تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۱۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس‌کل دادگستری خوزستان:
ماهانه ۶۰۰ پرونده تصادف در اهواز رسیدگی می‌شود
به صورت میانگین ماهانه ۶۰۰ پرونده تصادفات رانندگی اعم از فوتی، جرحی و غیره به مجتمع قضایی تصادفات شهرستان اهواز ارجاع می شود
رییس‌کل دادگستری خوزستان گفت: به صورت میانگین ماهانه ۶۰۰ پرونده تصادفات رانندگی اعم از فوتی، جرحی و غیره به مجتمع قضایی تصادفات شهرستان اهواز ارجاع می شود.

فرهاد افشارنیا در دیدار با مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور اظهار کرد: حوادث رانندگی استان خوزستان از آمار بالایی برخوردار است که عوامل متعددی از جمله بالا بودن تعداد نقاط حادثه‌خیز، عدم حضور به موقع اورژانس و نبود تجهیزات پزشکی مناسب در خودروهای اورژانس و درمانگاه‌ها، در افزایش مرگ و میر ناشی از تصادفات نقش بسزایی دارد.

 وی تصریح کرد: همچنین برخی رفتارهای اشتباه مانند کوچ عشایر با وسایل نقلیه نامناسب باری و همچنین حضور مسافران نوروزی و حضور بیش از 3 میلیون نفر راهیان نور در سال، حوادث جاده‌ای ناراحت‌کننده‌ای را در این استان به دنبال داشته است.

افشارنیا ادامه داد: متاسفانه خودروهای سنگین با حمل بار بیش از حد مجاز از معادن، موجب تخریب جاده‌ها می‌شوند و دولت به جای رفع نقاط حادثه‌خیز باید به ترمیم این جاده‌ها بپردازد.

وی گفت: حضور گمرکات متعدد در استان و صادرات کالا به کشور عراق نیز از عواملی است که خطرات جاده‌ای در استان را دامن می‌زند.

رییس‌کل دادگستری خوزستان گفت: سال‌ها است که مجتمع قضایی تصادفات در مرکز استان راه‌اندازی شده است و به صورت تخصصی به پرونده‌های ناشی از تصادفات رسیدگی می‌کند. این مجتمع در راستای حمایت از زیان‌دیده و مصدومان حادثه و تحقق سریع تر حقوق آنان صورت گرفته است که جا دارد از حمایت‌های شرکت بیمه ایران در راه‌اندازی و ادامه به کار این مجتمع قدردانی شود.

افشارنیا بیان کرد: چند فقره سوءاستفاده از شرکت‌های بیمه در استان با درایت قضات استان کشف و به موقع  جلوی زیان شرکت‌های بیمه‌ای گرفته شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار