تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۱۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری رامهرمز:
آثار باستانی ثبت شده رامهرمز به 32 اثر رسیده است
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری رامهرمز از ثبت 32 اثر تاریخی در این شهرستان خبر داد
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری رامهرمز از ثبت 32 اثر تاریخی در این شهرستان خبر داد.

احسان شیخ بارانی امروز اظهار کرد: یازده اثر دیگر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی (تپه‌های باستانی رامهرمز) قرار گرفت که در نوع خود بی‌سابقه است و می‌تواند گامی دیگر در روند ثبت آثار تاریخی این شهرستان باشد.

وی ادامه داد: این آثار که عمدتا تپه‌های باستانی هستند با پیگیری‌های اداره میراث فرهنگی رامهرمز و حمایت معاونت میراث خوزستان به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری رامهرمز تصریح کرد: در ثبت این 11 اثر، خبره‌ترین کار‌شناسان میراث فرهنگی تلاش داشتند که با بررسی تپه‌های باستانی در این شهرستان قدمت تاریخی این نپه‌ها را مشخص کرده و پس از طی روند اداری به ثبت ملی رسیدند.

وی افزود: این تپه‌ها شامل، تپه باستانی ماوا، تپه باستانی زرینی جنوبی، تپه باستانی گلالدون، تپه باستانی طریفه، تپه باستانی خرمن خاک، تپه باستانی فصیل، تپه باستانی عین الرمیس، تپه باستانی زرینی شمالی، تپه باستانی یماله و تپه باستانی سواده است که در مجموع تاکنون شهرستان رامهرمز دارای 32 اثر ملی ثبت شده است.

بارانی در پایان گفت: موزه رامهرمز هم با توجه به مشکلاتی که داشت در حال تعمیر است که پس از بازسازی و مرمت کلی امیدواریم تا سال 95 این موزه مجددا راه اندازی شود.
مرجع / فـارس
برچسب ها: رامهرمز
:
:
:
آخرین اخبار