تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۵۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
مسلمانان و شیعیان انتقام شیخ نمر را بگیرند
شیعیان در سرتاسر جهان باید پیرو راه شهدا باشند و این عالم ربانی نیز در این مکتب رشد کرده بود و در جهت افشاگری و روشنگفری مردم فعالیت می‌کرد
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص اعدام شیخ نمر و پیامدهای این جنایت آل سعود، خاطرنشان کرد: قرآن می‌فرماید: "کسی که مظلومانه کشته شود، ما این حق را برای ولی دم او قرار دادیم که بتواند انتقام خونش را از قاتل بگیرد." بنابراین، همه مسلمانان و شیعیان باید انتقام شیخ نمر را بگیرند.

مسلمانان و شیعیان انتقام شیخ نمر را بگیرند

آیت‌الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز و نماینده مجلس خبرگان رهبری در تجمع اعتراض آمیز مردم اهواز در پی شهادت شیخ نمر که امروز (13 دی‌ماه) با حضور آیت‌الله موسوی‌جزایری نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمع کثیری از طلاب در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت این عالم ربانی اظهار کرد: امروز حوزه‌های علمیه سراسر کشور از جمله خوزستان، هم‌نوا با مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، به مناسبت شهادت این روحانی مبارز و مجاهد به سوگ نشسته‌اند.

وی ادامه داد: امروز علما، طلاب، فضلا و مدرسان گرانقدر در حوزه علمیه اهواز، در مسجد اعظم نشسته‌اند تا مراتب پشتیبانی خود را از این شهید بزرگوار و از شیعیان مظلوم عربستان و انزجار خود را از وهابی‌های خارجی مسلک نشان دهند که این یک وظیفه شرعی است و کمترین کاری که انسان در مقابل این جنایت می‌تواند انجام دهد، همین تجمع و اعلام انزجار است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شخصیت شیخ نمر باقر النمر، عنوان کرد: ایشان از یک خانواده روحانی از منطقه عوامیه عربستان متولد شد و در آن خانواده رشد کرد. او مقدمات درس حوزوی را در آن جا فرا گرفت و سپس برای ادامه تحصیلات راهی تهران شد و مدتی نیز در حوزه علمیه دمشق بود و سپس به کشور خود بازگشت.

وی افزود: ایشان از شجاعت برخودار بود و در مقابل ظلم و ستیز عربستان سکونت نمی‌کرد و در داخل و خارج از کشور از حکام عربستان انتقاد می‌کرد. به همین دلیل آن‌ها او را به زندان انداختند و در نهایت در مهرماه او را به اعدام محکوم کردند ولی با توجه به این‌که شیعیان جهان این تصمیم را با اعتراضات جهانی برنتابیدند، حکم اعدام او را به تعویق افتاد.

حیدری با بیان این‌که اعتراضات و انتقادات شیخ نمر به خاطر ظلم و ستیز، تبعیض و کارهای ناروای حاکمان وهابی عربستان نسبت به شیعیان بود، گفت: این ظلم و ستم‌ها هنوز هم ادامه دارد، به طوری که به لحاظ مذهبی، شیعیان عربستان حق هیچ‌گونه مراسم مذهبی ندارند. شیخ نمر نیز این تبعیض‌ها و ظلم و ستم‌ها را می‌دید و نمی‌توانست سکوت کند و صریحا از باب امر به معروف و نهی از منکر انتقاد می‌کرد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه‌داد: شیعیان در سرتاسر جهان باید پیرو راه شهدا باشند و این عالم ربانی نیز در این مکتب رشد کرده بود و در جهت افشاگری و روشنگفری مردم فعالیت می‌کرد.

وی تصریح کرد: با این حال، عربستان اتهامات ناروایی را به این شخص وارد کرد و نام وی را در کنار تروریست‌ها قرار داد، آن هم در شرایطی که ایشان هیچ موقع، هیچ دعوتی به جهاد مسلحانه علیه حکومت عربستان نداشت و اعتراضش تنها زبانی بود و اعتراض زبانی نیز به هیچ وجه مستحق اعدام نیست.

حیدری درباره چرایی اعدام شیخ نمر از سوی رژیم ال سعود بیان کرد: این مسأله چند دلیل دارد که اولین آن این است که از نظر آنان همه مسلمانان غیر از خودشان مستحق اعدام هستند. دلیل دوم این است که آن‌ها از اهل بیت(ع) به هراس افتاده‌اند چرا که می‌دانند جوانان عربستان روز به روز به اهل بیت(ع) گرایش پیدا می‌کنند و این موضوع آل سعود را نسبت به شیعه به خشم می‌آورد.

وی افزود: ورشکستگی حاکمان عربستان در یمن و سوریه باعث شده است، حالتی جنون آمیز و انتقام گرایانه نسبت به شیعیان داشته باشند؛ علاوه بر این، حاکمان عربستان به جز آن پادشاه پیر و خرفتشان، همگی خام و جوان و مزدور آمریکا و اسرائیل هستند.

حیدری در پایان گفت: این روحیه بسیجی و شهادت‌طلبی که در میان مردم روستای عوامیه استان قطیف عربستان وجود دارد باعث قیام همگانی می‌شود و اساس حاکمان مزدور و ظالم عربستان را از بیخ و بن خواهد کند. ان‌شاءالله این حادثه هر چه زودتر اتفاق افتد و خون شیخ نمر بجوشد و این حاکمان به سزای اعمال جنایتکارانه خود برسند.

در این تجمع طلاب حوزه علمیه اهواز در محکوم کردن به شهادت رساندن شیخ نمر بیانه‌ای را در چند بند به شرح ذیل صادر کردند:

”- جهت جلوگیری از تکرار این فاجعه نسبت به علمای اسلام خصوصاً شیعه در بحرین و نیجریه، وزارت خارجه اقدام عاجل و لازم نماید.

- جامعه مسلمان باید آمادگی لازم و بصیرت را در دفع فتنه‌های تکفیری - صهیونیستی کسب نماید و از حمایت از خط وحدت دست برندارد.

- علمای اسلام جهت مبارزه با این فتنه باید از هیچ کوششی دریغ نکرده و خط اسکتبار و نفاق را رسوا نمایند.

- ما طلاب حوزه علمیه اهواز، تا آخرین نفس در پای آرمان‌های امام (ره) و رهبری ایستاده‌ایم و در راه تحقق آرمان‌های اسلام و اهل بیت(ع) از هیچ کوششی دریغ نمی‌نماییم.”
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار