تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۴۵۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناظر گمرکات خوزستان خبرداد:
درآمد ۱۴.۸ هزار میلیارد ریالی گمرکات خوزستان
درآمد عمومی گمرکات استان خوزستان در ۱۰ ماهه امسال، بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۴۹ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال بوده است
ناظر گمرکات خوزستان گفت: درآمد عمومی گمرکات استان خوزستان در ۱۰ ماهه امسال، بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۴۹ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال بوده است.

محمد رضا جعفری اظهار کرد: با توجه به سابقه و قدمت خوزستان در موضوع تجارت و بازرگانی، گمرکات استان خوزستان همیشه جایگاه خاصی در امر توسعه بازرگانی در استان داشته اند. از گذشته های دور نیز خوزستان را به اسم بنادر بسیار مهم و تاثیرگذارش می شناسند و در این خصوص زمانی بندر خرمشهر که این روزها دیگر شکوفایی سابق را ندارد، فعال ترین بندر در خلیج فارس به شمار می رفت.

وی افزود: اکنون نیز بنادر خوزستان فعال هستند و در این بین این گمرکات هستند که چرخ این بنادر را به حرکت در می آیند که این امر نشان می دهد فعالیت گمرکات برای اقتصاد، صادرات و واردات کشور بسیار تاثیر گذار است.

جعفری در خصوص عملکرد امسال گمرکات استان خوزستان نیز بیان کرد: درآمد عمومی گمرکات استان خوزستان در ۱۰ ماهه امسال بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۴۹ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال بوده است.

وی ادامه داد: صادرات کالاهای غیرنفتی گمرکات خوزستان در ۱۰ ماهه امسال ۱۳ میلیون و ۹۳۷ هزار تن به ارزش ۱۶۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال معادل پنج میلیارد و ۵۲۱ میلیون هزار دلار بوده که بر این اساس، صادرات استان خوزستان در رتبه سوم از نظر وزنی و دلاری در بین سایر استانها قرار دارد.

مدیرکل گمرک اهواز بیان کرد: صادرات به عراق از طریق گمرکات استان خوزستان نیز با احتساب سایر گمرکات کشور در ۱۰ ماهه امسال به وزن چهار میلیون و ۲۱۵ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۲۷۱ میلیون دلار بوده است.

جعفری در خصوص  میزان واردات گمرکات خوزستان عنوان کرد: در این مدت، ۱۳ میلیون و ۷۸۲ هزار تن به ارزش ۱۶۲ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال معادل پنج میلیارد و ۵۴۲ میلیون و ۱۴۶ هزار دلار واردات کالا داشته ایم که بر این اساس، واردات استان از نظر وزنی رتبه اول و از نظر دلاری در رتبه سوم کشور قرار دارد.

ناظر گمرکات استان خوزستان در خصوص راه اندازی سامانه پته عبوری الکترونیکی گمرکات خوزستان توضیح داد: پته الکترونیکی شامل یک برگ پرینت شده به همراه بارکد عددی است که پس از ارسال شماره بارکد به وسیله مسئولین ذی صلاح به سامانه واحد تجارت فرامرزی از طریق پیامک به کمک تلفن همراه، اطلاعات محموله و اطلاعات پروانه گمرکی صادره از جمله شماره و تاریخ صدور پروانه گمرکی، شماره خودرو، حامل کالا و سایر اطلاعات تکمیلی از طریق سامانه به تلفن همراه مورد نظر اعلام می شود.

وی توضیح داد: هم اکنون ۱۳ گمرک در استان خوزستان فعالیت دارند که چهار گمرک از آنها اداره کل هستند. گمركات اهواز، آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی به صورت اداره کل و گمرکات شلمچه، سجافی هندیجان، شادگان، چوئبده، اروندکنار، دزفول و منطقه ویژه ماهشهر و چذابه به صورت ناحیه اداره می شوند. وجود ۱۳ گمرک در استان خوزستان نشان می دهد که جایگاه تجارت در استان بسیار حائز اهمیت است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار