تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۱۳۰۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار رئیس انجمن دیابت خوزستان:
۵۰ درصد بیماران دیابتی خوزستانی از بیماری خود خبر ندارند
متأسفانه بیش از ۵۰ درصد بیماران دیابتی خوزستانی و حتی کشور از از بیماری خود مطلع نیستند
رئیس انجمن دیابت خوزستان گفت: متأسفانه بیش از ۵۰ درصد بیماران دیابتی خوزستانی و حتی کشور از از بیماری خود مطلع نیستند.

رضا نظریان درخصوص بیماری دیابت اظهار کرد: در حدود ۱۰ درصد جامعه شهری و پنج درصد جامعه روستایی خوزستان با دیابت درگیر، تقریبا بیش از ۳۰۰ هزار نفر در کل استان دیابتی و ۲۲ هزار بیمار دیابتی هم در استان زیر پوشش انجمن دیابت هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه انجمن دیابت استان تنها انجمن سلامتی است که در فرآیند استانی فعالیت می‌کند، با اجرای برنامه‌های آموزش و همکاری پزشکان و آزمایشگاه‌های معتمد در سراسر استان، بیماران به ما مراجعه و برای آن‌ها کارت عضویت در انجمن دیابت صادر می‌کنیم.

رئیس انجمن دیابت خوزستان تصریح کرد: مسئله بسیار تأسف انگیز آن است که بیش از ۵۰ درصد بیماران دیابتی خوزستانی و حتی کشور از بیمار خود مطلع نیستند و از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم هر ۶ ماه یک بار آزمایش‌های سلامت را انجام دهند.

سلامت شاگرد آخر کلاس زندگی

نظریان ادامه داد: اکثر آمارهایی هم که در خصوص جمعیت بیماران دیابتی می‌دهیم تقریبی هستند و چون طرح غربالگری نداشتیم طی چند سال اخیر به خصوص در جامعه شهری نمی‌شود آمار دقیقی ارائه داد.

وی عنوان کرد: مردم‌‌ همان طور که به تأمین مایحتاج زندگی خود اهمیت می‌دهند به‌‌ همان اندازه هم باید به سلامتی خودشان اهمیت دهند.

رئیس انجمن دیابت خوزستان با بیان اینکه متأسفانه سلامت آخرین گزینه ما است در حالی که باید اولین گزینه باشد، اضافه کرد: باید قبول کنیم بسیاری از مردم ما هنوز با آداب صحیح بهداشتی مشکل دارند و خیلی از نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

سقف بلند انتظارات بیماران و دیوار کوتاه انجمن دیابت خوزستان

نظریان بیان کرد: همیشه گفته‌ایم که آموزش پایه اساسی دیابت است و شعار ما همین بوده و به طور قطع می‌بایست برنامه آموزش و پیشگیری را داشته باشیم ولی انجمن‌های سلامت متولی نظام سلامت نیستند بلکه مجموعه‌هایی هستند که به سیستم بهداشت و درمان کشور کمک می‌کنند.

وی با اشاره به انتظارات بیش از حد بیماران از انجمن دیابت و نداشتن امکان پاسخگویی به همه انتظارات تأکید کرد: بسیار از شهروندان انتظاراتی از ما دارند که واقعا نمی‌توانیم تمام آن‌ها را پاسخگو باشیم و این باعث تأسف عمیق است که نمی‌توانیم کار چندانی برای آن‌ها انجام دهیم. در واقع خودمان هم از این مسئله ناراحت هستیم.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: دیابت
:
:
:
آخرین اخبار