تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۱۱۴۴۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرامیداشت دهه فجر 94 با شهرداری اهواز
معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه های متنوعی از جمله برگزاری جشن‌ها ، مسابقات ، چاپ و توزیع محصولات فرهنگی را در دستور کار خود دارد
معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه های متنوعی از جمله برگزاری جشن‌ها ، مسابقات ، چاپ و توزیع محصولات فرهنگی را در دستور کار خود دارد.

امیر آهن جان معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز در گفتگویی در خصوص برنامه های دهه فجر ، ضمن تبریک سالگرد پیروزی غرور آفرین انقلاب اسلامی گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره روزهای پیروزی انقلاب و حوادث تاریخی که در بهمن 57 رخ داد می تواند جوانان و نوجوانان ما را با موجودیت انقلاب آشنا کند. امروزه بخش زیادی از افراد جامعه انقلاب را ندیده و آن را درک نکرده اند بنابراین وظیفه ماست که با گرامیداشت دهه فجر ، ضمن انتقال فرهنگ و مفاهیم انقلابی ، حقانیت انقلاب را همچون گذشته به جهانیان اثبات کنیم و نشان دهیم هرچند بیش از سه دهه از انقلاب گذشته ولی مردم همچنان پشتیبان انقلاب بوده و از آرمان‌های بنیانگذار آن پیروی می کنند.

معاون شهردار گفت: به همین مناسبت شهرداری اهواز برنامه های متنوعی را در دست اجرا دارد که از جمله آنها می توان به فضاسازی و ریسه بندی میادین و معابر اصلی شهر و برگزاری جشن‌هایی در مناطق هفتگانه اشاره نمود.این جشنها به همت معاونت های اموراجتماعی وفرهنگی مناطق برگزار می گردد.

وی ادامه داد: جشن منطقه یک 14 بهمن در پارک شهید هاشمی ، منطقه دو 15 بهمن در پارک 42 هکتاری ، منطقه سه 22 بهمن در کوی زرگان ،منطقه چهار 21 بهمن در کوی نهضت آباد ، منطقه شش 16 بهمن در کوی عین دو ، منطقه هفت 16 بهمن در کوی رمضان ، منطقه هشت 21 بهمن در پارک قانا برگزار می شود.به منظور جذب بیشتر شهروندان و ارائه خدمات بیشتر به آنان اتوبوس سلامت و اتوبوس کتاب نیز در حاشیه برگزاری این جشن‌ها برای استفاده شهروندان دایر می باشد. همچنین جشن غنچه های انقلاب ویژه کودکان و جشن بزرگ دهه فجر ویژه پرسنل شهرداری نیز برگزار می شود.

آهن جان در ادامه گفت: در دهه فجر به منظور ترویج نشاط و شادابی برگزاری سامانه های نشاط ورزشی و پرواز بادبادک‌ها را در پارک‌ها و بوستان‌های مناطق خواهیم داشت. همچنین مسابقه پرتاب دارت و طناب کشی ویژه آقایان در پارک‌ها و ویژه بانوان در پارک بانوان برگزار می شود.

در همین ایام جشنواره بزرگی را نیز با موضوع ورزش در دست اجرا داریم که 22 بهمن ماه در پارک 42 هکتاری کیانپارس برگزار می شود و شامل بسکتبال ، بدمینتون ، فوتبال دستی و ... است.افتتاح 10 زمین چمن مصنوعی که در مناطق مختلفی از شهر هستند نیز از مهمترین برنامه های ماست.      

وی همچنین گفت: در دهه فجر برگزاری مسابقات فوتسال جام دهه فجر را در محلات غرب و شرق اهواز خواهیم داشت . برگزاری جشنواره اسکیت ویژه کودکان و برگزاری مسابقات دوچرخه سواری در دو منطقه (جاده ساحلی کیانپارس و عامری) نیز از دیگر برنامه هاست.

آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در بخش دیگری از این گفتگو به برگزاری چند مسابقه در مدارس و مهدهای کودک اشاره کرد و افزود: در دهه فجر مسابقه سرود شهروندی در سطح مهدهای کودک طرح غنچه های شهر برگزار می شود. همچنین در همین مهدهای کودک مسابقه نقاشی نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: در مدارس طرح شهردار مدرسه نیز که در مقطع متوسطه اول هستند مسابقه ساخت روزنامه دیواری با موضوع دهه فجر و انقلاب اسلامی برگزار می شود . در نهایت به برندگان هریک از این مسابقات هدایایی تقدیم می گردد.به همین مناسبت در مدارس ابتدایی طرح شهردار خانواده نیز همایش و سامانه آموزش شهروندی اجرا می گردد.برگزاری برنامه های متنوع با موضوعیت دهه فجربرای کودکان می تواند شناخت آنها را از انقلاب افزایش داده و زمینه را برای فهم و درک بیشتر از انقلاب فراهم نماید.

معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز با اشاره به سایر برنامه های شهرداری در ایام ا... دهه فجر گفت:در این دهه با همکاری جمعیت هلال احمر جشنواره خیریه غذا را به نفع کودکان سرطانی برگزار خواهیم کرد.ساخت آدمکهای استکباری و تکفیری و سوزاندن در راهپیمایی 22 بهمن ، چاپ نشریه ویژه راهپیمایی 22 بهمن ، چاپ نشریه غنچه های انقلاب ، استقرار ایستگاه فرهنگی راهپیمایی22بهمن، فضاسازی و مشارکت در برگزاری راهپیمایی 22بهمن ،غبار روبی مزار شهدا ، دیدار با خانواده شهدا و خانواده شهدای مدافع حرم ، برگزاری نشستهای تخصصی ،مراسم میثاق با شهدا در روز 15 بهمن و ... از دیگر برنامه های ما در شهرداری اهواز می باشد.

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت‌های شهردار محترم که زمینه برگزاری چنین برنامه هایی را فراهم نمودند گفت: شهرداری اهواز با تمام قوا در تلاش است در مناسبت‌های ملی و مذهبی در کنار مردم حضور یافته و ضمن ارائه خدمات به آنها از نظرات و دیدگاه‌های شهروندان در برگزاری برنامه ها استفاده نماید.
برچسب ها: شهرداری اهواز
:
:
:
آخرین اخبار