تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۱۳۱۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزی که مردم به رژیم پهلوی «نه» گفتند!
ثبت روز مقاومت به نام شهرستان لالی
21 دی‌ماه 57 روزی‌ست که مردم شهرستان لالی در مقابل رژیم طاغوتی پهلوی ایستاده و در صفحه تاریخ انقلاب اسلامی روزی به نام رشادت‌های خود به ثبت رساندند
21 دی‌ماه 57 روزی‌ست که مردم شهرستان لالی در مقابل رژیم طاغوتی پهلوی ایستاده و در صفحه تاریخ انقلاب اسلامی روزی به نام رشادت‌های خود به ثبت رساندند.

مردم این مرز و بوم که همواره در تاریخ پر افتخار بختیاری با دلیری‌های خود به وطن ادای دین کرده بودند این بار در حرکتی بی‌نظیر خود کنگره‌های کاخ جور رژیم پهلوی را هدف قرار داده و آن را به لرزه درآوردند.

در این بین عشایر همیشه حاضر در صحنه، دست در دست ملت مقاوم و ظلم‌ستیز کشورمان، یکپارچه فریاد آزادی و آزادگی سردادند و از گلوله‌های بی‌شمار رژیم طاغوت نهراسیدند.

 

از آنجا که مردم به دنبال انتخاب مسیر امام راحل بودند در مقابل ظلم و جور رژیم پهلوی به ستوه آمده و در پی آن نیز، تعطیلی کارگاه‌های شرکت نفت، آب لوله کشی، گاز و برق شهر رقم خورد.

شهر از تب و تاب فعالیت اقتصادی افتاده بود زیرا بافت شهری لالی در آن زمان به خاطر وجود شرکت نفت شکل گرفته بود و حکومت نیز سعی داشت با این تحریم‌ها به مردم فشار مالی وارد کند.

 



جمعیت نه چندان زیاد لالی در آن روزها با تعطیل کردن همه فعالیت‌های خود و بستن مغازه‌ها در بازار، در خیابان‌های اصلی لالی تجمع کرده و آماده برگزاری راهپیمایی شدند.

تظاهرات مردم آغاز شده بود و مردم انقلابی لالی یک صدا فریاد «مرگ بر شاه» سر می‌دادند و با بلند شدن فریاد مردم خبر راهپیمایی به ژاندارمری رسیده و با مسلح کردن کادر و نظامیان خود جهت خاموش کردن و سرکوب راهپیمایان وارد صحنه شده و با تیراندازی به سوی مردم موجب به شهادت رسیدن سه نفر از مردم و مجروح شدن هشت نفر دیگر می‌شود.

بدین ترتیب بود که یک روز تاریخی در صفحه انقلاب اسلامی ایران به نام مردم شهرستان لالی رقم خورد.




مرجع / فـارس
برچسب ها: لالی ، 21 دی
:
:
:
آخرین اخبار