تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۱۱۲۲۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فاضلاب شادگان، بهداشت شهر را تب دار کرده است
سرریز فاضلاب های شهری شادگان در کوچه و پس کوچه های شهر، نگرانی و تهدید سلامت شهروندان را به همراه داشته است و با شیوع بیماری های فصلی از جمله آنفلوانزا، نگرانی از تامین نشدن سلامت نیز تشدید شده است.

سر ریزفاضلاب های شهری شادگان در کوچه و خیابان های شهر شادگان نمایان است و فاضلاب های شهری جلوی درب خانه های مسکونی تا حیاط خانه مردم شهر رسیده است.
برخی اتاق های خانه شهروندان نیز بوی تعفن گرفته است، از درب خانه سبزی فاضلاب متعفن دیده می شود و از پنجره بوی نامطبوع می آید.

زندگی مردم شهر شادگان با کم کاری برخی دستگاه های مسئول شهرستان مختل شده است و تخلیه نشدن چاه های فاضلاب و گرفتگی راه های اصلی فاضلاب شهر، علت اصلی بالا آمدن فاضلاب عنوان می شود.

برخی کارشناسان، دلیل اصلی بروز این وضعیت را ریختن زباله های خانگی و پسماند مواد غذایی در جوی ها عنوان می کنند که باعث گرفتگی معابر شده است.

فرهنگ سازی در میان مردم برای رعایت نظافت شهری از راهکارهای حل معضل افزایش فاضلاب در جوی ها و کوچه های این شهر است و ایجاب می کند که فرهنگ رعایت بهداشت در خانواده ها نهادینه شود.

راکد بودن سیستم فاضلاب های شهری، بوی تعفن در خیابان را به همراه دارد


سرریز فاضلاب در کوچه ها سبب تهدید سلامت ساکنان شهرستان شادگان شده است و در کنار دیگر مشکلات مردم این خطه و آلودگی های ناشی از ورود پساب های صنعتی به جریان های آبی و نبود سیستم روان و مناسب فاضلاب شهری، زندگی مردم شهر نیز با مشکلات عدیده ای روبرو شده است.

راکد ماندن پساب های خانگی در جوی ها و کوچه های شهر سبب ایجاد بوی تعفن در مناطق مسکونی شده است.

موج نگرانی از شیوع بیماری آنفلوانزا

از طرفی دیگر موج بیماری آنفلوانزا سبب نگرانی مردم شهر شده است، وقتی بهداشت در کوچه و پس کوچه های شهر رعایت نشود چگونه می توان از شیوع بیماری آنفلوانزا که به تازگی شایع شده است در امان بود؟

جواد عساکره از شهروندان شادگانی در خصوص وضعیت کوچه های شهر شادگان به ایرنا می گوید:فاضلاب به خانه های ما آمده است و معنای بهداشت عملا در شهر مفهومی ندارد با وجود بیماری های ویروسی این فصل رعایت بهداشت و نظافت شهر برای داشتن سلامت، مهم است.

از مسئولان انتظار رسیدگی به بهداشت شهری را داریم

سنیه مقدم از دیگر شهروندان شادگانی نیز با بیان نگرانی خود از شیوع بیماری آنفلوانزا گفت:جمعیت خردسال در شهرستان شادگان بیش از جمعیت بزرگسال است و هر خانواده اغلب بیش از سه فرزند دارند.

وی با تاکید بر تامین سلامت کودکان خردسال، می گوید:انتظار داریم بهداشت شهری در وهله نخست از سوی شهروندان رعایت شده و مسئولان نیز در تایمن سلامت بیش از گذشته کوشا باشند.

 فقر و بیکاری سبب تشدید کاهش سلامت است

یکی از شهروندان شادگانی که خواست نامی از وی در گزارش برده شود، با بیان کاستی های شهروندان شادگانی، گفت:مردم شادگان سال ها است که با مشکلات عدیده ای همچون نامناسب بودن شبکه آبرسانی، قطعی برق و گاز و ناپایداری شبکه، مشکلات شبکه دفع فاضلاب دست و پنجه نرم می کنند و با وجود محرومیت های شهر، همچنان همچنان نیروهای غیر بومی در صنایع و ظرفیت های شغلی شهرستان مشغول به کار هستند.

شرکت آب و فاضلاب به رفع مشکلات فاضلاب شهر توجه کند

فرماندار شادگان نیز با بیان تاثیر سر ریز شدن فاضلاب در بروز بیماری ها و مشکلات سلامت شهروندان، تصریح کرد:شرکت آب و فاضلاب موظف است، تمامی وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد تا شهروندان از شیوه جمع آوری فاضلاب احساس رضایت کنند.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت فاضلاب شهر شادگان، افزود:شبکه فاضلاب شهر شادگان فرسوده است و سر ریز فاضلاب، بروز انواع بیماری ها را به همراه دارد.

وی با اشاره به شیوع بیماری های نماشی از رعایت نکردن بهداشت، گفت:دستگاه های متولی موظفند علاوه بر بررسی دقیق مشکلات و نواقص مطرح شده و انعکاس آن به استان، نسبت به تجهیز ایستگاه ها به ژنراتور برق، رفع نواقص ایستگاه های پمپاژ، شست وشو، لایروبی و تمیز کردن شبکه ها اقدام کنند.

سیستم فاضلاب شهری تکمیل نشده است

مدیر امور آب و فاضلاب شادگان در خصوص آب گرفتگی معابر این شهر گفت:سیستم فعلی فاضلاب شادگان به دلیل تکمیل نشدن طرح، قادر به پمپاژ فاضلاب های شهری نیست و این امر سبب آبگرفتگی در برخی معابر شهر شده است.

فرزاد فاضلی با بیان قابل استفاده بودن 10 درصد ازمجموع ظرفیت سیستم فاضلاب این شهر، گفت:در حال حاضر سیستم فاضلاب شهری از تمامی ظرفیت خود استفاده نکرده است و ناقص بودن سیستم فاضلاب به دلیل تکمیل نشدن طرح فاضلاب این شهرستان است.

فاضلی با بیان دلایل تکمیل نشدن طرح فاضلاب این شهر طی چهار سال گذشته، افزود:بودجه ای که برای اجا و تکمیل فاضلاب این شهر در نظر گرفته شد، سال 91 تا 92 مصرف شد و برای سال های 93 و 94 به آبفا و طرح سیستم فاظلاب شهری این شهر، بودجه ای تخصیص داده نشد و آبفا همچنان به پیمانکاران گذشته بدهکار است.

وی با ابراز تاسف از شرایط موجود، تخصیص بودجه ای برای تکمیل طرح های فاضلاب های شهری شهرستانرا خواستار شد.

شهرستان شادگان با سه هزار و 179 کیلومتر مربع مساحت در جنوب غربی استان خوزستان واقع شده و مرکز آن شهرشادگان است.این شهرستان از شمال به شهرستان اهواز، از شرق به شهرستان بندر ماهشهر، از غرب به شهرستان خرمشهر و از جنوب به شهرستان آبادان محدود می شود.

جمعیت شادگان 138 هزار و 226 نفر است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
0
0
مسئولین فقط موقع عکس گرفتن در همایش ها و مراسم حاضر هستند.
:
:
:
آخرین اخبار