تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۹۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان خبر داد:
احداث 20 واحد آموزشی در مناطق عشایری خوزستان
قرارگاه سازندگی غرب کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق عشایری استان 20 مرکز آموزشی احداث می‌کند
مدیر اداره آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان گفت: قرارگاه سازندگی غرب کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق عشایری استان 20 مرکز آموزشی احداث می‌کند.

حمید قنبری با اشاره به جلسه مشترک با فرمانده قرارگاه سازندگی غرب کوثر و مشاور فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق محروم، اظهار کرد: قرارگاه سازندگی غرب کوثر با اعتبار یک میلیارد تومان جهت تجهیز و تعمیر مرکز مجتمع آموزشی شبانه‌روزی آموزش عشایر در اهواز اختصاص داد.

وی افزود: در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی مناطق عشایری استان و محرومیت‌های موجود، همه برای رفع این مشکلات و تغییر وضعیت هم‌نظر و هماهنگ بودند.

مدیر آموزش‌و‌پرورش عشایر خوزستان با اشاره به احداث مرکز شبانه‌روزی ویژه دانش‌آموزان در اهواز، تصریح کرد: این فضا به آموزش‌و‌پرورش عشایر استان اختصاص داده شد اما نیاز به بازسازی و تغییر کاربری دارد و لازم بود اعتبارات آن تأمین شود.

قنبری بیان کرد: همچنین قرار است قرارگاه سازندگی غرب کوثر 20 واحد آموزشی 2 کلاسه در مناطق صعب‌العبور عشایری استان احداث کند تا بتوان مهاجرت فرزندان عشایر برای تحصیل و دیگر دشواری‌های تحصیل آن‌ها را کاهش داد؛ اضافه بر این، قرار شد که 100 میلیون تومان برای تأمین پوشاک و البسه دانش‌آموزان محروم عشایری و 300 بسته فرهنگی شامل لوازم‌التحریر جهت تقویت بنیه تحصیلی دانش‌آموزان از سوی سپاه تأمین شود.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان، گفت: با مطالعات انجام‌شده، می‌توان گفت که یک گسست عمیق بین تفکر و سیاست مسئولان عالی در حوزه تصمیم‌گیری و وضعیت دانش‌آموزان عشایر وجود دارد.

رییس آموزش‌و‌پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: در 26 سال از مستقل‌شدن آموزش‌وپرورش عشایر از آموزش‌وپرورش استان، از اعتباراتی که در شهرستان‌ها به تصویب می‌رسید، هیچ اعتباری به مدارس عشایر اختصاص پیدا نکرده است. درواقع به مدت ربع قرن از مناطق عشایری که باید هم‌زمان با مناطق شهری پیشرفت کند، غفلت شده است و اکنون درصدد جبران این کاستی‌ها هستیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار