تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۱۱۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات توطئه ترکیه علیه اسد / «عبدالحکیم بلحاج» در مرز سوریه مستقر شد
«عبدالحکیم بلحاج»، یکی از فرماندهان نظامی لیبی که ماه‌ها به عنوان یکی از اعضای القاعده در آمریکا در حبس است، اکنون با نزدیک هفتصد مرد جنگی به مرز سوریه و ترکیه رفته و در آنجا آماده نبرد علیه حکومت بشار اسد است؛ رسانه‌های الجزایری وی را عاشق خونریزی معرفی کرده‌اند که به دستور قطر وارد ترکیه شده است
جزئیات توطئه ترکیه علیه اسد / «عبدالحکیم بلحاج» در مرز سوریه مستقر شدیک روزنامه انگلیسی از دو روز قبل اقدام به افشاگری درباره طرح انقلابیون لیبیایی برای کمک به شورشیان سوریه کرده و در شماره امروز خود اعلام کرده که رئیس شورای نظامی طرابلس قصد ارائه راهکار و برنامه های آموزشی به مخالفان اسد در استانبول را داشته است.

به گزارش مهر، روزنامه دیلی تلگراف روز شنبه از دیدار تعدادی از رهبران شورشیان سوریه با مقامات جدید لیبی در استانبول خبرداده و نوشته بود: در این نشست که روز جمعه در استانبول برگزار شد مقامات جدید لیبی به شورشیان سوری پیشنهاد کمک تسلیحاتی ارائه کردند.

در همین رابطه بک منبع لیبیایی به دیلی تلگراف گفت: برنامه هایی برای ارسال سلاح و اعزام مبارزین لیبیایی به سوریه وجود دارد. در طی هفته های آینده شما شاهد خواهید بود که یک مداخله نظامی در سوریه انجام خواهد شد. مذاکرات ابتدایی برای ارسال سلاح به سوریه در ابتدای ماه جاری و زمانی که اعضای جنبش شورای ملی (مهمترین گروه مخالف حکومت سوریه) به لیبی سفر کرده بودند انجام شد.
 
پس از انشتار این مطلب، دیروز یکشنبه نیز ساندی تلگراف مطلبی منتشر کرد دررابطه با بازداشت "عبدالحکیم بلحاج" رئیس فعلی شورای نظامیان طرابلس و فرمانده نظامیان شورای انتقالی لیبی، که توسط نیروهای شورای شهر زنتون به اتهام تلاش برای خروج غیرقانونی از کشور به مقصد ترکیه دستگیر شده بود.
 
 
عبدالحکیم بلحاج پس از پیروزی انقلابیون در لیبی  
 
در همین رابطه، دیلی تلگراف با پیگیری موضوع مشخص کرد که هدف بلحاج از سفر به ترکیه دیدار با رهبران شورشیان سوریه و ارائه روش های مبارزه به آنها بوده است.
 
این ارتباط در حالی افشا می شود که پیشتر نیز اعلام شده بود شورشیان سوری دارای تفکرات تند و افراطی هستند و از همین رو مردم سوریه اقبال چندانی را به آنها نشان نمی دهند و اکنون افشا شدن ارتباط شورشیان سوری با بلحاج می تواند شورشیان را پیش از گذشته به مردم این کشور بشناساند.
 
نکته ای که موجب حساس شدن این موضوع شده آن است که بلحاج متهم به ارتباط با القاعده بوده و به همین دلیل چند صباحی را نیز در زندان های مخفی سازمان سیا در تایلند گذرانده و سپس آمریکا وی را به قذافی تحویل داده بود. 
 
تفکرات بلحاج و ارتباط او با بنیادگرایان به گونه ای است که حتی خود مردم و گروه های مختلف لیبی نیز تردیدهایی درباره او دارند و در همین ارتباط برخی کشورهای غربی که در سقوط قذافی به مردم لیبی کمک کردند نیز در مورد به قدرت رسیدن افرادی چون بلحاج ابراز نگرانی کرده اند.   

در همین زمینه تابناک گزارش داد: «عبدالحکیم بلحاج» یکی از فرماندهان نظامی لیبی که ماه‌ها به عنوان یکی از اعضای القاعده در آمریکا در حبس بوده است، اکنون با نزدیک هفتصد مرد جنگی به مرز سوریه و ترکیه رفته و در آنجا آماده نبرد علیه حکومت بشار اسد است.

سایت خبری «الجزایری الجزیرا ای‌.اس‌.پی»، ضمن انتشار این خبر نوشته است: عبدالحکیم بلحاج با نام مستعار «سالم العوانی» به ترکیه وارد و هم اکنون با نیروهایش در مرز ترکیه و سوریه مستقر شده است.

بر پایه این گزارش، وی به دستور مقامات قطر وارد ترکیه شده و امکانات مورد نیازش را ترکیه تأمین خواهد کرد و مبنا بر این است که فرماندهی نیروهای مخالف سوری را بر عهده بگیرد.

بنا بر این گزارش، کسانی که وی را از نزدیک می‌شناسند، بر این باورند که یکی از علایق وی، خونریزی است و حتی اگر مادرش را به قتل برساند، احساس خوشحالی به وی دست می‌دهد.

عبدالحکیم بلحاج کیست؟

بلحاج پیشتر و در زمان جنگ افغانستان همراه با مجاهدین جنگیده و بعدها آمریکا وی را به عنوان نیروی القاعده می‌شناخت. او از زمان آغاز انقلاب لیبی وارد انقلابیون شد و از همان زمان، برخی نسبت به حضور او در میان انقلابیون هشدار دادند.

البته بلحاج زمانی نیز از سوی عوامل سازمان سیا بازداشت شده بود، ولی بعدها وی را به لیبی بازگرداندند.

گفتنی است، اسناد موجود در رابطه بلحاج نشان می‌دهد که وی تحت تعقیب بود و سازمان سیا، وی را به حکومت قذافی تحویل می‌دهد؛ اما اینک در لیبی خود را سهیم در قدرت می‌داند و اکنون برای ادامه خونریزی وارد سوریه شده است.

در این میان، ائتلاف اخیر بلحاج با دشمنان سابقش، حکایت از روندهایی دارد که از پیش هم معلوم بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
2
2
شاید سفیانی باش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
1
2
احتمال زیاد او مغربی است
:
:
:
آخرین اخبار