تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۱۲۳۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل محیط زیست خوزستان:
ادامه انتقال آب کارون به تالاب شادگان / وضعیت مطلوب تالاب‌های خوزستان با بارش‌ها
باتوجه به بارش‌های قابل توجه در سطح استان، تالاب‌ها توانسته‌اند آبگیری مناسبی داشته و امیدواریم این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد
‌‌مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به آمار ارائه شده تاکنون ۲۵۰ میلیون متر مکعب آب وارد تالاب‌ها شده است.

ادامه انتقال آب کارون به تالاب شادگان / وضعیت مطلوب تالاب‌های خوزستان با بارش‌ها

احمدرضا لاهیجان زاده اظهار داشت: تالاب شادگان و هورالعظیم این‌روزها از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی گفت: باتوجه به بارش‌های قابل توجه در سطح استان، تالاب‌ها توانسته‌اند آبگیری مناسبی داشته و امیدواریم این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان با اعلام اینکه تقریبا تمام آبگیرهای خوزستان وضعیت مناسبی دارند، عنوان کرد: باتوجه به آمار سازمان آب و برق خوزستان تاکنون 250 میلیون متر مکعب آب وارد تالاب ها شده است.

لاهیجان زاده بارش باران را یکی از عوامل برطرف کننده مشکلات هورالعظیم خواند و گفت: اگر این روند پربارش در خوزستان ادامه داشته باشد برخی از مشکلات این هور که به ثبت جهانی رسیده است، برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مزارع در زمستان آبیاری نمی‌شوند، بیان کرد: با همکاری طرح توسعه و نیشکر خوزستان و با استفاده از ایستگاه‌های پمپاژ با هدف حفظ تالاب شادگان،  آب کارون به این تالاب هدایت می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان با بیان اینکه 20 مترمکعب در هر ثانیه آب به تالاب شادگان وارد می‌شود، گفت: درصددیم این انتقال آب به تالاب شادگان تا اسفندماه ادامه یابد.

وی گفت: با توجه به بارش‌های قابل توجه در استان‌های بالادست خوزستان، سدهای سیمره و کرخه آب گیری شده و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد تا بتوانیم در سال آینده از طریق سدکرخه آب را به هور العظیم برسانیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار