تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۱۲۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احتمال ارائه فهرست جداگانه جبهه پایداری
محمد نبی حبیبی از احتمال ارائه لیست مستقل توسط جبهه پایداری خبر داد.
 
بعد از اظهارات حجت الاسلام روح الله حسینیان از چهره های اصلی جبهه پایداری درباره اینکه حضور یا عدم حضور آنان در لیست جبهه متحد به آرایش سیاسی اصلاح طلبان باز می گردد، حالا محمدنبی دبیرکل موتلفه هم این احتمال را رد نکرده و تصریح کرده است: «جبهه پایداری نگفته که فهرست جدا می‌دهد، اما این احتمال وجود دارد.»

اعضای جبهه متحد اصولگریان معتقدند دو دستگی این طیف سیاسی به نفع جریانهای رقیب آنها است.

حبیبی که می گوید سیاست کلی جبهه متحد این است که «جبهه پایداری بخشی از ظرفیت اصولگرایان به حساب می‌آید»، چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در همدان،افزوده است:معتقد هستیم که باید تلاش کنیم که جبهه پایداری به جبهه متحد بپیوندد چرا که پیوستن آن را هم به نفع خود آنها و هم به نفع مجموعه جریان اصولگرایی می‌دانیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه باب انتقاد، پیشنهاد و حتی مذاکره همواره در جبهه متحد وجود دارد، و برای هر جریان اصولگرایی مفتوح است، تصریح کرد: در ارتباط با جبهه پایداری، با متقن بودن محوریت جامعتین در انتخابات نهم، بهترین سیاست را برای هر تشکل اصولگرا، تمکین در برابر جامعتین می‌دانم در عین اینکه حق پیشنهاد، مذاکره و حتی اعتراض را در رابطه با جبهه متحد به رسمیت می‌شناسم.

بخش دیگر این گفت وگو اظهارات حبیبی درباره نگاه دولت به احزاب بود که دبیرکل موتلفه تاکید کرد«دولت برخورد مهربانانه‌ای با احزاب ندارد.»

