تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۱۳۴۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پس از 10 روز؛
تحصن صنفی دانشجویان نفت آبادان پایان یافت
تحصن صنفی جمعی از دانشجویان دانشکده شهید تندگویان نفت آبادان در اعتراض به آنچه بروز مشکل در خصوص اولویت های استخدامی و امریه دانشجویان فارغ التحصیل نامیده می شد، پس از حدود 10 روز، عصر جمعه پایان یافت
تحصن صنفی دانشجویان نفت آبادان پایان یافتتحصن صنفی جمعی از دانشجویان دانشکده شهید تندگویان نفت آبادان در اعتراض به آنچه بروز مشکل در خصوص اولویت های استخدامی و امریه دانشجویان فارغ التحصیل نامیده می شد، پس از حدود 10 روز، عصر جمعه پایان یافت.

با تصویب آیین نامه جدید استخدامی صنعت نفت و به تبع آن دستور وزیر نفت مبنی بر ممنوعیت استخدام روند استخدامی دانشجویان، دانشگاه صنعت نفت دچار مشکل شد.

ممنوعیت استخدام و پس از آن اولویت های جدید در حالی اعلام شد که دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با درج اولویت استخدام در دفترچه کنکور سراسری، دانشگاه صنعت نفت را انتخاب کردند.

منابع آگاه شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا اعلام کردند، دانشجویان حاضر در تحصن صنفی دانشکده نفت آبادان، در پی سخنان رئیس دانشگاه صنعت نفت مبنی بر منتفی شدن شرط معدل برای دانشجویان ورودی منتهی به سال 94، به تحصن خود پایان داده اند.

رئیس دانشگاه صنعت نفت روز گذشته در گفت و گو با شانا گفته بود:شرط معدل شامل حال دانشجویان ورودی منتهی به سال ٩٤ نمی شود و جای نگرانی برای این دانشجویان وجود ندارد.

عبدالنبی هاشمی افزوده بود:شرط معدل شامل حال دانشجویان ورودی منتهی به سال ٩٤ نمی شود و جای نگرانی برای این دانشجویان وجود ندارد.

تجمع پنجشنبه هفته گذشته دانشجویان دانشکده نفت اهواز با سخنان نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی پایان یافت.

عضو کمسیون انرژی و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته با حضور در جمع دانشجویان دانشکده نفت آبادان، این دانشکده را یکی از مراکز مهم دانشگاهی در کشور عنوان کرده و از تصمیم اخیر وزارت نفت در خصوص جذب نخبگان دانشجو در این وزارتخانه انتقاد کرد.

سیدحسین دهدشتی گفته بود نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در هفته جاری با حضور وزیر نفت در مجلس این موضوع را به صورت جدی پیگیری می کنند.

دانشجویان دانشگاه نفت در تجمع دانشجویی اعلام کردند که حاضر نیستند در امتحانات پایان ترم شرکت کرده و با تجمع غذایی، بر حق قانونی خود در جذب و استخدام در وزارت نفت تاکید کردند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهاد فرامرزپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
1
با سلا و سپاس فراوان از اینکه در چند روز گذشته تجمع و تحصن و اعتصاب غذای دانشجویان " دانشگاه صنعت نفت" را مبنی بر لغو اولویت استخدام وعده داده شده توسط وزارت نفت را پوشش خبری میدادید. پس از گذشت 10 روز این اعتراضات پایان یافته است که با حضور ریاست دانشگاه در جلسه عمومی با حضور تمامی دانشجویان و اساتید دانشکده نفت آبادان ایشان به حل شدن کامل دغدغه ها اشاره کردند و طبق آنچه که در خبرگزاری شانا (شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی) که خبرگزاری رسمی وزارت نفت می باشد دانشجویان تصمیم گرفتند که به این اعتراضات پایان دهند ضمن اینکه بیانیه هم در آن مراسم قرائت شد که در ادامه خدمتتان ارسال میگردد.
با سپاس فراوان
متن بیانیه قرائت شده در مراسم روز جمعه با حضور تمامی دانشجویان و اساتید و ریاست دانشگاه در دانشکده نفت آبادان:
بسمه تعالی
دانشجویان دانشکده نفت شهید تندگوﻳﺎن آﺑﺎدان از 16 دی ماه در تجمع خودجوش خود از گذرگاه های سیاست‌زده عبور کردند ولی دل به جناح‌های مختلف نسپردند و صرفاً با اعتصاب غذا، تجمع سکوت و تحصن بر احقاق حقوق صنفی خود پای فشاری نمودند.
اینک دانشجویان ولایتمدار دانشگاه صنعت نفت به این نتیجه رسیده‌اند که صدایشان به گوش مسئولین دلسوز رسیده‌‌است و پس از ده روز تحصن و اعتصاب غذای مداوم، تصمیم دارند با پایبندی به اصول و ارزشهای‌های نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ایران و با درک شرایط شرایط حساس فعلی و فضای خاص موجود در کشور، در آستانه انتخابات مهم پیش رو، بمنظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و با عنایت به درخواست حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیمی امام جمعه و نماینده محترم مقام معظم رهبری در شهرستان آبادان، حضرت حجت الاسلام و المسلمین علوی کیا نماینده محترم مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت و همچنین نماینده محترم مجلس شورای اسلامی شهرستان آبادان جناب آقای دکتر‌دهدشتی و با توجه به اظهارات جناب آقای دکتر عبدالنبی هاشمی رئیس محترم دانشگاه و هیئت رئیسه محترم و اعضای هیئت علمی دانشگاه مبنی بر حل کامل مساله اولویت استخدام دانشجویان گروه «الف»، طبق آنچه قبلا گروه الف نامیده میشد و همچنین شرایط گروه «ب» و تمامی دانشجویان کارشناسی ارشد، کما فی السابق، همچنین استعفای ایشان در غیر این صورت، طی 14 روز آتی این حرکت خود جوش اعتراضی را به حالت تعلیق در آورند و اتمام این روند را منوط به ارائه مستندات اعم از مصوبات ممهور، دال بر ﺗﺄیید ادعای مدیریت دانشگاه صنعت نفت از جانب مقام عالی وزارت یا قائم مقام ایشان و نهایتاً مورد وثوق معاونت محترم توسعه سرمایه انسانی و مدیریت وزارت نفت میدانند.
ضمن اینکه رجای واثق دارند وزارت نفت این موضوع را در اسرع وقت در دستور کار خورد قرار داده و گره از مشکل دانشجویان دانشگاه صنعت نفت بگشاید.
در پایان امیدواریم که هیچ یک از مسئولین شهری و دانشگاهی این حرکت صنفی دانشجویان را تنها نگذارند و تمامی همت خود را جهت مرتفع نمودن سد پیش رو به کار بگمارند.
«والسلام علی من التبع الهدی»
:
:
:
آخرین اخبار