تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۱۳۴۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعطیلی دانشکده نفت آبادان سبب فرار مغزها می‌شود
مردم آبادان به هیچ‌کس اجازه تعطیلی دانشکده نفت این شهر را نمی‌دهند چرا که بومی نگاه کردن لازمه اقتصاد مقاومتی است و تعطیلی دانشکده نفت سبب فرار مغزها می‌شود
ائمه جمعه شهرستان‌های استان خوزستان تأکید کردند: مردم آبادان به هیچ‌کس اجازه تعطیلی دانشکده نفت این شهر را نمی‌دهند چرا که بومی نگاه کردن لازمه اقتصاد مقاومتی است و تعطیلی دانشکده نفت سبب فرار مغزها می‌شود.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه آبادان، با اشاره به تحصن دانشجویان دانشکده نفت آبادان و اهواز، اظهار داشت: اجحافی در حق این دانشجویان انجام‌گرفته است.

وی افزود: وزیر نفت خوب می‌داند که وزیر بودن خود را مدیون خوزستان است چرا که وعده‌های زیادی به این استان داده است که باید به آن‌ها عمل کند.

ابراهیمی‌پور با اشاره به قدمت دانشگاه نفت در آبادان، عنوان کرد: گاهی شنیده می‌شود که به دنبال تعطیل کردن این دانشگاه هستند اما باید بدانند که مردم آبادان به هیچ‌کس اجازه چنین کاری را نمی‌دهند.

خطیب نماز جمعه آبادان بیان کرد: اگر امروز دانشکده نفت تعطیل شود و فردا پالایشگاه و پس‌ از آن جاهای دیگر، چیزی از آبادان باقی نمی‌ماند و این شهر تبدیل می‌شود به یک شیر بی‌یال و کوپال.

وی بومی نگاه کردن را لازمه اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: ما نخبه‌های زیادی را از آبادان و دیگر شهرها در این دانشکده داریم و با تعطیل‌ شده آن فرار مغزها صورت می‌گیرد که در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی نیست.

امام‌جمعه آبادان اظهار کرد: تشکر می‌کنیم از دانشجویانی که سعی کردن قانون را رعایت کنند و همچنین انتظار توجه بیشتر به دانشجویان و دانشکده نفت را از مسئولان داریم.

ابراهیمی‌پور خطاب به کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، بیان کرد: چنانچه صلاحیت کسی برای ورود به مجلس تأیید نشد به‌ منزله رفتن آبروی فرد نیست.

وی افزود: ممکن است یک فرد انسان خوبی باشد اما از نظر قانون صلاحیت ورود در رأس جامعه و قانون‌گذاری را نداشته باشد و همه باید تسلیم قانون شویم.

اقتصاد مقاومتی و اطاعت از مقام معظم رهبری راه‌ حل شکوفایی اقتصادی است

امام‌جمعه خرمشهر نیز ظهر در خطبه‌های نماز جمعه خرمشهر با تبریک فرارسیدن میلاد امام حسن عسکری(ع) گفت: عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و اطاعت از فرمان مقام معظم رهبری راه‌حل رشد و شکوفایی اقتصادی است، شکوفایی اقتصاد با برداشتن تحریم‌ها فراهم نمی‌شود.

وی با اشاره به تنش‌های اخیر سیاسی میان ایران و عربستان، اظهار داشت: بعد از به شهادت رساندن شیخ نمر توسط حکام ظالم آل‌سعود، جمعی از مردم دل‌سوخته مقابل سفارت و کنسولگری عربستان در ایران تجمع اعتراضی کردند.

موسوی‌فرد افزود: اینکه برخی به سفارت حمله کردند و به دستور چه مقامی آن را به آتش کشیدند خلاف اخلاق اسلامی است، اسلام این اقدام را رد و مطمئناً با این افراد برخورد می‌شود اما عزت و کرامت نظام اسلامی حائز اهمیت است.

امام‌جمعه خرمشهر، عنوان کرد: ملت به یک دولت و به یک شخص رأی می‌دهند تا اختیار مسائل اجرایی، دفاع از عزت و کرامت ایران اسلامی را داشته باشد، حفظ کرامت، عزت و اقتدار یک امت از ابتدایی‌ترین وظایف مسئولان نظام به شمار می‌آید.

وی، گفت: اگر نقطه‌ای از کشور دچار ناامنی شود و مسئولان برای امن کردن آن ورود نکردند مطمئناً مردم وارد صحنه می‌شوند و برای برقراری امنیت تلاش می‌کنند اما از طرفی دیگر قانون ممکن است نقض بشود.

موسوی‌فرد، بیان کرد: در این مورد نباید تنها با مردم برخورد کرد بلکه با مسئولانی که در این امر کوتاهی و بستر را برای نقض قانون فراهم کردند باید برخورد شود.

خطیب جمعه خرمشهر با بیان اینکه اخیراً سفارت ایران در لبنان توسط سعودی‌ها مورد حمله قرار گرفت که در اثر آن تعدادی از جوانان ما به شهادت رسیدند، اظهار داشت: مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی اعلام کردند که به دستور مستقیم حکام آل‌سعود این حمله صورت گرفت، اما واکنش دولتمردان ما چه بود؟

وی همچنین به‌اتفاق فرودگاه جده اشاره کرد و افزود: این حادثه ننگین که از سوی آل‌سعود صورت گرفت دولتمردان در انجام وظایف خود اجحاف کردند، تنها توقف حج عمره کافی نبوده چراکه نظام مقدس اسلامی به دنبال توقف حج نیست.

موسوی‌فرد، گفت: بیش از هزار سال است که امثال حکام ظالم و جنایت‌کار آل‌سعود بر عربستان حکومت می‌کنند اگر بنا بر توقف حج باشد که خیلی پیش‌ از این حج متوقف می‌شد، در سال 66که واقعه خونین حج به وقوع پیوست امام خمینی(ره) فرمودند اگر از جنایت صدام چشم‌پوشی کنیم هرگز از جنایت آل‌سعود چشم‌پوشی نخواهیم کرد و بعد از آن دستگاه دیپلماسی وقت را ملزم به پیگیری و روان‌سازی حضور مردم در حج کردند.

وی با بیان اینکه حضور در حج بیت‌الله الحرام واجب و نیاز است، عنوان کرد: در موضوع فاجعه خونین منا مسئولان دستگاه دیپلماسی چه اقدام مثبت و قابل دفاعی داشتند؟ اگر سخنان حیدر گونه مقام معظم رهبری نبود حتی پیکرهای حجاج به وطن بازنمی‌گشت.

موسوی فرد، بیان کرد: برخی می‌گویند پسا تحریم دوران شکوفایی اقتصادی است، اما مگر تحریم چه تأثیری بر شکوفایی اقتصادی دارد در حالی‌که سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری تاکنون عملیاتی نشده در حالی‌ که کشورهای همسایه حتی خود عربستان بر سیاست تقویت تولید داخلی تکیه کرده است.

وی گفت: باید کالاهای خود را به استانداردهای بین‌المللی برسانیم، اما برخی وسایل نقلیه تولید داخل که به کشورهای همسایه صادر می‌شود از شدت کمبود کیفیت مایه تأسف برای ایران اسلامی‌شده، اقتصاد مقاومتی به معنای توانمندسازی تولید داخل و استانداردسازی کالا برای رقابت در بازار جهانی است.

خطیب جمعه خرمشهر، اظهار داشت: مگر تولید پیچیده موشک‌های دوربرد توسط کارشناسان و دانشمندان بومی اقتصاد مقاومتی نیست، کشوری که توانسته این‌ چنین موشک‌هایی تولید کند می‌تواند در صحنه تولید کالاهای مهم دیگر خوش بدرخشد، موفقیت‌های موشکی در سایه اطاعت از مقام معظم رهبری اتفاق افتاد.

وی افزود: بر این اساس عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و اطاعت از فرمان مقام معظم رهبری راه‌حل رشد و شکوفایی اقتصادی است، شکوفایی اقتصاد با برداشتن تحریم‌ها فراهم نمی‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار