تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۲۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تاکید کرد:
تامین نیروی مورد نیاز دستگاه‌ها از کاریابی‌های خوزستان
مراکز کاریابی می‌توانند نقش بسیار مهمی در به‌کارگیری نیروهای بومی در واحدها و بنگاه‌های اقتصادی داشته باشند
خوزنیوز: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بر ضرورت تامین نیروهای مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی و خصوصی از مراکز مشاوره و کاریابی‌های استان تاکید کرد.

به گزارش خوزنیوز؛ هوشمند صفائی امروز با اشاره به نقش مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی در شناسایی فرصت‌های شغلی استان و تامین نیروی کار مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی اظهار کرد:‌ مراکز کاریابی می‌توانند نقش بسیار مهمی در به‌کارگیری نیروهای بومی در واحدها و بنگاه‌های اقتصادی داشته باشند.

وی افزود: پیرو بخشنامه استاندار خوزستان مبنی بر خرید کالا و خدمات مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و غیر دولتی از تولید کنندگان داخلی استان به منظور توسعه فعالیت‌های اقتصادی و افزایش و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید مورد نیاز جمعیت بیکار، تمام دستگاه‌ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی ملزم به تامین نیروهای خود از مراکز مشاوره و کاریابی‌های استان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: برای بهره گیری لازم از اجرای این بخشنامه در توزیع عادلانه فرصت‌های شغلی متاثر از فعالیت‌های اقتصادی استان، بین جویندگان ثبت نام شده در مراکز کاریابی غیر دولتی، به وی‍ژه جوانان و جویندگان کار بومی، برنامه‌ریزی، آموزش و آماده‌سازی نیروهای کار فنی و تخصصی مورد نیاز توسعه اقتصادی استان در مراکز فنی و حرفه‌ای و در نهایت یکپارچه‌سازی آمار و اطلاعات فرصت‌های شغلی ایجاد شده، همه نیروهای کار مورد نیاز شرکت های دولتی و خصوصی باید از طریق مراکز مشاوره‌های شغلی و کاریابی‌های خصوصی تحت نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، تامین شوند.

صفائی افزود: این کار موجب شفاف شدن بازار کار استان شده و امکان برنامه‌ریزی‌های لازم در این حوزه را فراهم می‌کند.

وی گفت: براساس ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه همه بنگاه‌های صنعتی و صنفی که نیروهای مازاد بر ظرفیت اسمی خود را از مراکز مشاوره‌های شغلی و کاریابی‌های تامین کنند مشمول معافیت بخشی از حق بیمه سهم کارفرما خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﺗﻮﺟﻪ بیشتری ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﺮاﮐﺰ شود و ﺗﺎﮐﯿﺪ بیشتری ﺑﻪ شرکت‌ها و ﭘﯿﻤﺎﻧﮑﺎران ﺑﺮای ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻧﯿﺮوی ﮐﺎر ﺧﻮد از ﻃﺮﯾﻖ اﯾﻦ ﻣﺮاﮐﺰ شود ﺗﺤﻮل ﺧﻮﺑﯽ در ﺷﻨﺎﺳﺎیی و ﺗﻮزﯾﻊ ﻋﺎدﻻﻧﻪ فرصت‌های ﺷﻐﻠﯽ اﺳﺘﺎن به وﺟﻮد می‌آید.

صفائی با اشاره به مصوبه اخیر شورای اشتغال استان که مورد تاکید استاندار بود، گفت: ﮐﺎرﯾﺎﺑﯽ‌ﻫﺎی ﻏﯿﺮ دوﻟﺘﯽ ﺑﺎﯾﺪ اﺑﺘﺪا ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﺷوند، همچنین ﺑﯿﻤﻪ و ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻖ و ﺣﻘﻮق ﮐﺎرﮔﺮ ﺟﺪﯾﺪ زﻣﺎﻧﯽ اﻧﺠﺎم شود ﮐﻪ ﻟﯿﺴﺖ اﻓﺮاد ابتدا ﺗﻮﺳﻂ اﻧﺠﻤﻦ ﻣﺮاﮐﺰ ﻣﺸﺎوره ﺷﻐﻠﯽ و ﮐﺎرﯾﺎﺑﯽ‌ﻫﺎی ﻏﯿﺮ دوﻟﺘﯽ ﻣﻮرد ﺗﺎیید ﻗﺮار گیرد.
:
:
:
آخرین اخبار