تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۱۲۸۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساماندهی صنوف مزاحم و بنگاه‌داران در آبادان
با موافقت مسئولان راه و شهرسازی و سازمان منطقه آزاد اروند زمین ۹۰ هکتاری در جاده آبادان به اهواز برای استقرار صنوف مزاحم شهری و بنگاه‌داران اختصاص میابد
شهردار آبادان گفت: با موافقت مسئولان راه و شهرسازی و سازمان منطقه آزاد اروند زمین ۹۰ هکتاری در جاده آبادان به اهواز برای استقرار صنوف مزاحم شهری و بنگاه‌داران اختصاص میابد.

محمود رضا شیرازی اظهار داشت: اخیراً جلسه‌ای با موضوع ساماندهی صنوف مزاحم با اعضای شورای شهرآبادان، مسئولان اداره راه و شهرسازی و سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم.

وی افزود: این جلسه باهدف تعیین تکلیف زمین برای استقرار صنوف مزاحم و همچنین بنگاه‌داران خودرو که مکان فعلی آن‌ها سبب ایجاد ترافیک و راه‌بندان شده است تشکیل شد.

شهردار آبادان بیان کرد: درگذشته زمینی در ورودی آبادان برای این موضوع در نظر گرفته بودیم که بعد از ادغام وزارت راه و شهرسازی و تغییرات صورت گرفته، این طرح به تعویق افتاد.

شیرازی با اشاره به اینکه مسئولان راه و شهرسازی شهرستان نهایت همکاری لازم را با ما داشتند، عنوان کرد: در جلسه اخیر موضوع اختصاص این زمین مورد تأیید همه اعضای حاضر قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با موافقت صورت گرفته در اولین جلسه هیئت‌رئیسه سازمان منطقه آزاد اروند موضوع را مطرح می‌کنیم که گمان نمی‌کنم مخالفتی یا این موضوع صورت گیرد.

شهردار آبادان اندازه این زمین را 90 هکتار اعلام کرد و گفت: این زمین در کنار پایانه مسافربری بیرون شهرآبادان که در مسیر جاده آبادان به اهواز است در نظر گرفته‌شده.

شیرازی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این جاده این است که جاده‌ای که شهرستان ماهشهر را به اهواز وصل می‌کند از وسط این زمین می‌گذرد.

وی بیان کرد: به این صورت که 26 هکتار از این زمین در پایین‌دست جاده و 54 هکتار آن در بالادست جاده قرار می‌گیرد که پایین‌دست آن برای شهرک نمایشگاهی و بالادست را برای استقرار مشاغل مزاحم شهری مورداستفاده قرار می‌دهیم.

شهردار آبادان گفت: با توجه به اینکه بضاعت مالی این صنوف آن‌قدر نیست که بتوانند کار ساخت را در این زمین انجام دهند انتظار داشتیم تا دولت محترم در این زمینه مردم را یاری کند و زمین ر به قیمت منطقه‌ای به مردم آبادان بفروشد.

شیرازی افزود: خوشبختانه این اتفاق رخ داد و بعد از گذراندن مراحل اداری این کار و احتمالاً در سال 95 شاهد اجرایی شدن این طرح خواهیم بود.
وی با اشاره به بند 20 ماده 55 قانون شهرداری، اعلام کرد: بر طبق این بند که به شناسایی مشاغل مزاحم شهری اشاره دارد، کمیسیون مربوطه را برای شناسایی تشکیل داده‌ایم.

شهردار آبادان اظهار داشت: پس از تشکیل تعاونی متشکل از صنوف مربوطه و اتمام مراحل اداری، کار عملیاتی آن آغاز می‌شود که در تمام مراحل کار پیگیر انجام و اتمام این طرح هستیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار