تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۱۱۳۴۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر اهواز:
جلوی ساخت‌وساز غیرمجاز در اهواز باید گرفته شود
باید جلوی ساخت‌وساز غیرمجاز در برخی مناطق اهواز گرفته شود حتی اگر این موضوع به چندین سال طول بکشد
عضو شورای شهر اهواز گفت: باید جلوی ساخت‌وساز غیرمجاز در برخی مناطق اهواز گرفته شود حتی اگر این موضوع به چندین سال طول بکشد.

غلامرضا سبزعلی اظهار داشت: در اهواز مقوله‌ای بنام زمین‌خواری به معنای اصلی آن وجود ندارد، اما مواردی وجود دارد که ساکنان شهرهای جنگ‌زده در 8سال دفاع مقدس به اهواز مهاجرت کرده و در برخی زمین‌های اهواز بدون مجوز خانه‌ای برای خود ساختند.

وی با بیان اینکه زمین‌خواری به صورت گسترده در اهواز وجود ندارد،ادامه داد: مواردی وجود دارد که افراد فرصت طلب زمین‌هایی را به حصار خود در می‌آورند که شهرداری در صورت مشاهده برخورد قاطع خواهد داشت.

عضو شورای شهر اهواز حصارکشی مناطق را جدای از زمین‌خوار عنوان کرد و گفت: در گذشته مناطقی وجود داشت که برخی افراد پس رسیدن آنها را حصار کشی می‌کردند که این مورد با زمین‌خواری تفاوت بسیاری دارد؛ چند مورد مشاهده از نوع حصارکشی‌ها مشاهده شد که به دستور قضایی با عوامل آنها برخود شد.

وی در ادامه در مورد همکاری بعضی از عوامل شهردای اهواز به زمین‌خواران گفت: افراد بسیار کمی هستند که با توجه به نسبت فامیلی یا داشتن سهم در این کاری نادرست زمین‌خواران را همکاری می کنند که در چند مورد مشاهده شده و برخورد بسیار سختی با این افراد صورت گرفت.

سبزعلی با اشاره به این موضوع که برخی از سازنده‌های این زمین‌ها افراد کم بضاعت هستند عنوان کرد: ساخت این زمین‌ها در هرصورت و برای هر فرد تخلف محسوب شده و برخود قانونی خواهد شد، درهمین راستا اندک زمانی قبل هنگام تخریب یکی این زمین‌های تصرف شده راننده شهرداری توسط افراد متصرف کشته شد و این نشان از آن است که علاوه بر تصرف مقاومت در برابر قانون نیز صورت می‌‌‌گیرد.

وی با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات و حساسیت روزافزون این موضوع بر ملاحظات ویژه شهرداری بر مناطق محروم تاکید کرد و افزود: در هرصورت باید جلوی ساخت‌وساز غیرمجاز گرفته شود حتی اگر این موضوع به چندین سال طول بکشد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: این مهم مورد قبول است که نظارت شهرداری بر ساخت‌وساز غیر مجاز کم بوده است اما در شهرداری قوانینی وجود دارد که پس از مشاهده هرگونه تخلف در زمینه زمین‌خواری و ساخت‌وساز غیرمجاز برخورد ویژه را انجام خواهد داد و این موضوع را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

وی با بیان این موضوع که نظارت بر زمین‌خواری نه تنها در اهواز بلکه در کشور پایین است افزود: ممکن است در اهواز مواردی مشخص شود که زمینی به متراژ100 متر به صورت غیرقانونی و توسط افراد کم بضاعت ساخته شود اما در شهرهای شمالی این موضوع بسیار سخت‌تر و سنگین‌تر وجود دارد که افراد با بضاعت بالا زمین‌های میلیونی را به تصرف خود درآورده و برخوردی با آنها نمی‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار