادر طلبه شهید سید مرتضی شفیعی اظهار داشت: شهید تقوی‌فر در کنار ما بود و زندگی می‌کرد اما او را نشناختیم، در شهر تنفس می‌کشید و ما ندانستیم، او مردی بود که آسمان در برابر او تعظیم کرد ولی ما در زمین و همسایگی او با او آشنا نبودیم.

وی با بیان اینکه شهید تقوی‌فر اجر و مزدش را یک سال پیش از خداوند تبارک و تعالی گرفت، افزود: پایان یک عمر جهاد و مبارزه شهادت در راه خدا است که این مزد نصیب شهید عزیز تقوی‌فر شد.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان بیان کرد: سجاد محمدی که خود از خاندان شهیدان است بعد از شهادت شهید تقوی‌فر تلاش کرد تا این شهید عزیز معرفی شود که امشب این تلاش به ثمر نشست و شاهد رونمایی از کتاب ایشان هستیم.

پروین مرادی، همسر شهید سید حمید تقوی‌فر نیز در این آیین به بیان برخی از خاطرات این شهید پرداخت و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم این شهید اهمیت دادن به فرهنگ است.

وی افزود: هنگام ادامه تحصیل من رشته مدیریت فرهنگی را پیشنهاد داد و می‌گفت باید بتوانیم فرهنگ شیعه و اسلام را گسترش و فرهنگ غنی عاشورایی را در شهر، کشور و دنیا ترویج دهیم زیرا اگر این فرهنگ شناخته شود نگرانی دیگری وجود نخواهد داشت زیرا تمام مردم خود را سرباز می‌دانند و به جبهه و جنگ می‌آیند.

عباس سرخیلی، از همرزمان شهید تقوی‌فر در این برنامه بیان کرد: حاج حمید در  جاهای مختلف در جبهه حضور داشت اما در این برهه زمانی به فیض شهادت نائل شد زیرا جامعه امروز ما به شهیدانی مانند حاج حمید و سردار همدانی نیازمند است

وی اضافه کرد: ارتباط حاج حمید در عراق بسیار قوی بود به طوری که می‌توانست جوانان ایرانی را با جوانان عراقی مرتبط کند، بسیاری از علمای و وزرای عراقی شهید تقوی‌فر را از نزدیک می‌شناختند و وقتی به شهادت رسید اصرار کردند که در بغداد و بصره تشییع شود اما ما پیکر شهید را به ایران منتقل کردیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار