تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۱۱۳۱۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نجات بیمار با سرعت عمل اورژانس هوایی دزفول
اورژانس دزفول در یک عملیات هوایی یک مرد 44 ساله را از مرگ حتمی در منطقه کوهستانی و سخت گذر شمال این شهرستان نجات داد
اورژانس دزفول در یک عملیات هوایی یک مرد 44 ساله را از مرگ حتمی در منطقه کوهستانی و سخت گذر شمال این شهرستان نجات داد.

رییس مرکز فوریت های دانشگاه علوم پزشکی دزفول عصر دوشنبه گفت: یک مرد 44 ساله ساکن منطقه ای کوهستانی و سخت گذر در پشت کوه هفت تنان بخش سردشت دزفول که دچار مشکلات تنفسی و گوارشی شده بود در این عملیات که ظهر دوشنبه انجام شد توسط اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل گردید.

محمد افضل زاده افزود: پیش از اعزام اورژانس هوایی ، اکیپ اورژانس زمینی از دزفول به منطقه مذکور اعزام شده بود که به دلیل وجود رودخانه امکان عبور آمبولانس میسر نشد.

وی افزود:یکی از تکنسین های فوریت های پزشکی دزفول برای کمک به این بیمار در هوای سرد با شنا از عرض 50 متری رودخانه و سه کیلومتر پیاده روی خود را به بالین این بیمار رساند و درمان اولیه را برای نجات جان وی انجام داد.

رییس فوریت های پزشکی دزفول افزود:به دلیل بسته بودن مسیر ناشی از عبور رودخانه و نبود پل انتقال این بیمار به وسیله چرخبال انجام شد.

وی افزود: بیمار در بیمارستان دزفول بستری شده و حال عمومی وی رضایت بخش می باشد.
با راه اندازی اورژانس هوایی در شمال خوزستان به همت دانشگاه علوم پزشکی دزفول تاکنون چند مادر باردار و بیمار اورژانسی از مناطق کوهستانی و سخت گذر منطقه به سلامت به بیمارستان منتقل شدند.

قله هفت تنان در 70 کیلومتری شمال شهرستان دزفول در بخش سردشت و در دل کوهستان سالن قرار دارد که دارای ارتفاعی در حدود 2000 متر از سطح دریا می باشد.

دو بخش کوهستانی سردشت و شهیون دزفول از جمله مناطق محروم استان خوزستان می باشند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار