تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۱۳۲۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یخ بازار مسکن آب می‌شود؟
در یک ماه گذشته در کشور و استان شاهد رشد معاملات در بازار مسکن بوده‌ایم که انتظار داریم با تدوام این روند، یخ بازار مسکن در زمستان امسال و پایان سال شروع به آب شدن کند
رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان گفت: در یک ماه گذشته در کشور و استان شاهد رشد معاملات در بازار مسکن بوده‌ایم که انتظار داریم با تدوام این روند، یخ بازار مسکن در زمستان امسال و پایان سال شروع به آب شدن کند.

فرشید پورحاجت اظهار کرد: در حوزه مسکن در کلانشهر اهواز و استان خوزستان شاهد کاهش صدور پروانه ساختمانی جهت احداث ساختمان  نسبت به استان‌های دیگر هستیم؛ با توجه به کاهش پروانه‌های ساختمانی در این بخش، تقاضای افزایش زیربنا ساختمانی زیاد شده است.

وی افزود: در 9 ماهه امسال در بخش زیربنا و مساحت واحدهای ساختمانی در کلانشهر اهواز با 3 تا 5 درصد کاهش نسبت به سال گذشته روبه‌رو شدیم که این کاهش نسبت به آمار کشور قابل توجه است.

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان تصریح کرد: در حوزه تقاضا و خرید مسکن متاسفانه بازار مسکن در سه سال گذشته بازار پایدار و خوبی نبوده است و این بخش کشور در رکود سنگینی قرار داشته است که به تبع، خوزستان هم از این موضوع مستثنی نبوده است.

پورحاجت ادامه داد: در حال حاضر بازار مسکن در شرایط خوبی قرار دارد و مردم می‌توانند ورود کنند؛ قیمت‌ها قیمت‌های واقعی است و حبابی در قیمت مسکن وجود ندارد.

وی افزود: شرایط موجود، شرایط بسیار مطلوبی برای خرید مسکن است و به نظر می‌رسد در سال آینده افزایش قیمت شامل حال مسکن شود و پیشنهاد ما این است کسانی که قدرت خرید دارند، در حال حاضر نسبت به خرید اقدام کنند.

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان ادامه داد: اگر دولت توجه ویژه‌ای نسبت به بخش تولید و عرضه مسکن در بودجه سال 95 داشته باشد، سال پر رونقی برای استان و کشور با توجه به کاهش تحریم‌ها در انتظار ما خواهد بود و به نظر می‌رسد حوزه مسکن راه برون‌رفت از رکود است.

پورحاجت گفت: تلاش مجموعه انبوه‌سازان، کمک به تامین مسکن برای دهک‌های میانی جامعه است و باید در این  زمینه تلاش کنیم و در این راستا باید نسبت به بازآفرینی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و بازسازی این ساختمان‌ها در سطح استانی و کشوری توجه شود؛ از وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور می‌خواهیم که در سال آینده تمرکز و توجه بیشتری به فعالان بخش خصوصی مسکن و انبوه‌سازان در حوزه شهری داشته باشند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
:
:
:
آخرین اخبار