تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۱۳۳۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص 200 هکتار به احداث شهرک آبزی پروری دزفول
رییس اداره شیلات دزفول از احداث شهرک آبزی پروری شمال خوزستان در این شهرستان خبر داد و گفت: این شهرک در زمینی به وسعت 200 هکتار احداث می شود
رییس اداره شیلات دزفول از احداث شهرک آبزی پروری شمال خوزستان در این شهرستان خبر داد و گفت: این شهرک در زمینی به وسعت 200 هکتار احداث می شود.

امان الله باقریان در جمع مدیران و آبزی پروران شمال خوزستان در محل اداره شیلات این شهرستان افزود:برای احداث شهرک آبزی پروری یا مجتمع آبزی پروران در دزفول قطعه زمینی با پیگیری فرمانداری این شهرستان تامین شده وپیگیری برای حل مشکلات مربوط به زمین مورد نظر با همکاری ادارات مربوطه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت حوضچه های تراکمی اجرا می شود افزود:در اجرای این طرح از ظرفیت آبزی پروران شمال خوزستان استفاده خواهد شد.

باقریان با تاکید بر اینکه در این خصوص کلاس های آموزشی نیز برگزار می شود اظهار کرد: عمده کار در این طرح پرورش ماهیان سردابی و خاویاری خواهد بود و تولید از 25 کیلوگرم در سطح به 60 تا 80 کیلوگرم افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص تولید خاویار در دزفول نیز گفت: تولید خاویار بصورت آزمایشی در 5.5 هکتار مزرعه پرورش ماهی شوش و 5.5 هکتار مزرعه پرورش ماهی حنطوش زاده در دزفول آغاز شده که در دهه فجر به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

رییس اداره شیلات شهرستان دزفول افزود:در برنامه ششم توسعه افزایش تولید ماهیان خاویاری از 200 تن در سال به 700 تن برای سال 1399 دزفول هدفگذاری شده است.

وی گفت:طرح تراکمی پرورش ماهی با صرفه جویی در هزینه ،زمین و آب همراه است که امیدواریم با مطالعاتی که در این خصوص انجام خواهد شد بیشترین سوددهی و تولید را داشته باشد.

باقریان گفت:در حال حاضر چندین سرمایه گذار خارجی نیز جهت سرمایه گذاری ماهیان سردابی و خاویاری به دزفول سفر کرده اند و پیگیری در این خصوص انجام شده و امیدواریم نهایی شود.

وی با اشاره به وضعیت مزارع پرورش ماهی در دزفول گفت:10 مزرعه پرورش آبزی مجاز در سطح 314 هکتار در این شهرستان وجود دارد که در سال گذشته یک هزار و 58 تن ماهی از این سطح برداشت شد.

باقریان با اشاره به اینکه طبق آمار فرمانداری 44 هکتار مزرعه غیرمجاز در شهرستان دزفول شناسایی شده است گفت:هرساله 350 هزار بچه ماهی در دریاچه دز رهاسازی می شد که امسال این آمار به حدود دو میلیون بچه ماهی رسید.

وی افزود:در حال حاضر دو واحد کنسروسازی و عمل آوری در بخش فرآوری در دزفول فعال است که امیدواریم با افزایش تولیدات شیلات شاهد توسعه بخش فرآوری آبزیان در منطقه باشیم.

رییس اداره شیلات دزفول به مشکلات حوزه شیلات نیز اشاره کرد و گفت:کمبود بودجه و تسهیلات بانکی کم بهره از جمله از جمله مشکلات شیلات دزفول می باشد که انتظار می رود با تامین اعتبار و اجرایی شدن مصوبات هیات دولت از تولید کنندگان این بخش حمایت شود.

باقریان بر گسترش فرهنگ مصرف آبزیان بویژه ماهیان خاویاری در جامعه تاکید کرد و گفت:باید فرهنگ مردم در رابطه با مصرف آبزیان تغییر یابد و سرانه مصرف در کشور بالا رود.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار