تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۱۳۲۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم رعایت الگوی مصرف برق مطابق تعرفه فصل سرما
با توجه به تغییر تعرفه برق از فصل گرم به سرد، ضرورت دارد مصرف کنندگان خانگی برق نسبت به رعایت الگوی مصرف برق و استفاده نکردن از لوازم گرمایشی الکتریکی اهتمام بیشتری داشته باشند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با توجه به تغییر تعرفه برق از فصل گرم به سرد، ضرورت دارد مصرف کنندگان خانگی برق نسبت به رعایت الگوی مصرف برق و استفاده نکردن از لوازم گرمایشی الکتریکی اهتمام بیشتری داشته باشند.

یداله حضرتی با اعلام تغییر تعرفه مشترکین، از فصل گرم به سرد، اظهارکرد: با توجه به شرایط جوی خاص و گرمای شدید حاکم بر منطقه به ویژه کلانشهر اهواز، تعرفه تعیین شده در این منطقه جهت استفاده از لوازم سرمایشی تعریف شده که تعرفه فصل گرم در اهواز از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان آذرماه، ماهانه 3000 کیلو وات ساعت جهت هر اشتراک خانگی تعریف شده است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای دی‌ماه تا پایان اسفندماه با توجه به کاهش دمای هوا تعرفه تعیین شده برای فصل سرد مشترکین ماهانه 200 کیلووات ساعت مشخص شده است که به مشترکین توصیه می‌گردد به منظور رعایت الگوی مصرف برق با استفاده بهینه از لوازم برقی متناسب با تعرفه تعیین شده، علاوه بر کاهش مصرف برق، به اقتصاد خانواده و کشور در جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر کمک کنند.

حضرتی با اشاره به تغییر تعرفه فصل گرم به سرد بیان داشت: با توجه به تغییر فصل و سقف تعیین شده برای یک دوره دوماهه، مشترکین خانگی می‌توانند به منظور عدم تصاعدی شدن صورتحساب خود از لوازم گرمایشی با سوخت‌های جایگزین مانند گاز استفاده کنند. در کلانشهر اهواز غیر اقتصادی‌ترین روش برای گرم کردن محیط و آب استفاده از لوازم الکتریکی می‌باشد که توصیه ما به شهروندان عدم استفاده از این قبیل لوازم برقی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از چگونگی محاسبه صورتحساب برق مشترکین خبرداد و گفت: اطلاعات تکمیلی درخصوص نحوه محاسبه صورتحساب برق مشترکین در پشت قبض برق و سایر موارد مانند مالیات و عوارض و غیره در قسمت جلوی صورتحساب جهت اطلاع مشترکین درج گردیده است. لذا شهروندان می‌توانند از نحوه پلکان محاسبات مصرف برق خود در دو فصل گرم و سرد سال و سایر موارد با مراجعه به قبض برق  مطلع گردند. لازم به‌ذکر است که نرخ تعرفه برق هرساله پس از تصویب مجلس به وزارت نیرو ابلاغ گردیده و در قبوض برق مشترکین محاسبه و به مرحله اجرا در می‌آید.

حضرتی در پایان خطاب به آن دسته از مشترکینی که منطقه زندگی آنان فاقد خدمات گاز است، گفت: براساس قانون مشترکینی که در مناطق آنان خدمات گاز رسانی ایجاد نشده است، مشمول 30 درصد تخفیف هزینه در تعرفه برق خواهند بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار