تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۱۴۸۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک دانشجوی دانشکده نفت اهواز:
مشکل امریه دانشجویان تا ورودی 94 حل‌شده است
تا آنجا که اطلاع دارم طی اطلاعیه‌ای از سوی رییس دانشگاه اعلام شد که وزارت خانه در نامه محرمانه‌ای عنوان کرده که موضوع امریه و استخدام دانشجویان تا ورودی 94 به حالت قبل برگردد اما آنچه دانشجویان را نگران کرده عدم شفاف‌سازی توسط ریاست دانشگاه است
یک دانشجوی دانشکده نفت اهواز در خصوص اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعت نفت نسبت به لغو اولویت امریه و استخدام این دانشجویان در وزارت نفت، گفت: تا آنجا که اطلاع دارم طی اطلاعیه‌ای از سوی رییس دانشگاه اعلام شد که وزارت خانه در نامه محرمانه‌ای عنوان کرده که موضوع امریه و استخدام دانشجویان تا ورودی 94 به حالت قبل برگردد اما آنچه دانشجویان را نگران کرده عدم شفاف‌سازی توسط ریاست دانشگاه است که درخواست جلسه با نمایندگان دانشجویان را رد کرده است.

یک دانشجوی دانشگاه صنعت نفت در خصوص اعتراض دنباله‌دار دانشجویان دانشکده‌های نفت اهواز و آبادان به موضوع امریه و استخدام آن‌ها، اظهار کرد: این قضیه از آنجایی آغاز شد که طی نامه‌ای از سوی وزیر نفت در خردادماه امسال موضوع امریه و استخدام دانشجویان تا حدودی منتفی شد که شاید این امر به دلیل فضای کلی جامعه است اما پس‌ازآن نامه‌ای از سوی وزیر ابلاغ شد که این موضوع برای دانشجویان تا ورودی 94 به حالت قبلی برگردد.

وی خاطرنشان کرد: البته در تعهد دانشگاه به این دانشجویان قید "در اولویت امریه و استخدام  مطابق مصوبه وزارت نفت" آمده است؛ بنابراین به معنای امریه و استخدام دانشجویان با صلاحدید وزارت نفت است. آنچه می‌دانم این است که پس از نامه دوم وزیر وضعیت تا حدودی بهتر شده است هرچند که مانند گذشته نیست اما فکر می‌کنم این امر طبیعی است زیرا موضوع سربازی در کل کشور تاحدودی دچار بحران شده است.

این دانشجوی دانشکده نفت اهواز افزود: اکنون هم ماه‌های خدمت سربازی افزایش‌یافته و هم تعداد سربازان کم شده و از سوی دیگر هزینه‌های امریه زیاد است؛ به همین دلیل حتی موضوع امریه در سازمان‌های دیگر تاحدودی با مشکل مواجه شده است.

وی یادآور شد: زمانی دانشگاه صنعت نفت قوانین مجزایی در موضوع استخدام و امریه داشت اما اکنون آن ظرفیت با 10 دانشگاه دیگر به اشتراک گذاشته‌شده و این 10 دانشگاه دارای سرانه مشخصی هستند؛ تا آنجا که دانشجویان اطلاع دارند این سهمیه اکنون بین 10 دانشگاه تقسیم شده است.

این دانشجوی دانشگاه صنعت نفت درباره این‌که آیا نامه دوم وزیر به‌صورت رسمی ابلاغ‌شده است، گفت: خیر، اصلاً چنین نامه‌ای را کسی ندیده و دانشگاه طی اطلاعیه‌ای موضوع را اعلام کرده است؛ البته این مطلب در یکی از نشریه‌های معتبر دانشگاه نیز چاپ‌شده اما مسأله این است که کل موضوع امریه در سطح کشور به مشکل برخورده است و این موضوع به دانشگاه صنعت نفت اختصاص ندارد.

وی بیان کرد: با این‌ وجود دانشجویان دانشگاه صنعت نفت اگر خودشان بخواهند، می‌توانند امریه خود را در واحدهای وزارت نفت طی کنند؛ به‌طور مثال بعضی از دانشجویان به واحدهای تابع وزارت در مسجدسلیمان معرفی شدند اما بعضی هم به علت آن‌که خود مایل به حضور در مسجدسلیمان نبودند منتظر هستند که امریه‌شان را در جای دیگر بگیرند؛ فکر می‌کنم که مشکل از خود دانشجویان است.

این دانشجو بابیان اینکه فکر می‌کنم بعضی وقت‌ها دانشجویان چیزی را نمی‌دانند و به‌زعم خود فکر می‌کنند آنچه را که فکر می‌کنند درست است، درباره اعتراضات شکل‌گرفته در دانشگاه، اظهار کرد: به نظرم باید این موضوع را به دانشگاه ارتباط دهیم زیرا دانشجویان جلسه‌ای را با رییس دانشگاه درخواست کرده بودند که با این درخواست موافقت نشد و شاید اگر رییس دانشگاه در این زمینه به‌طور صریح اظهارنظر کند، برای دانشجویان شفاف‌سازی شود و این اعتراضات و قضایا نیز خاتمه یابد.

وی بابیان اینکه موضوع امریه و استخدام به وزارت نفت مربوط است، توضیح داد: به‌طور مثال اگر یکی از واحدهای وزارتخانه درخواست نیرو داشته باشد که اخیراً نیز یکی از شرکت‌های گاز منطقه‌ای درخواست 100 نیروی انسانی جدید را اعلام کرده بود؛ این موضوع نخست به وزارت نفت اعلام می‌شود و سپس وزارتخانه با توجه به اولویت‌های خود از دانشگاه گروه‌بندی‌ها را درخواست می‌کند؛ آنگاه وزارت بر این اساس امریه و استخدام دانشجویان را اعلام می‌کند؛ بنابراین این‌گونه نیست که هر دانشجو یا دانش‌آموخته در هر واحد که بخواهد برود. وزارت اولویت‌بندی‌هایی دارد.

این دانشجو همچنین درباره اینکه چرا مسئولان دانشگاه در خصوص نامه دوم وزیر نفت اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی نمی‌کنند، گفت: اطلاع‌رسانی انجام‌شده است اما دانشجویان هنوز دلشان محکم نیست و خبرهایی را که از اطراف و برخی دوستان خود می‌شنوند آن‌ها را نگران می‌کند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد این مسأله می‌تواند دو علت داشته باشد یا آن‌که آن دانشجو اصلاً شرایط امریه و استخدام را نداشته است که به‌طور مثال یکی از دانشجویان اخیراً سروصدای زیادی به راه انداخت که من امریه و استخدام نگرفته‌ام درحالی‌که این دانشجو جزو گروه B یا C بوده و اصلاً اولویت امریه و استخدام نداشته است یا آن‌که امریه بعضی از دانشجویان به‌طور مثال در مسجدسلیمان تعیین شده است اما خود آن‌ها نخواسته‌اند که بروند.

این دانشجوی دانشکده نفت اهواز افزود: بعضی از دانشجویان انتظار دارند که بعد از گرفتن مدرک کارشناسی پشت میز آموزش فلان شرکت بنشینند که اصلاً چنین چیزی امکان‌پذیر نیست؛ البته ممکن است برای بعضی از دانشجویان هم هنوز مشکل امریه حل نشده باشد که این موضوع به درخواست نیروی انسانی در شرکت‌ها و واحدهای تابع وزارت نفت مربوط است و وزارت خانه تا زمانی که در یکی از واحدها درخواست نیرو نشود نمی‌تواند امریه دانشجویان را تعیین کند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون همه اعتراضاتی که انجام می‌شود بر سر این مسأله است که چرا رییس دانشگاه جلسه‌ای با نمایندگان دانشجویان برگزار نمی‌کند؛ فکر می‌کنم اگر در این زمینه روشن‌سازی و ابهامات برطرف شود اعتراضات و نگرانی دانشجویان خاتمه یابد.

این دانشجوی دانشگاه صنعت نفت همچنین در خصوص بعضی فضاسازی‌های رسانه‌ای مبنی بر عدم اعطای مجوز به شخصیت‌های اصولگرا برای سخنرانی در این دانشگاه، مانند سخنرانی حجت‌الاسلام نبویان در دانشکده نفت آبادان، اظهار کرد: دقیقاً به خاطر دارم، شبی که قرار بود فردای آن آقای نبویان به دانشکده دعوت شود یکی از دانشجویان عضو بسیج از من پرسید که آیا دانشگاه مجوز برگزاری این برنامه را می‌دهد که در جواب او گفتم خیر؛ این کاملاً طبیعی است که مجوز داده نشود زیرا اصلاً هیچ درخواستی به شورای فرهنگی دانشکده ارائه نشده بود و تنها موضوع به‌صورت تلفنی مطرح شد.

وی ادامه داد: در این شرایط نباید انتظار داشت که درخواست این دانشجویان سریعاً عملی شود زیرا باید درخواست باید به‌صورت کتبی به هیأت نظارت داده شود بنابراین وقتی هیچ درخواست کتبی ارائه نشد، مجوزی هم صادر نشده بود و موضوع منتفی است؛ درواقع این مشکل از سمت خود تشکل برگزارکننده بوده است.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
یا این آقا اصلا از هیچی خبر ندارع یا اینکه از طرف افرادی شارژ میشه که خلاف واقعیت حرف بزنه
يك فرد مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
اسم اين دانشجو چيه اونوقت؟ چرا حس مي كنم اين حرف ها بيشتر به حرف هاي مسئولين ميخوره تا يك دانشجو!!!!
اگر دين نداريد ، آزاده باشيد. حداقل اين حرف امام حسين ع را گوش كنيد و دروغ ننويسيد.
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
این فردی که مصاحبه کرده، بی شک دانشجوی نفت نبوده، بلکه یه فرد نفوذی بوده که از طرف مسوولین ذیربط سازماندهی شده که ییاد و این دوروغ های بزرگ رو ارایه کنه، تا بلکه از فشارهای وارده از طرف دانشجویان بر مسوولین که حاضر به پاسخگویی نیستند کاسته شود! متاسفم برای چنین شخصیت هایی!
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
اسم این دانشجو چیه
احتمالا تازه قبول شده ازچیزی خبر نداره
فارغ التحصیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
آقایی که مصاحبه کردی و کلی گفته های نادرست بیان کردی،من الان فارغ التحصیلم هرجام کار باشه میرم،ولی واقعا اینطور نیست، اصلا نلمه کاریابی نمیدن.
واقعا عجب دل شیدایی داری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
آقا دروغه
هنوز ما که سربازی رفتیم الافیم و نامه کاریابی نمیدن بهمون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
فک میکنم کسی که این مصاحبه را انجام داده در مورد مسائل دانشگاه هیچ خبری نداره ،مثلا در مورد سخنرانی آقای نبویان خود مسئولین دانشگاه طبق مصاحبه ای که با یکی از خبرگزاری ها انجام دادند اعلام کردند که موضوع به هیات نظارت فرستاده شده ولی در هیئت نظارت با توجه به بررسی های انجام شده مجوز داده نشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
چرت گفته داداش اگه حل شده بود بچه ها 5 دی جلوی وزارت خونه تجمع نداشتند اگه میتونید بیاید از اون گزارش تهیه کنید
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
0
0
سردبیر نشریه ی محترم خوز نیوز - درود بر شما:
لطفا تشریف ببرید وزارت نفت و از اونجا موضوع رو دقیق پیگیری کنید و ببینید موضوع چیه و واقعیت چیه . اصلا چرا تشریف نیاورده اید به دانشکده های نفت اهواز یا ابادان و از شورای صنفی دانشکده ها موضوع رو دقیق پیگیری نکرده اید؟ صرف این که یه دانشجوی دانشگاه اومده و چنین چیزی گفته رو منعکس نفرمایید. از این چیزهایی که گفته شده چنین برداشت میشه که این دانشجویی که با ایشون مصاحبه کرد ه اید ، یک دانشجوی سال اولی است که هیچ از درد فارغ التحصیل ها نمی داند یا حتی احساس میشه که اصلا دانشجو نیست. این مطالبی که گفته شده به دور از واقعیت هست. مشکل عده ی بسیار بسیار زیادی از فارغ التحصیلها حل نشده است. از مهرماه فقط مشکل اونایی حل شده است که در حد 50 نفرند که قبل از ابلاغیه خرداد ماه وزیر نفت مبنی بر لغو کلیه استخدامی ها در شرکتهای نفت ، یک سری از کارای چند ماهه استخدامیشون در شرکت های نفتی نا تمام مونده بود و متوقف شده بود که وزیر دستور ادامه روال استخدامیشون رو تو مهرماه داده بود. ولی افرادی که از خرداد تا حالا از سوی دانشگاه به وزارت خونه معرفی شده اند کماکان مشمول اون ابلاغیه خرداد هستند و زیر پاشون داره علف سبز میشه. گله ی دانشجویان و فارغ التحصیلها فقط ازعدم شفاف سازی از سوی رییس دانشگاه نیست بلکه بیشترش بخاطر بی اعتنایی وزارت نفت است نسبت به پیگیری های فارغ التحصیلها و شورای صنفی و پیگیری های ادعا شده از سوی رییس دانشگاه. درد ما اینه.
ضمنا 5 ام دیماه در جلوی وزارت نفت ،مراسم امضای طومار هست و می تونید تشریف بیارید و درد دل دانشجویان و فارغ التحصیل ها رو به تصویر بکشید.
موفق باشید.
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
خاک سر ما روانیم هست
:
:
:
آخرین اخبار