تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۱۳۴۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح نمایندگی مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران در اهواز
سی امین دفتر شهرستانی مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران روز پنجشنبه در اتاق بازرگانی اهواز گشایش یافت
سی امین دفتر شهرستانی مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران روز پنجشنبه در اتاق بازرگانی اهواز گشایش یافت.

این دفتر با حضور قائم مقام دبیرکل مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مسئولان قضایی و حقوقدانان استان خوزستان و نیز هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در محل این اتاق راه اندازی شد.

دفتر مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز برای حل و فصل مشکلات و اختلافات بازرگانان و دیگر اصناف راه اندازی شده است و زیر نظر حقوقدانان و وکلای متخصص در این حوزه فعالیت می کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز نیز در این آیین با بیان اینکه فعالیت مرکز داوری اتاق بازرگانی مستقل از فعالیت اتاق است، گفت: مسائل و اختلافات فعالان اقتصادی در این مرکز به صورت خاص رسیدگی می شود.

شهلا عموری اظهار کرد: راه اندازی مرکز داوری موجب می شود که مسائل و اختلافات بازرگانان و فعالان اقتصای به صورت خاص رسیدگی شود و نیازی به مراجعه حضوری به دادگستری نباشد.

وی تاکید کرد:بر اساس اساسنامه مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران، فعالیت مرکز داوری مستقل از فعالیت اتاق بازرگانی است.

عموری با بیان اینکه شاکله اتاق بازرگانی از صنعتگران و بازرگانان تشکیل شده و بعضا حضور آنها در دادگستری برای حل و فصل مشکلات صورت خوشی ندارد، افزود: طولانی بودن رسیدگی به برخی پرونده ها باعث حضور بیشتر بازرگانان در دادگستری و مختل کردن کارهای بسیاری می شود که با وجود مرکز داوری در اتاق بازرگانی می توان بسیاری از مشکلات را کاهش داد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: در این مرکز داوری از وکلای زبده و کارشناسان استفاده می شود که به مباحث و اختلافات تجار و فعالان اقتصادی رسیدگی می کنند و اگر نیازی به حضور طرفین اختلاف باشد نیز با دعوت از آنها، برای حل و فصل مسائل اقدام می شود.

وی یادآور شد: اتاق بازرگانی می تواند بازوی دادگستری در خدمت به مردم و حل و فصل مشکلات آنها باشد و در این زمینه تاثیرگذار واقع شود.

همچنین در این نشست رئیس مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز اظهار کرد: مرکز داوری اتاق بازرگانی اهواز همه شهرستان های استان را پوشش می دهد و تنها مختص اهواز نیست.

منصور عطاشنه افزود: در این مرکز بحث داوری بانوان نیز مطرح است که با توجه به مبحث قضاوت از دیدگاه آیت الله مرعشی نجفی قضاوت تحکیمی و داوری برای بانوان در صورت محرز بودن شرایط خاص امکان پذیر است.

وی ادامه داد: داوری بدون وجود دادگستری معنای چندانی ندارد و از این حیث این مرکز در مقابل دادگستری نیست بلکه در کنار آن فعالیت می کند و می تواند زمینه مساعدت به دادگستری را فراهم کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار