تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۱۴۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغازثبت نام آزمون سراسری 91 ازچهارشنبه
قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر ،گفت: داوطلبان می توانند در مدت یاد شده با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی
www.sanjesh.org  برای ثبت نام اقدام کنند.

آقای دکتر خدایی با بیان این که دفترچه راهنمای این آزمون در پایگاه اطلاع رسانی یاد شده قرار داده شده است افزود: هزینه ثبت نام در این آزمون8500 تومان است.

وی گفت: داوطلبان می توانند به دو روش برای پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت دفترچه راهنما اقدام کنند که یکی پرداخت اینترنتی از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش و دیگری خرید دفترچه راهنما و کارت اعتباری از مراکز پستی است.

وی گفت: داوطلبانی که علاقه مند به گزینش دانشگاه پیام نور و همچنین موسسات آموزشی عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی هستند باید مبلغ4600 تومان علاوه بر مبلغ یاد شده (8500 تومان) پرداخت کنند.

آقای دکتر خدایی افزود: داوطلبان علاوه بر شرکت در سه گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی می توانند در گروه های آزمایشی هنر و زبان نیز ثبت نام کنند.

وی گفت: سوابق تحصیلی داوطلبان دارای دیپلم نظری که از سال1384به بعد دیپلم گرفته اند به صورت25درصد با تاثیر مثبت اعمال می شود.

آقای دکتر خدایی افزود: سابقه تحصیلی داوطلبانی که قبل از سال1384دیپلم گرفته اند، تاثیری نخواهد داشت و صرفا نمرات آزمون سراسری در نتیجه آزمون محاسبه می شود.

وی گفت: این آزمون هشتم، نهم و دهم تیر سال1391برگزار و کارت آزمون نیز چهارم تا هفتم تیر سال آینده به صورت اینترنتی توزیع می شود.

آقای دکتر خدایی افزود: منابع آزمون از کتاب های درسی دوره پیش دانشگاهی و متوسطه است.

وی گفت: کنکور سال91به لحاظ ضوابط و شرایط تفاوتی با آزمون سال90 ندارد و سوالات از کتاب های درسی است.
:
:
:
آخرین اخبار