تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۱۲۸۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر اداره آبفا رامهرمز:
پلیس آب در رامهرمز تشکیل شد
مدیر اداره آب و فاضلاب رامهرمز از شناسایی و تبدیل وضعیت ۱۹ فقره انشعاب غیرمجاز در ماه گذشته در این شهرستان بعد از تشکیل «پلیس آب» خبر داد
مدیر اداره آب و فاضلاب رامهرمز از شناسایی و تبدیل وضعیت ۱۹ فقره انشعاب غیرمجاز در ماه گذشته در این شهرستان بعد از تشکیل «پلیس آب» خبر داد.

شاهین لرکی با اشاره به اینکه از شهریورماه امسال اکیپی تحت عنوان پلیس آب در این شهرستان تشکیل‌شده است، شناسایی اشتراک‌های غیرمجاز در سطح شهر را یکی از وظایف پلیس آب دانست.

وی با بیان اینکه سامان‌دهی انشعابات غیرمجاز طبق یک برنامه‌ریزی منسجم در حال انجام است، بیان کرد: در ادامه فرآیند پیمایش و شناسایی انشعابات غیرمجاز، ۱۹ فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی و تعیین تکلیف شد و به چرخه فروش آب اضافه شد.

لرکی افزود: وجود اشتراک‌های غیرمجاز در رامهرمز هزینه‌های جاری این اداره را افزایش داده و ارائه خدمات مطلوب به مردم را با مشكلاتی مواجه كرده است.

مدیر اداره آبفای رامهرمز تأکید کرد: شناسایی ۱۹ فقره انشعابات غیرمجاز بالغ‌بر ۱۵۴ میلیون ریال درآمدزایی برای این اداره در برداشت.

وی، انشعابات غیرمجاز را به‌عنوان مهم‌ترین عامل هدر رفت آب دانست و تأکید کرد: از بین رفتن تعادل فشار در شبکه توزیع به علت غیر برنامه‌ای بودن انشعابات، احتمال نشت آلاینده‌ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه، استفاده بیش‌ازحد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه‌گیری، پرداخت نکردن آب‌بها، تشدید نشت از این انشعابات (به علت اینکه معمولاً از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد استفاده می‌شود) و نصب غیراصولی آن از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورند.

لرکی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت پلیس آب تاکنون بیش از ۵۰ رشته انشعاب غیرمجاز شناسایی که پس از برخوردهای قانونی با افراد خاطی، کلیه انشعابات فوق جمع‌آوری شد.

وی، تعداد مشترکان آب رامهرمز را ۳۱ هزار و ۵۰ اشتراک عنوان و واگذاری ۹۰ انشعاب آب، تعویض ۹۰ دستگاه كنتور معیوب، اصلاح ۰ ۲ متر شبکه فاضلاب، اصلاح ۲۳۰ متر شبکه توزیع آب، واگذاری ۳۰۷ فقره انشعاب فاضلاب و توسعه ۴۰۰ متر شبکه آب را از دیگر اقدامات واحد مشترکین آبفا رامهرمز طی ماه گذشته اعلام کرد.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: رامهرمز
:
:
:
آخرین اخبار