او با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه "احزاب از ما باج می‌خواهند"،خاطر نشان کرد: که در برابر این سخن من به جد موضع گرفتم و خواهان اعلام باج‌خواهی حزب مؤتلفه از وی شدم که تاکنون پاسخی نداده است.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: دولت برای تحزب باید فکر کند چرا که این مهم در قانون اساسی ما نیز آمده و حق ملت است و هیچ کس حتی رئیس جمهور حق برخورد با تفکر مبتنی بر تحزب را ندارد اما باید بگویم که احمدی‌نژاد با احزاب مخالف نیست مگر اینکه رایحه حزب به مشامش خوش نیاید.
وی با بیان اینکه تحزب چیزی نیست که با تصمیم دولت در کشور از صحنه سیاسی حذف شود، یادآور شد: در زمانی که دوم خردادی‌ها به ریاست جمهوری رسیدند نیز ما ارتباط خود را با رئیس جمهور یا استانداران قطع نکردیم چون معتقد هستیم یکی از کارکردهای حزب مؤتلفه اسلامی، توسعه رابطه با حفظ اصول است و قرار نیست با لبخند یا اخم دولتمردی تغییر رویه بدهد.
وی با اشاره به تصویب مرامنامه حزب مؤتلفه اسلامی در سال 42، تصریح کرد: روح حاکم بر این اساسنامه، روح کاملاً اسلامی است که بر اساس آن به دنبال ایجاد جامعه نمونه اسلامی بوده و ادعای حکومت مبتنی بر موازین اسلامی را داریم.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه حزبی که بنیه ایدئولوژیک آن قوی نباشد دائماً در معرض نابودی و یا حداقل انشعاب است، افزود: از دلایل ماندگاری حزب مؤتلفه اسلامی وجود حکومت ایدئولوژیک حزبی با محوریت مجتهد جامع‌الشرایط است که از ابتدا تاکنون به آن پایبند بوده‌ایم.
حبیبی با بیان اینکه مؤتلفه حزبی اسلامی است، گفت: مواضع ما در مقابل شخصیت‌ها تا جایی است که به اصول اسلام و انقلاب اسلامی پایبند باشند مثلاً آنجا که هاشمی رفسنجانی گفته بر سر سه موضوع نظام اسلامی، ولایت و رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای معامله‌ نمی‌کند، مورد تأیید ما است اما آنجا که موسوی را "خدوم" معرفی می‌کند، اصلاً قابل قبول ما نبوده و نسبت به آن معترض هستیم.
دیگر اظهارت وی را در ادامه به نقل از فارس بخوانید.
* حزب مؤتلفه اسلامی در برابر جریان‌هایی که مخالف نظام و مردم است مانند جریان فتنه، به هیچ عنوان مواضع مبهم اتخاذ نکرده است، افزود: انتخابات را نیز کاملاً جدی گرفته‌ایم تا بتوانیم مؤثر باشیم و رقبای دیگر نیز با جدیت در صحنه باشند
* جریان انحرافی از همان ابتدا با طرح مکتب ایرانی در برابر مکتب اسلامی ماهیت خود را مشخص کرد که در این صحنه نیز ما موضع قاطع گرفتیم و اعلام کردیم که تفکری که مکتب ایرانی را در مقابل مکتب اسلامی اعلام می‌کند تفکر شاهنشاهی است چرا که در زمان محمدرضا پهلوی نیز ایدئولوگ‌های درباری به این نتیجه رسیده بودند.
* لطمه وارد کردن به اتحاد اسلام این است که مکتب‌های مختلف را در مقابل مکتب اسلام وارد کنیم. از روز ابراز وجود فتنه، ما در حزب مؤتلفه اسلامی علیه آن موضع گرفتیم و عامه مردم و شورای نگهبان یکی از نکات مهمی که باید مورد توجه قرار دهد، فعالیت گروه فتنه است که از چند ماه پیش باز هم تحرکات آنها آغاز شده است.
*من هیچ ضرورتی در تشکیل کمیته صیانت انتخابات نمی‌بینم چون در کار اجرای انتخابات و نظارت بر آن اشراف کامل داریم و مکانیسم انتخاباتی ما یک مکانیسم پاسخگو است.
* در جریان فتنه نیز کسانی همنوا با اجانب لزوم وجود کمیته صیانت از انتخابات را مطرح کردند و می‌گفتند اصلاح‌طلبان کشورهای اسلامی باید بر انتخابات ایران نظارت کنند؛ اما باید بدانند که ملت ایران احتیاج به قیم ندارد و به خوبی از خود مراقبت می‌کند و من کمیته صیانت را طرح خائنانه‌ای می‌دانم.
* اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کنند یانه، مورد توجه نیست چرا که مانعی برای شرکت آنها وجود ندارد اما اصلاح‌طلبان در مواقعی نتوانستند مدعیان دوستی با خودشان را کنترل کنند و در این مقطع جریان فتنه، عده‌ای با تابلوی اصلاح‌طلبی وارد میدان براندازی شدند.
 * ممکن است کسانی نسبت به جریان اصولگرایی منتقد باشند. اینکه هر منتقد به اصولگرایی را مخالف انقلاب اسلامی و نظام بدانیم، فکری انحرافی است.
* توقع جدی که در مورد اصلاح‌طلبان وجود دارد این است که یک مرزبندی بین خود با سران جریان فتنه اعلام کنند چون اصلاح‌طلب نمی‌توان هم مدافع انقلاب باشد و هم موسوی و کروبی را قبول داشته باشد چرا که این سران فتنه در مقابل انقلاب تمام قد ایستادند.
* اصلاح‌طلبان در جلسات خصوصی‌شان سران فتنه را تقبیح می‌کنند. اصلاح‌طلبان باید رسماً اعلام موضع کنند و مرزبندی را صراحتاً بیان کنند تا زمینه‌ای فراهم شود که بتوانند به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند.
* حزب مؤتلفه اسلامی عضوی از تشکل‌ها است که علاقه‌مند است نامزدهای مطلوبش وارد مجلس شوند اما خواست و علاقه قلبی همه دوستداران انقلاب اسلامی از جمله حزب مؤتلفه فراهم شدن زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات است.
* در اکثریت دوره‌های انتخاباتی تلاش دشمن بر این موضوع متمرکز بوده تا با لطایف‌الحیل مانع حضور مردم در پای صندوق‌های رأی شود که علاوه بر این شرایط فعلی منطقه‌ای ایجاب می‌کند تلاش کنیم تا انتخابات پرشوری با حضور گسترده مردم برگزار شود.

مرجع / خبرآنلاین
:
:
:
آخرین اخبار