تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۱۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کل دادگستری خوزستان خبر داد:
کلنگ‌زنی شهرک قضایی خوزستان
رئیس کل دادگستری استان خوزستان از کلنگ‌زنی شهرک قضایی در استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش فارس، محمدباقر الفت در نخستین همایش گردهمایی قضات و کارکنان اداری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهواز، با اشاره به پروژه‌های عمرانی در سطح خوزستان، گفت: هم‌اکنون 20 پروژه عمرانی در شهرستان‌ها و دو پروژه بزرگ در سطح شهرستان اهواز در حال احداث است و به زودی پروژه شهرک قضایی کلنگ‌زنی می‌شود.
وی اظهار داشت:‌ خوزستان به واسطه داشتن منابع متعدد و پرونده‌های قضایی متنوع، بهترین دانشگاه برای تربیت قاضی و مدیر است.
این مقام مسئول گفت: در خوزستان ذخایری است که در هیچ استان دیگری وجود ندارد و اقداماتی صورت می‌گیرد که هیچ جای کشور، به آن فکر هم نمی‌کنند.
وی ادامه داد: به واسطه وجود منابع متعدد و سرمایه‌های عظیم خدادادی و صنایع مختلف در خوزستان، دعاوی مختلفی در دادگاه‌های این استان مطرح می‌شود که کار را برای همکاران قضایی و اداری دادگستری استان سخت می‌کند اما با همت همکاران و به لطف خداوند متعال، این مشکلات تا امروز مانع خدمت‌رسانی به مردم نشده است.
الفت با بیان این که کمبود اعتماد به نفس موجب کندی کار می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ بدی که در خوزستان وجود دارد و تنها مانع دستیابی به موفقیت در این استان است، گلایه‌مندی‌های مکرر و متعدد از مشکلات است که می‌توان به جای آن با ارائه راهکارها و پیشنهادهای موثر به مشکلات پایان داد.
وی تصریح کرد: قطعاً ارائه پیشنهادها و راهکارهای موثر و استفاده از روش‌های صحیح و اجرای دستورالعمل‌ها، بهترین اقدام برای رفع موانع و مشکلات موجود است.
الفت ضمن تقدیر از کارکنان دادگستری خوزستان گفت: پرداخت اضافه‌کاری در این دادگستری سقف ندارد و در راستای ارتقای امور، پاداش به کارکنان پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری آزمون کادر اداری دادگستری استان خوزستان گفت: در این آزمون 314 نفر پذیرفته می‌شوند. همچنین با برگزاری آزمون جذب کادر قضایی طی پنج سال متوالی، سالانه 50 نفر قاضی به دادگستری خوزستان اضافه می‌شود.
مقام عالی قضایی در استان خوزستان گفت: دستگاه قضایی امروز به عنوان مهم‌ترین هدف استکبار قرار گرفته است و دشمنان از این طریق می‌خواهند ما در در موضع استیصال قرار دهند تا ملت ایران را تابع تصمیمات خود سازند.
الفت تصریح کرد: توسل به اهرم‌های فوق‌العاده و بی‌سابقه در جهان مانند تحریم بانک مرکزی و برخی از قضات نشان می‌دهد دشمنان عزت و سربلندی ملت ایران را نشانه رفته‌اند و چنانچه در این سیستم مدیریتی قوی اعمال نشود، روز به روز بر این تحریم‌ها افزوده می‌شود.
 
 بازرسی بازداشتگاه‌های امنیتی
در ادامه این مراسم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز نیز با ارائه عملکردی از آن مجموعه اظهار داشت: نخستین اقدام پس از ورود به این دادسرا جمع‌آوری پرونده‌ها از سطح مراجع امنیتی و انتظامی بود به طوریکه هم‌اکنون آمار ما گویای واقعی جرایم سطح شهرستان اهواز است و می‌توان در برنامه‌ریزی برای پیشگیری از جرایم از آن استفاده کرد.
فرهاد افشارنیا گفت: در کنار نشست‌های علمی هفتگی، نشستی به صورت خصوصی و سازمانی در دادسرا برگزار می‌شود و موضوعات مبتلابه و مورد اختلاف همکاران قضایی، مورد مشورت قرار می‌گیرد تا تصمیم واحدی در مورد آنها اتخاذ شود.
وی ادامه داد: در این مدت 17 ماهه، استفاده از رایانه و cms نیز افزایش یافت و هم‌اکنون بهره‌مندی از آن رو به افزایش است.
افشارنیا گفت: سازماندهی واحد کشیک قضایی، برگزاری ملاقات‌های عمومی و پاسخگویی به مردم، تسریع در اجرای احکام کیفری، تشکیل شعب تخصصی برای رسیدگی به جرایم خاص، راه‌اندازی شورای هماهنگی به منظور تعامل بیش از پیش با دادگاه‌های مرکز استان، افزایش بازدید از زندان‌های سطح شهر توسط قضات و معاونان دادسرا، تشکیل هیئت ارزیابی کارکنان قضایی و اداری، ساماندهی مجتمع قضایی ویژه مبارزه با سرقت، تشکیل یگان جلب با هماهنگی نیروی انتظامی و بازرسی از بازداشتگاه‌های امنیتی که تحت اختیار مراکزی مانند اداره اطلاعات هستند، از اقدامات صورت گرفته در این مدت است.
وی افزود: از پرونده‌های مهمی که در این مدت مورد رسیدگی قرار گرفت، پرونده منتهی به دستگیری و صدور رای در خصوص اعضای شورای شهر اهواز و پرونده فساد بانکی کشور است.
افشارنیا گفت: همچنین اجرای طرح‌های برخورد با رانندگان پرخطر، فروشندگان اموال مسروقه، جمع‌آوری دستفروشان از سطح شهر، برخورد با مغازه‌داران فاقد جواز کسب، برخورد با حمل کنندگان سلاح سرد، برخورد با مال‌خرها و تشدید مجازات‌ها علیه سارقان از اقدامات صورت گرفته است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان با اشاره به مشکلات و موانع موجود در این دادسرا اظهار داشت: کمبود کادر قضایی و بلاتصدی بودن برخی شعب دادسرا، کمبود کارکنان اداری ماهر و متخصص، نبود قاضی اظهار نظر مستقیم، فضای نامطلوب برخی دادسراهای اهواز و کمبود شعب قتل، از مشکلات این دادسرا است که امیدواریم رئیس کل محترم دادگستری استان نسبت به حل این مشکلات، گسترش مجتمع‌ها در سطح شهرستان اهواز به منظور تسهیل در امور مردم و حمایت از نیروهای افتخاری شاغل در دادسرا اقداماتی صورت دهند.
 
مصادره منازل فروشندگان مواد مخدر
سرپرست دادسرای انقلاب اهواز نیز در این همایش گفت: بیشترین کشفیات در سال گذشته مربوط به سلاح و مهمات بود که خوشبختانه به واسطه اقدامات موثر صورت گرفته، میزان پرونده‌ها در این زمینه رو به کاهش است و استفاده از سلاح در استان کمتر شده است.
فرزاد فرهادی‌راد افزود: در سال گذشته 30 طرح پاکسازی مناطق آلوده شهرستان اهواز با موفقیت برگزار شد به طوریکه هم‌اکنون تعداد این محله‌ها به کمتر از 15 محله رسیده است و خرید و فروش مواد مخدر در آنها نیز به سختی انجام می‌شود.
معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز اظهار داشت: در سال جدید برای مقابله با این افراد، رویه جدیدی به کار گرفته شده که طی آن منازل کسانی که اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می‌کنند، مصادره می‌شود.
فرهادی‌راد با بیان این که طرح مذکور با هماهنگی دادگاه انقلاب اهواز انجام شد، گفت: نتایج اجرای این طرح تاکنون مطلوب بوده است.
:
:
:
آخرین اخبار