تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۸۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از اساتید پژوهشگر دانشگاه آزاد امیدیه تجلیل شد
مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد
مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد.
 
به گزارش آنا؛ دکتر اسداله جوع عطابیرمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه در ابتدای این مراسم با بیان اینکه پیشرفت و توسعه هر کشوری بر مبنای علم و دانش است گفت: پژوهش نوعی جستجوی نظام مند برای دریافت رمز و راز پدیده ها است. شاخصه های متفاوتی در امر پژوهشی به نوعی بر توسعه حاکم است که می توان به شاخص بحث مربوط به میزان ارتباطات تحقیقاتی اشاره کرد  که به ازای تولید ناخالص ملی ارائه می شود و این میزان در حقیقت نشانگر اهمیتی است که یک کشور به امر پژوهشی و فناوری می دهد.

در ادامه دکتر غلامی دبیر شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری استان خوزستان با بیان اینکه پایه  طرح های دانش بنیان دانش است نه ثروت گفت: دانشگاه و مراکز پژوهشی یکی از مهم ترین مراکز زایش شرکت های دانش بنیان هستند که متاسفانه نقش دانشگاه آزاد اسلامی در این عرصه کم رنگ بوده است زیرا بیشتر به آموزش پرداخته است که امید است تأسیس هر چه بیشتر این شرکت های تولیدی جذب و تبدیل  ایده به محصول و تجاری  سازی آن به پیشرفت  علمی پژوهشی کشور کمک کند.

دکتر فریدون خضعلی معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه ضمن اشاره به دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه گفت: مهندسین و صنعتگران ما نمی توانند یافته های پژوهشی دانشمندان را در صنعت به کار ببرند یعنی صنعتگران هم زمان و همگام با پژوهشگران ما ارتقا پیدا نکردند به همین دلیل صنعت ما علاقه ای به پژوهش ندارد و پژوهش نه از روی علاقه و نیاز  بلکه با دستور و بخشنامه صورت می گیرد. دانشگاه و دانشگاهیان همواره در جامعه پیشرو و پیشتاز هستند و رفع مشکلات و مسائل و نیازهای جامعه بر عهده ی دانشگاه هاست بنابراین از دانشگاه به عنوان متولی امر پژوهش انتظار می رود که ناکارآمد بودن پژوهش را مرتفع سازند.

در پایان با اهدای هدایایی به دو تن از اساتید این دانشگاه، خانم آرزو مولوی از گروه علوم انسانی و آقای بیژن ممبینی از گروه علوم پایه به عنوان پژوهشگر بر‌تر قدردانی و تجلیل گردید.
:
:
:
آخرین اخبار