تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۱۴۶۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
پوشش بیمه‌‌ای در خوزستان باید با سایر استان‌ها متفاوت شود
بار بیماری‌ها در خوزستان به واسطه وجود کارخانه‌های شیمیایی، ساختن سد و خشک شدن تالاب‌ها، از سایر مناطق کشور متفاوت است لذا پوشش بیمه در این استان باید با سایر مناطق متفاوت باشد
پوشش بیمه‌‌ای در خوزستان باید با سایر استان‌ها متفاوت شودمعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بار بیماری‌ها در خوزستان به واسطه وجود کارخانه‌های شیمیایی، ساختن سد و خشک شدن تالاب‌ها، از سایر مناطق کشور متفاوت است لذا پوشش بیمه در این استان باید با سایر مناطق متفاوت باشد.

احمد میدری در نشست معاونین و رؤسای اسناد پزشکی سازمان بیمه سلامت کشور در شهرستان آبادان، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش اظهار کرد: آبادان در ابتدا یک آزمایشگاه مدرنیته در کشور است و هر ظرفیت بالا و تازه‌ای که وارد کشور می‌شد ابتدا در این شهر مورد آزمایش قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: خیلی از مسائلی که در حوزه درمان به دنبال دستیابی به آن هستیم در دهه‌های پیشین و در سال‌های آغازین سده سیصد وارد شهر آبادان شده است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نظام ارجاع را از اهداف و خواسته‌های مهم حوزه درمان دانست و تصریح کرد: نظام ارجاع در دهه 1310 در آبادان اجرا شد و بیماران برای معالجه باید سلسله مراتبی را طی می‌کردند و همه شهروندان شرکتی آبادان دارای پرونده‌های پزشکی بودند.

میدری افزود: بار بیماری‌های این منطقه از سایر مناطق کشور متفاوت است، چرا که به واسطه وجود کارخانه‌های شیمیایی، ساختن سد و به دنبال آن خشک شدن تالاب‌ها، بیماری‌های ریوی ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند، در نتیجه پوشش بیمه‌ای در این منطقه باید متفاوت باشد.

وی با توجه به ایجاد گرد و غبارهای شدید در سال گذشته، عنوان کرد: می‌توان نوع پوشش بیمه در این منطقه را تغییر داد و از جمله دستاوردهای این همایش نیز باید در خصوص این موضوع باشد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بحث گرد و غبار و باران‌های اسیدی اشاره و یادآور شد: بحث گرد و غبار و باران‌های اسیدی از طبیعت این منطقه نشأت نمی‌گیرد و این موضوع بر این منطقه تحمیل شده است، بنابراین باید در تسهیل امور درمان برای ساکنان منطقه تسهیلات ویژه‌ای را در نظر گرفت.

این مسئول گفت: اینکه در ابتدای طرح بیمه سلامت هزینه‌های درمان افزایش پیدا کرد و بار مالی آن بر دوش دولت افتاد باید از دو زاویه متفاوت نگاه کرد، در نگاه نخست باید مقایسه کرد در موضوع برق، جاده، ساخت فرودگاه‌ها و زیرساخت‌ها مسائلی هستند که سرمایه‌گذاری زیادی را به خود اختصاص داده‌اند و بار مالی سنگینی به دولت تحمیل کرده‌اند که باعث می‌شود دولت نتواند در جاهای دیگر سرمایه‌گذاری و هزینه کند.

میدری تاکید کرد: برخی پیمان‌کاران قوی در کشور وجود دارند که انجام پروژه‌ها را به دولت دیکته می‌کنند و هر چه جاده ساخته می‌شود، عنوان می‌کنند که باز هم به ساخت جاده و ایجاد پروژه نیاز است، اما در بهداشت و آموزش و پرورش این «دروغ» وجود ندارد که بتوان برای آن سرمایه و هزینه‌های بیشتری جذب کرد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر این نگاه آن است که پزشکان در صورت پایین بودن تعرفه‌ها «زیرمیزی» می‌گیرند، چرا که جان مردم در دست پزشکان است، بنابراین مثبت‌ترین قدم دولت تدبیر و امید، کاهش هزینه‌های درمان برای مردم است و راهی که دولت‌های قبل در پیش گرفته بودند را ادامه نداده و سهم خود را در بخش درمان افزایش داده است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در آغاز طرح تحول سلامت، یکی از اختلافات اساسی بین وزارت بهداشت با سازمان بیمه سلامت و دیگر نهادهای مرتبط، سازمان بیمه‌گر زیر پوشش وزارت رفاه بودند.

میدری تصریح کرد: وزارت بهداشت این موضوع را مطرح کرده که بیمه‌ها سال‌هاست زیر پوشش این وزارتخانه نیستند و چارت اداری آنها باید تحت پوشش وزارت بهداشت درآید.

وی هرگونه ناهماهنگی بین بیمه‌ها با وزارت بهداشت را کارشکنی در طرح تحول سلامت خواند و عنوان کرد: برای وزارت رفاه این نکته کلیدی بود که سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت در این وزارتخانه باقی بمانند.

این مسئول اشاره کرد: رفتن بیمه‌ها به وزارت بهداشت همانند انحلال مجلس شورای اسلامی است، چرا که کار مجلس تفکیک قدرت بین قوه‌مجریه و قوه‌مقننه است، در واقع قانون‌گذار باید از مجری قانون منفک باشد و در صورت ادغام رکن تصمیم‌گیری از بین رفته است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بیمه هم به عنوان تامین‌کننده منابع مالی باید از هویت مستقل باشد، در سیاست‌های مقام معظم رهبری بر تفکیک تاکید شده است، اما به این خاطر که تفکیک به تنش منجر نشود، باید محوریت با وزارت بهداشت باشد.

وی گفت: اما همراهی ما با وزارت بهداشت در بحث افزایش هزینه‌ها، به این خاطر است که دولت در این زمینه هزینه‌ای را خرج نکرده است.

میدری افزود: تا زمانی که سازمان بیمه سلامت به دولت وصل است، نمی‌تواند عنوان کند که تامین‌کننده منابع مالی است، اما سازمان بیمه باید وصول‌کننده پول باشد که این موضوع در برنامه ششم به طور مشخص پیشنهاد شده است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: باید جدولی بر آثار توانایی افراد تبیین شود تا از همه بابت خدماتی که انجام می‌شود هزینه اخذ شود، این کار یک اقدام استراتژیک است که بیمه را به‌شأن اصلی خود می‌رساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث نظام پرداخت‌ها نیز، این موضع را باید به موزه گذاشت چرا که این سیستم 50 سال پیش در دنیا اتفاق افتاده است ولی ما هنوز از اجرای آن سرباز زده‌ایم، این بحث تنها در اراده مدیران نیست، بلکه نظام کار‌شناسی این موضع را طلب کند، مدیران نیز این علاقه را دارند تا نظام پرداختی خود را تغییر دهند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار