تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۱۳۹۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شناسایی کودکان استثنایی بازمانده از تحصیل در خوزستان
فهرستی از 400 کودک استثنایی بازمانده از تحصیل در اختیار ما قرار گرفته و تلاش بر این است که تمام این افراد شناسایی و وارد چرخه تحصیلی شوند
رییس آموزش‌و‌پرورش استثنایی خوزستان گفت: فهرستی از 400 کودک استثنایی بازمانده از تحصیل در اختیار ما قرار گرفته و تلاش بر این است که تمام این افراد شناسایی و وارد چرخه تحصیلی شوند.

علی ممبینی اظهار کرد: وزارت آموزش‌و‌پرورش لیستی از تعداد کودکان بازمانده از تحصیل استثنایی در خوزستان را با کد ملی آن‌ها در اختیار ما قرار داده است.

وی افزود: این لیست به ادارات آموزش‌وپرورش استثنایی در شهرستان‌ها در سراسر استان ارجاع داده شد و به دنبال آن هستیم که شرایط تک تک این دانش‌آموزان را شناسایی کنیم؛ باید شرایط تمام این افراد بررسی شود که بدانیم آیا تمام این کودکان آموزش‌پذیر هستند.

رییس آموزش‌وپرورش استثنایی خوزستان با بیان این‌که مشکلی در جذب دانش‌آموزان نداریم، تصریح کرد: پس از شناسایی این کودکان و مشخص‌شدن وضعیت آن‌ها و با در نظر گرفتن شرایط سنی و با توجه به نوع معلولیت در صورت آموزش‌پذیر بودن برای ثبت‌نام آن‌ها اقدام فوری خواهد شد اما اگر این کودکان آموزش‌پذیر نباشند و تربیت‌پذیر باشند به بهزیستی معرفی می‌شوند.

ممبینی گفت: اکنون طرح سنجش سلامت در استان اجرا می‌شود و تمام استان تحت پوشش این طرح و تلاش این است که کودکی به دلیل معلولیت از تحصیل باز نماند؛ امسال برای نخستین‌بار برای کودکان کم‌توان ذهنی در روستاها کلاس‌های آموزشی تشکیل شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار