تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۳۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون شرکت ملی حفاری ایران:
متراژ حفاری چاه‌های نفت و گاز به مرز 300 هزار متر رسید
متراژ حفاری چاه‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور توسط ناوگان این شرکت در 10 ماه امسال به مرز 300 هزار متر رسید
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: متراژ حفاری چاه‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور توسط ناوگان این شرکت در 10 ماه امسال به مرز 300 هزار متر رسید.

حمیدرضا خوشایند در تشریح عملکرد این شرکت در بخش عملیات حفاری از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه امسال، اظهارکرد: در این مدت 155 حلقه چاه نفت و گاز حفاری و تکمیل شد.

وی افزود: از این تعداد 77 حلقه توسعه‌ای، 5 حلقه توصیفی، 3 حلقه اکتشافی و 70 حلقه تعمیری تکمیلی بوده است و شماره چاه‌های حفر شده در این مدت در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 24 حلقه بیشتر است.

خوشایند با اشاره به استقرار حدود 45 دستگاه حفاری سبک و سنگین این شرکت در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: از مجموع چاه‌های حفر شده در این مدت 90 حلقه در حوزه مناطق نفتخیز جنوب بوده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری ادامه داد: همچنین در این دوره  15 حلقه چاه در حوزه فعالیت شرکت نفت فلات قاره، 11 حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی، 34 حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت، 2 حلقه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و 3 حلقه در موقعیت‌های عملیاتی شرکت‌های نفت و گاز پارس، نفت و گاز اروندان و سروک آذر حفاری شده است.

وی به وسعت عملیاتی این شرکت در بیش از 10 استان کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با تلاش مجموعه کارکنان، کاربست شیوه‌های نوین حفاری و هماهنگی و همکاری کارفرماها در این مدت، حفاری 30 حلقه چاه 491 روز زودتر از برنامه تعیین شده از سوی شرکت‌های متقاضی به اتمام رسید.

خوشایند بیان کرد: حفاری و تکمیل چاه‌ها زودتر از زمان تعریف شده، با رعایت کامل مقررات و استانداردهای ایمنی صورت می‌گیرد و از نظر شتاب بخشی در تولیدی شدن چاه، ترخیص زودهنگام دکل و کاهش هزینه‌های حفاری دارای ارزش اقتصادی بالایی است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری اظهار کرد: در این مدت 3 دستگاه حفاری به تعداد دکل‌های شرکت افزوده شد و در این مدت دکل دریایی مورب و دکل خشکی فوق سنگین پیروز (60 فتح) در این پروسه برای بازسازی و تعمیرات دوره‌ای از مدار عملیات خارج و به یارد بازسازی شرکت انتقال داده شده است.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران با در اختیار داشتن بیش از 70 دستگاه حفاری خشکی و دریایی و بالغ بر 17 هزار نفر نیروی فنی و تخصصی در زمان حاضر بخش عمده‌ای از عملیات حفاری و خدمات جانبی این صنعت را در سطح کشور بر عهده دارد.
:
:
:
آخرین اخبار