تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۱۴۶۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر آموزش‌و‌پرورش عشایر استان عنوان کرد:
تجهیز 4 درصد مدارس عشایری به سیستم‌های هوشمند
می‌توان گفت تاکنون فقط حدود چهار درصد از کل مدارس عشایری استان تجهیز شده‌اند و بیش از 95 درصد مدارس نیاز به سیستم هوشمند دارند
مدیر آموزش‌و‌پرورش عشایر خوزستان با اشاره به این که تاکنون 78 باب مدرسه عشایری در استان به سیستم هوشمند تجهیز شده‌اند، گفت: می‌توان گفت تاکنون فقط حدود چهار درصد از کل مدارس عشایری استان تجهیز شده‌اند و بیش از 95 درصد مدارس نیاز به سیستم هوشمند دارند.

حمید قنبری اظهار کرد: باتوجه به تغییرات کتب درسی، تکنولوژی و برد هوشمند رسانه‌های اجتناب‌ناپذیری برای آموزش‌وپرورش محسوب می‌شوند بر این اساس برخی کلاس‌های پرجمعیت در مناطق مختلف ماند گتوند، لالی، ایذه، اندیکا، زیدون و ... به سیستم‌های هوشمند مجهز شدند.

وی با اشاره به اعتبارات تخصیص‌یافته، عنوان کرد: این اعتبارات در سال گذشته بالغ بر 100 میلیون تومان بوده که با استفاده از آن 70 دستگاه لپ‌تاپ خریداری شد و به 70 مدرسه سیّار اختصاص یافت؛ همچنین بودجه امسال 200 میلیون تومان بوده است و تاکنون هشت مدرسه به سیستم کامل لپ‌تاپ و پروژکتور مجهز شده‌اند.

مدیر آموزش‌و‌پرورش عشایر خوزستان افزود: اگرچه تاکنون سعی کرده‌ایم تکنولوژی مورد نیاز مدارس را تأمین کنیم اما اکنون آنچه محدودیت ایجاد می‌کند کمبود منابع مالی است، به طوری‌که به جرأت می‌توان گفت تاکنون فقط حدود چهار درصد از کل مدارس عشایری استان تجهیز شده‌اند و بیش از 95 درصد مدارس نیاز به سیستم هوشمند دارند.

قنبری ادامه داد: مدارس هرچه مجهزتر باشند، دانش‌آموزان یادگیری بهتری خواهند داشت؛ به همین دلیل بسیاری از معلمان به ناچار از لپ‌تاپ و وسایل شخصی خود برای انجام فعالیت‌های آموزشی استفاده می‌کنند.

وی با مقایسه بودجه تجهیز مدارس با اعتبارات ساخت‌وساز، تصریح کرد: طی چندسال اخیر نتوانسته‌ایم متناسب با جامعه و تغییر نیازهای آموزشی، مدارس را به‌طور هدفمند مجهز کنیم و هنوز در این زمینه نیاز احساس می‌شود؛ همچنین در زمینه ساخت‌وساز تحول خوبی صورت گرفته اما به‌علت عدم تخصیص بودجه کافی نتوانسته‌ایم به همه تعهدات خود عمل و فاصله خود را با شاخص‌ها به‌میزان قابل‌قبولی کم کنیم.

مدیر آموزش‌و‌پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: اخیرأ گام‌هایی در زمینه ساخت‌و‌ساز مدارس عشایری انجام شده اما چندان پررنگ نیستند و نیاز است خیرین کمک بیشتری داشته باشند؛ همچنین سپاه پاسداران استان با همکاری قرارگاه غرب کوثر ساخت 20 مدرسه و 100 سرویس بهداشتی در مناطق عشایری را تعهد کرده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار