تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۱۲۲۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطیب جمعه شادگان:
عملیات‌ هویزه‌ نقطه‌ عطفی‌ در تاریخ‌ جنگ‌ بود
خطیب جمعه شادگان گفت: عملیات‌ هویزه‌ نقطه‌ عطفی‌ در تاریخ‌ جنگ‌ بود
خطیب جمعه شادگان گفت: عملیات‌ هویزه‌ نقطه‌ عطفی‌ در تاریخ‌ جنگ‌ بود.

حجت‌الاسلام سید مجید شرفی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شادگان با اشاره به 13 دی سالروز ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق در سال 1367 اظهار کرد: بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران در پیام تاریخی به گورباچف فرمودند؛ جناب گورباچف برای همه روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد، چرا که مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست.

وی افزود: زمان نشان داد پیام حضرت امام خمینی (ره) به گورباچف از یک منشاء الهی سرچشمه گرفته است.

امام جمعه شادگان اضافه کرد: حضرت امام (ره) به دنبال هدایت یک جامعه و جلب توجه سیاست‌مداران آن روز شوروی به مبانی اعتقادی و الهی و فاصله گرفتن از تفکرات کمونیستی و ضدخدایی بودند.

شرفی با اشاره به سالروز شکل‌گیری حماسه خونین هویزه به دست دانشجویان پیرو خط رهبری تصریح کرد: این دانشجویان رزمنده در سال 1359، عملیاتی را در هویزه و سوسنگرد آغاز کردند و پیروزی‌های مهمی به دست آوردند.

وی یادآور شد: نیروهای اسلام در حالی که تجهیزات نظامی در اختیار نداشتند، تا آخرین قطره خون به دفاع از سرزمین ایران اسلامی پرداخته و مظلومانه به شهادت رسیدند.

امام جمعه شادگان خاطرنشان کرد: این حماسه ماندگار اوج ایثارگری مردم این مرز و بوم در دفاع از اعتقادات و پایبندی به آرمان‌های امام و اسلام بود و تا همیشه در صفحات تاریخ می‌درخشد.

شرفی در فراز دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس و شورای اسلامی و هفتمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: یکی از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی حق تعیین سرنوشت است که بوسیله شرکت در انتخابات محقق می‌شود و انتخابات به‌عنوان یکی از مختصات اصلی نظام می‌باشد.

امام جمعه شادگان در پایان توجه به ظرفیت بالای جامعه فرهنگی را ضروری برشمرد و بیان کرد: در شأن جامعه فرهنگی نیست که در انتخابات از کاندیدای خاص حمایت کند و باید با بوجود آوردن فضایی سالم و با فرهنگ‌سازی شرایطی را فراهم سازند تا هر کس که مورد اقبال مردم است موفق شود و بعنوان خدمتگزار مردم انتخاب گردد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: هویزه
:
:
:
آخرین اخبار