تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۶۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه:
پایگاه موقت اورژانس شهری در حمیدیه احداث می‌گردد
به دنبال درخواست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهر حمیدیه در خصوص نیاز به آمبولانس، ریاست محترم و معاون محترم پشتیبانی دانشگاه با اختصاص آمبولانسی از فوریت های پزشکی به این شهر موافقت نمودند
پایگاه موقت اورژانس شهری در حمیدیه احداث می‌گرددخوزنیوز: مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن بیان اینکه دو نوع پایگاه شهری و جاده ای در فوریتهای پزشکی وجود دارد بیان کرد: پایگاه شهری مختص شهرهایی است که بالای 50 هزار نفر جمعیت دارد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر شهیار میرخشتی در رابطه با کمبود آمبولانس در شهر حمیدیه اظهار کرد: حمیدیه در سال 91 از اهواز جدا شد و در آن زمان زیر 30 هزار نفر جمعیت داشت که در حال حاضر نیزجمعیت آن به بیش از 50 هزار نفر نرسیده است.

وی ادامه داد: پایگاه جاده ای در کمتر از 5 کیلومتر فاصله تا حمیدیه مستقر است که اکنون نیز طبق استاندارد فوریتهای پزشکی در سطح کشور، این پایگاه جاده ای، شهر حمیدیه را نیز تحت پوشش قرار می دهد.  

مدیر اورژانس استان اذعان داشت: از چند ماه قبل در خصوص احداث پایگاه اورژانس شهری در شهر حمیدیه مذاکراتی صورت گرفت و از آنجایی که جهت ساخت پایگاه نیازمند زمین هستیم؛ در طی این مدت زمین هایی به این موضوع اختصاص  داده شد که متاسفانه استاندارد های مناسب برای احداث پایگاه شهری را نداشتند.

میرخشتی افزود: اخیرا مکانی جهت احداث پایگاه شهری در شهر حمیدیه مورد تایید قرار گرفت که بررسی ها جهت کسب و اختصاص بودجه لازم برای ساخت  این مکان صورت پذیرفت.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه ضمن بیان اینکه از نظر تعداد آمبولانس مشکلی وجود ندارد، گفت: مشکل اصلی در کمبود شدید نیروی فوریت های پزشکی است و متاسفانه تاکنون مجوز جذب نیروی فوریت های پزشکی از سوی وزارت بهداشت صادر نشده است.

وی اذعان داشت: به دنبال درخواست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهر حمیدیه در خصوص نیاز به آمبولانس، ریاست محترم و معاون محترم پشتیبانی دانشگاه با اختصاص آمبولانسی از فوریت های پزشکی به این شهر موافقت نمودند و به دلیل اینکه مجوز جذب نیرو نداریم، مقرر گردید نیروهای آن نیز به صورت اضافه کار تامین گردند.

میرخشتی در پایان با بیان اینکه هیچگونه مشکلی در زمینه اینکه بیماری در شهر حمیدیه بخاطر نبود آمبولانس دچار مشکل شده باشد، گزارش  نشده است افزود: مقرر گردید مکانی جهت پایگاه موقت شهری و استقرار موقت نیروها و آمبولانس ها در نظر گرفته شود که این روند در طی یکی دو روز آینده صورت می پذیرد.
برچسب ها: حمیدیه
:
:
:
آخرین اخبار