تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۱۳۵۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش جرایم تخلفات رانندگی از تصادفات کم می‌کند؟
افزایش نرخ جرایم رانندگی می‌تواند حدود 30 درصد بر کاهش تصادف‌های ناشی از عدم رعایت قوانین اثر بگذارد و در 70 درصد دیگر نیز باید نسبت به فرهنگ‌سازی اقدام شود
رییس پلیس راه خوزستان از تاثیر 30 درصدی افزایش قیمت جرایم رانندگی بر کاهش میزان تصادف‌ها خبر داد.

سرهنگ قاسم قدرتی در خصوص تاثیر افزایش قیمت جرایم بر کاهش میزان تصادف‌ها اظهار کرد: افزایش نرخ جرایم رانندگی می‌تواند حدود 30 درصد بر کاهش تصادف‌های ناشی از عدم رعایت قوانین اثر بگذارد و در 70 درصد دیگر نیز باید نسبت به فرهنگ‌سازی اقدام شود و مردم قانع شوند که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای حفظ سلامت خود و دیگران بسیار ضروری است.

وی درباره علت افزایش قیمت جرایم تخلفات رانندگی عنوان کرد: شاهدیم که از سال 90 میزان تصادف‌ها کاهش یافت که بخش مهمی از آن ناشی از تصویب قانون جدید تخلفات رانندگی همراه با افزایش نرخ جریمه‌ها بود.

قدرتی افزود: به دلیل وجود تورم در کشور مبالغ جرایم رانندگی از سال 90 نسبت به امسال که چهار سال می گذرد، اثر باز دارندگی کمتری دارند. به این صورت که جریمه ی عبور کردن از چراغ قرمز که تا قبل از افزایش قیمت کنونی 100 هزار تومان بوده است، بعد از گذشت چهار سال در حدود 50 هزار تومان برای متخلفان ارزش و اثر باز دارندگی دارد. بنابراین قطعا نیاز به افزایش قیمت جرایم رانندگی بوده است. زیرا انتظار را برآورده نمی کرد.

وی ادامه داد: در افزایش جرایم تخلفات رانندگی، بیشتر بر روی 20 تخلف که از شایع‌ترین تخلف‌ها هستند تمرکز شده است و این جریمه‌ها مختص رانندگانی است که نسبت به مقررات و قانون راهنمایی و رانندگی بی‌تفاوت هستند که با این افراد مانند مجرم برخورد می‌شود.

رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به شایع‌ترین تخلفات در استان گفت: سبقت غیر مجاز، سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ بیشترین موارد تخلفات رانندگی در خوزستان را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: اعمال جرایم می‌تواند بر کنترل و مهارت ترافیک و کاهش تصادف تاثیر بسزایی داشته باشد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: جرایم رانندگی
:
:
:
آخرین اخبار