تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۱۳۹۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گلایه مردم شادگان از عملکرد نامناسب خودپردازها
عملکرد نامناسب شبکه بانکی و خودپردازها در شادگان مشکلاتی را برای مردم این شهر به وجود آورده که موجب گلایه شهروندان شادگانی شده است
عملکرد نامناسب شبکه بانکی و خودپردازها در شادگان مشکلاتی را برای مردم این شهر به وجود آورده که موجب گلایه شهروندان شادگانی شده است.

دستگاه‌های خود‌پرداز را می‌توان یکی از ابزار ارتباطی دانست که به مردم اجازه می‌دهد بدون نیاز به نیروی انسانی یا کارمند بانک، به تبادل مالی در محیط عمومی دسترسی داشته باشند و این امر موجب صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

نقص فنی دستگاه‌های خود‌پرداز، قطعی شبکه شتاب (شبکه تبادل اطلاعات بین بانکی کشور)، تمام شدن وجوه نقد خودپرداز‌ها و نبود اسکناس در شبکه پولی بانک‌های شهرشادگان مهم‌ترین دلایلی است که سبب می‌شود تا به بررسی اوضاع و احوال خودپرداز‌ها و مشکلات بانکی مردم در این شهر بپردازیم.

یکی از مشتریان این دستگاه‌ها با انتقاد از نقص در عملکرد برخی سیستم‌های خود‌پرداز گفت: مشکلات و نواقص که به شیوه‌های مختلفی نظیر قطع ارتباط دستگاه‌های خود‌پرداز با مرکز شتاب، مشکلات سخت‌افزاری دستگاه‌ها، تمام شدن وجوه و پول وارد شده در دستگاه و فعال نبودن برخی گزینه‌های سیستم، زنجیره‌ای از چالش را برای مردم نیازمند به خدمات بانکی به ویژه در ایام شلوغ و روزهای تعطیل به وجود می‌آورد که مردم شادگان به شدت از آن گله‌مند هستند.

هادی مقدم با بیان اینکه برای رفع نقص فنی دستگاه خود‌پرداز به بانک مراجعه داشته‌ام؛ اظهار داشت: حداقل انتظار ما از مسئولان این است که وظیفه خود را به درستی و در ساعت اداری انجام بدهند.

یک شهروند دیگر شادگانی گفت: چند مدت است این مشکل ادامه دارد وقتی نزد رئیس بانک می‌رویم می‌‎گویند اسکناس می‌گذاریم ولی جوابگو نیست.

امین صویلاتی ادامه داد: گاهی اوقات هم برای یک برداشت که انجام می‌شود نوبت نفر بعدی که شد رد می‌کند و پولی پرداخت نمی‌شود.

یکی از مشتریان بانک‌های این شهر گفت: به نظر می‌رسد که برخی از بانک‌ها در شادگان نیاز مردم در روزهای پایانی ماه که عابر بانک‌ها بیشتر مورد مراجعه قرار می‌گیرند، توجهی نمی‌کنند و این امر در چنین ایامی اسباب گلایه مردم را فراهم می‌کند.

جعفر ربیحاوی افزود: انتظار می‌رود پرسنل بانک‌های عامل این شهر که البته در باب تکریم ارباب رجوع همیشه مورد انتقاد بوده و هستند، مشکلات این حوزه را برای شهروندان شادگان مرتفع نمایند.

* ضرورت فعال نگه داشتن خود‌پرداز بانک‌های شادگان در ایام تعطیل

معاون فرماندارشادگان در این زمینه بر ضرورت فعال نگه داشتن خود‌پرداز بانک‌های شهرستان به‌ویژه در ایام تعطیل تأکید کرد.

 نعمت‌الله آلبوغبیش بر ضرورت فعال نگه داشتن خودپرداز‌ها به‌ویژه در ایام تعطیل تأکید کرد و اظهار داشت: بعضاً مشاهده می‌شود، در تعطیلات بیش از یک یا دو روز اکثر خودپردازهای شادگان غیرفعال شده و سرگردانی شهروندان در کنار خودپرداز‌ها نارضایتی ایجاد می‌کند.

به هر حال همانطور که آمار‌ها از افزایش خودپرداز‌ها و سهم آن‌ها در گسترش بانکداری الکترونیک خبر می‌دهد و می‌تواند اتفاق خوشایندی برای نظام بانکی باشد در سویی دیگر نیز مشتریان شبکه بانکی می‌توانند توقع داشته باشند که حداقل در مراجعه به این دستگاه‌ها در هر زمان از شبانه‌روز خدمات لازم را دریافت کرده و سرگردان بین بانک‌ها نباشند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شادگان
:
:
:
آخرین اخبار