تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۱۴۵۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور وزیر صنایع:
«کارخانه قند شوش» در سال 95 راه‌اندازی می‌شود
مشاور وزیر صنایع گفت: تلاش می‌کنیم که در کشت زراعی سال دیگر، کارخانه قند شوش راه‌اندازی شود
مشاور وزیر صنایع گفت: تلاش می‌کنیم که در کشت زراعی سال دیگر، کارخانه قند شوش راه‌اندازی شود.

رجب‌علی صادقی امروز با بیان اینکه کارخانه قند به‌منظور راه‌اندازی، تحت پوشش «هیئت حمایت از صنایع ورشکسته» منسوب از هیئت وزیران قرار گرفته است، اظهار کرد: این کارخانه با تصویب «هیئت حمایت از صنایع» به‌منظور راه‌اندازی مجدد، تحت پوشش «قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور» قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا گام‌های عملی برای احیاء کارخانه قند دزفول (شوش) برداشته شد که اولین گام تأمین منابع موردنیاز برای بازسازی آن است که در مرحله اول تا یک‌صد میلیارد ریال مصوب و تخصیص داده شد.

مشاور وزیر صنایع ادامه داد: پیمان‌کارانی برای عملیات اجرایی، بازسازی و تعمیر خطوط مختلف کارخانه انتخاب شده‌ که همراه با مدیر اجرایی در این کارخانه مستقر و فعالیت خود را شروع کرده است.

صادقی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم که در مدت کشت سال دیگر این کارخانه راه‌اندازی شود افزود: برای راه‌اندازی کارخانه قند، مسئولان منطقه نقش بسیار مهمی خواهند داشت.

وی ادامه داد: این در واقع کارخانه‌ای است که نیازمندی‌هایی هم‌چون برق، آب و غیره دارد که هماهنگی‌های لازم باید انجام بپذیرد که البته باید از همکاری مسئولان این شهرستان، به‌ویژه رئیس اداره برق تشکر کرد که شرایط وصل برق به کارخانه در اولین فرصت را فراهم کرده است.

وی به علاقه مسئولان شوشی در راه‌اندازی این کارخانه اشاره کرد و گفت: همه علاقه‌مند هستند این کارخانه مهم که بسیار در اقتصاد، اشتغال و توسعه بخش کشاورزی نقش دارد راه‌اندازی شود.

صادقی افزود: همه مسئولان اعلام آمادگی کردند که به هر نحوی کمک کنند تا کارها برای راه‌اندازی کارخانه قند شوش هر چه سریع‌تر پیش برود.

به گزارش فارس، کارخانه 115 هکتاری قند دزفول که در تقسیمات کشوری در محدود شهرستان شوش قرار گرفته، ظرفیت دریافت 500 هزار تن چغندرقند و تولید 62 هزار تن شکر سفید را در یک دوره 100 روزه دارد.

هم اکنون در استان خوزستان 4 هزار هکتار زمین زیر کشت چغندرقند است که به‌دلیل تعطیلی این کارخانه، چغندرقند تولیدی با هزینه گزاف و افت کیفیت به سایر استان‌ها فرستاده می‌شود.

فعالیت مجدد این کارخانه بیش از 5 هزار شغل غیرمستقیم و مستقیم ایجاد خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود در صورت اختصاص به‌موقع اعتبارات لازم، مراحل بازسازی و نوسازی کارخانه قند دزفول بعد از یک‌سال به پایان برسد.

منابع مالی برای احیا کارخانه حدود 64 میلیارد تومان برآورد شده است که انتظار می‌‌رود تا پایان سال‌جاری 40 میلیارد تومان آن قابل جذب باشد.

برای فعالیت مجدد کارخانه همچنین 45 میلیارد تومان سرمایه در گردش لازم است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: کارخانه قند شوش ، شوش
:
:
:
آخرین اخبار